FinExpert.e15.cz

eBanka a Raifeisenbank zdražují


Jana  |  29. 06. 2007 18:10

jebanka prostě bude krást stejně jako raifka... a časem bude raifka... pitomá globalizace..

 | 
nejebankovat  |  02. 08. 2007 04:24

na Slovensku vlastni Raiffka Tatrabanku a funguji tak skvele, jako zadna jina banka v Cesku (tim mam na mysli prevody pres ibanking v ramci stejne banky v realnem case, pobocky v shopping centrech otevrene 7 dni v tydnu az do vecera atd.) Opravdu nechapu, proc tento uspesny model neaplikuji v CR a dalsich zemich. U nas patri Raiffka k nejhorsim ze vsech tech zlodejskych bank.

 | 
x  |  29. 06. 2007 18:20

http://www.finexpert.cz/default.aspx?section=17&server=1&article=18936&forum

 | 
los  |  30. 06. 2007 00:16

Vklad hotovosti na přepážce zdarma byl skvělou službou. Dalo se takto ve větších městech rychle zaplatit za nákup na internetovém obchodě. Od zavedení poplatku 10 kotoučů už nemá smysl se tam trmácet. Pošlu děngy z fia zadarmo. Protože ne-mu-sím platit těm svi-ním.

 | 
M.  |  30. 06. 2007 12:19

Existuje v Čechách vůbec nějaká slušná banka, která si neůčtuje spoustu těchto nehorázných a absurdních poplatků? ??

 | 
Jan Vlčinský  |  30. 06. 2007 12:50

Např FIO Kolega má u nich podnikatelský účet již druhým rokem a je velice spokojen. Naše zahraniční praktikantka z Indie nevěřila poplatkům, které se u nás bankám platí, zavedla si tam účet také.

Nevýhody? * platby do a ze zahraničí jsou trochu dražší (moc se na to netvářili nadšeně, ale jde to a podle mne se tak tvářili proto, že za tyto převody chtěli poplatky, což u nich není v běžných operacích zvykem) * stabilita: U družstevních záložen se typicky pochybuje o stabilitě. Fio je ale největší družstevní záložnou u nás (pokud se nepletu), vklady jsou pojištěné a pokud vím, tak dohled ČNB je oproti minulosti posunut k výrazně větší pečlivosti a důslednosti. Pokud to nestačí, nezbude než zvolit nějaká stabilní banka (třeba IPB )

Jinak s eBankou jsem doposud spokojen, ale ty poplatky už začínají být v blízkosti meze, kterou jsem ochoten tolerovat.

 | 
Libbi  |  30. 06. 2007 12:56

FIO ??? Zase nějakej tunel Nakonec bude místo FIO - FÍÍ a peízky FUČ

 | 
SocPredator  |  30. 06. 2007 14:53

Už dva roky poslouchám pořád stejný kidy, jsi stále dost mimo hošane

 | 
Patrik Chrz  |  30. 06. 2007 13:59

FIO pro platby do zahraničí opravdu není vhodná. Jde nejen o poplatky, ale i o to, že převod je účtován dle kurzů ČSOB, které patří na trhu k těm nejhorším. V případě větších částek a častějších převodů je dobré uzavřít smlouvu s některou z nebankovních institucí (Rüesch, Divíšek, Citco, Aktivchange,...). My to tak ve firmě máme. Platíme 250 Kč / převod bez ohledu na výši a kurzy jsou jen několik haléřů nad ČNB.

 | 
Pet  |  30. 06. 2007 16:18

Ještě mnohem elegantnější řešení je zřídit firemní eurový účet v Německu. Karta, internetový bankovnictví, příchozí a odchozí platby po celé eurozóně asi za 5 korun, nulový fixní poplatky. Ve spojení s Fio pro platby v Česku ideální řešení.

 | 
Patrik Chrz  |  01. 07. 2007 10:16

To je vhodné řešení, pokud jsou příjmy a výdaje na účtu relativně v rovnováze (např. nákup a zároveň prodej na Ebay). Pokud ale výrazně přesahuje jeden směr (jen prodej nebo jen nákup) musí se "doplňovat" z účtu v ČR (pokud tedy nemáš např. příjmy v EUR).

 | 
Patrik Chrz  |  30. 06. 2007 13:55

V úvahu přichází:

Volksbank a její Aktivkonto (musí se založit v některých Kauflandech, seznam je k nalezení na www.volksbankshop.cz). Vedení, vklady, výběry a základní platební karta zdarma. Platí se jen za odchozí platby mimo banku (6 Kč elektronicky) a výběry z bankomatů (dle ceníku ČSOB).

WSPK. Není sice zdarma, ale má celkem férové poplatky. Vedení 30 Kč / čtvrt roku, pohyb na účtě 2 až 3 Kč, výběr na přepážce 8 Kč, karta dle ceníku ČSOB.

ING konto. Vedení, příhozí i odchozí platby zdarma. Boužel odchozí jen na 3 předem určené účty. Hodí se jako spořící účet, nebo "hlavní" účet k "transakčnímu účtu" u FIO (prostě u ING držet většinu peněz a jen ty, které potřebuji aktuálně zaplatit převést na účet u FIO) - sám to takhle mám.

Citibank - při vysokých zůstatních (od 100 000 Kč) může být zajímavá. Pozor ale na jejich podmínky, jakékoliv "vybočení" se krutě trestá - třeba přešvihnutí limitu u kreditní karty - 550 Kč!

Někomu může stačit vkladní knížka (třeba Poštovní spořitelna - je zdarma a na posílání výplaty to stačí) + SIPO (8 Kč při platbě hotově). Špatná není ani kombinace s ING kontem a nějakou kreditkou zdarma, resp. za "obrat" - Citibank, ČS, Bawag, atd.

FIO, i když to není banka, "jen" záložna. Základní služby včetně karty zdarma (prý je možné vydat i dvě (zdarma), pokud má druhá osoba dispoziční právo k účtu), používání karty dle ceníku ČSOB (bylo 5 Kč výběr z bankomatu ČSOB a 25 Kč výběr z cizího, mělo by se změnit na 6 a 30 Kč). Pro zajištění vyšší bezpečnosti není špatná kombinace s ING. Nevýhodou jsou nepoužitelné pokladní hodiny FIO (výrazně kratší než otvírací doba pobočky). Výběry je tedy nutné provádět platební kartou, ale lze si nechat posílat na vkladní knížku (třeba Poštovní spořitelna) a z té si to potom na poště vybrat zdarma (do 10 000 Kč).

Živnostenská banka - v relativně vysokém paušálu (od 99 Kč) jsou už zahrnuty základní služby. Pro běžný provoz domácnosti není vyšší paušál potřeba. Na druhou stranu to samé lze u nahoře zmíněných ústavů pořídit levněji.

 | 
neo029  |  19. 07. 2007 09:35

na CitiOne Investicni staci investovat pouze 50k...

 | 
Raduz  |  13. 08. 2007 16:07

Hlavně co je to za blbost, abych za vklad hotovosti na můj účet platil já? To abych zase zvyšoval ceny, protože u menších částek kde je marže třeba 10-20% si to spočítejte: Zákazník zaplatí 100 Kč, já dostanu 90 Kč. Jako by nestačily poplatky za příchozí platbu které už zaplatil odesílatel. Nechápu, proč se odečítá příjemci???? OK, beru, musí tam být na pokladně nějaká osoba která fyzicky peníze převezme a vydá potvrzení. Ale když už, tak to má přeci platit vkládající, a ne já!!!!

 | 
x0x0  |  30. 06. 2007 12:56

Fakt vas lidi lituju. Jsem v AU uz pres 6 let a vzivote jsem neplatil ani korunu za vyber z bankomatu sve banky. Mesicni poplatek ani nevim, nektere ucty za darmo nektere 5-10 AUD.

Tam u nas jsou fakt zlodeji.

 | 
Rado  |  30. 06. 2007 20:59

Živnobanka forever... za 99 korun je v tom vše krom výběru z cizích bankomatů, což využívám tak 5x do roka....

 | 
Pavel  |  30. 06. 2007 23:42

Nebojte, to vám po fúzi s HVB skončí Ale pořád na tom budete u UniCredit Bank (jak se bude jmenovat) lépe, než u Raiffeisen.

 | 
Mysel_1  |  30. 06. 2007 13:19

Od chvile oznameni prodeje eBanky mi bylo jasne, ze dojde ke zdrazeni a zhorseni sluzeb. Smiril jsem se s tim, ze si budu muset otevrit ucet jinde. Ale ze to vemou takhle fofrem, to jsem necekal. Nezbyva nez naplanovat schuzku, podepsat papiry a pa pa. :o(

 | 
feferón  |  30. 06. 2007 16:18

No, cítím to velmi podobně. ;( Začnu se po letech asi poohlížet jinde.

 | 
andrei  |  30. 06. 2007 18:53

asi nejak tak, jsem u eBanky od roku 2001 a jsem s ni velice spokojen, ale tim prodejem RB a naslednym zmenam me celkem dostavaji, uz jen to, ze za kartu, ktera se mi zasekla v jejich bankomatu a nasledne poskodila jsem musel platit 300 za novou kartu a jeste platit znovu poplatek za vedeni kartu me celkem dostalo. Pomalu se asi zacnu poohlizet po nove bance. Jedine co mi asi bude chybet je online prenos penez, proste zadam prikaz a ten ihned odchazi a prevody v ramci jedne banky jsou na uctu ihned. Nevite jestli toto nektera z ceskych bank nabizi ? Jde mi jen o rychle prevody penez v ramci banky a jinych bank, nevite ?

DIKY ZA INFO

 | 
PetrH  |  30. 06. 2007 22:59

Ten online prevod penez maji ale nejaky zvlastni, takovy zravy rekl bych. Kolega mi posilal nejaky obnos z uctu eB, transakce se zauctovala (osobne mi ji ukazoval, protoze jsem mu pak nechtel verit - viz dale ), ale penize nikam nedorazily a doted nikdo nevi kam se podely. Toto se sice stalo v mezibankovnim prevodu, ale totez jsem zazil v pri prevodu mezi dvema ucty eB a to uz je opravdu hodne zvlastni..

 | 
PetrH  |  30. 06. 2007 23:08

Jeste co se tyce rychlosti mezibankovniho prevodu, pak zde by na tom mely byt vsechny banky vicemene podobne (pokud tedy zamerne dele nezadrzuji prostredky, coz by teoreticky nemely protoze je to jiz zakazano). Mezibankovni transakce totiz pokud vim vzdy putuji pres clearing centrum CNB coz ma nejvetsi podil na onom zpozdeni.

 | 
Pet  |  01. 07. 2007 15:48

Okamžitý pohyb mezi účty je třeba u Fio, tuším že to fungovalo i v rámci RB. U toho Fia mi přijde nejrychlejší i mezibankovní převod: druhý den jsou peníze k dispozici ve 14.30. U ostatních bank v lepším případě třetí den ráno. Oprsklá je v tomhle RB: když vám někdo pošle peníze v pátek, v sobotu je máte v inetovým bankovnictví, ale s tím, že budou k dispozici až v úterý.

 | 
marek  |  01. 07. 2007 22:09

Tyto věci už nemusí být jen o systémech, především jsou ovlivňovány metodikou. První co RB po EBance žádala, bylo prý právě zavedení tohoto zpožďování stejně, jako je to praktikováno v RB..

 | 
Pet  |  02. 07. 2007 00:30

To je vcelku jasný, že si ty prachy na pár dní ukradnou, aby je mohli točit (a to i když systém tu platbu už dávno ukazuje). Jinak třeba v Itálii to už dávno fungovalo tak, že den odepsání platby z jednoho účtu a den připsání na druhý účet v jiné bance musel být ten samý nebo maximálně následující. Pokud fyzicky ten převod nezvládli, připsali valutu zpětně a zpětně to taky úročili. Prostě takový zlodějny jako tady si nedovolí nikde v Evropě.

 | 
Jirka  |  02. 07. 2007 23:00

Jsem v KB a v rámci banky pomocí internetu převádím peníze online. Mám skvělého bankéře a jsem spokojený

 | 
FrnaK  |  30. 06. 2007 13:20

Tak to je neuveritelne, misto aby se sluzby zlevnovaly, tak nam nase banky za to, ze jim davame SVE penize jeste pritnou! To se vazne muze stat jen tady v tom uslinenym cesku. V eBance mam 3 ucty .. dlouhe roky jsem byl spokojenym zakaznikem. Sluzby fungovaly, otevreno do 20hod do vecera .. idealni. Ovsem tyto podminky nejsem ochotny akceptovat .. abych zase jak piiiiiiip behal od bankomatu k bankomatu a nebo platil 40 korun za debilni vyber!!!!!!!!!

FUJ HNUS HANBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zveda se mi z toho vazne kufr ...

 | 
Worm  |  30. 06. 2007 15:44

To, že prodej eBank nepřinese nic moc dobrého, jsem očekával. Ale tahle "optimalizace" poplatků mně opravdu dostala.

40 Kč za výběr z cizího bankomatu? 10 Kč za vklad? Takže banka nechce moje peníze. Holt s Eurama zase budu chodit do směnárny.

 | 
piErcE  |  30. 06. 2007 18:53

to ti na ten ucet nechodi ani pitomejch 15 tisicoívek mesicne, ze tu tak pyskujes nad 39 korunovym poplatkem, ktery se stejne vetsiny klientu tykat nebude? protoze pokud ma nekdo ebanku anema alespon trosku nadprumerny prijem je , rekl bych, trosku cvok

 | 
Marie  |  30. 06. 2007 21:47

Jen pro přesnost - i když chodí, tak se zdražuje každý výběr o tři koruny. Jinak řečeno místo snižování poplatků provádí banka opak. Klienti eBanky nejsou idioti, milá Raiffeisen. Brzy ti to spočítají.

 | 
Worm  |  30. 06. 2007 22:53

Ale co jsou dneska tři koruny, když má člvoěk ty nadprůměrné příjmy....

 | 
piErcE  |  30. 06. 2007 23:33

ano... ale worm se rozciloval nad tim 40 ti korunovym poplatkem.

ale s tim spocitanim mate pravdu, jsem u ebanky devaty rok ... a zacinam uvazovat o tom, ze si najdu nahradu. "rozhodnoti" padne po nasazeni novyho inet-bankingu, ktery ma byt sice super-hyper nejlepsi, ale cekam, byt nevim proc, naprostou tragedii.

 | 
Radek  |  01. 07. 2007 21:08

Nový webový systém eBanky nebude. Alespoň ne ten, který chystali v eBance ještě před spojením s raifkou. Měl to být další skvělý skok dopředu a ebanka by zas nadlouho neměla konkurenci. Byl již ve fázi, kdy se mohl v této době testovat a koncem léta nasazovat. Ale Raifka to zastavila a hloupě vyvolala tak nešťastné masivní personální pohyby, že bude složité provozně udržovat běh i toho současného. Místo dalšího rozvoje původního ebankovního systému a jeho efektivního propojení s archaickým core systémem raifky se bude několik let prapodivně ohýbat tento starý raifkový dinosaurus formou psaní pomocného Gemini frontendu tak, aby společný patvar pro spojenou banku uměl alespoň 60 % toho, co dnes umí ebanka. Věci, které jsou podle mínění "kreativního" (rozuměj kreaturního...) týmu "nice to have" se s největší pravděpodobností implementovat nebudou. Poněkud podivná strategie, ale bohužel již nezvratná.

 | 
piErcE  |  02. 07. 2007 00:09

ja nemluvim o nejakem inet bankovnictvi ebanky, ktery pripravila, ale prave o tom, co si vymyslela raifka. podle "bombasticky" tiskovky to ma byt cosik, co bude brat to nejlepsi jak z bankovnictvi raifky tak ebanky. cili cekam ze to bude totalni propadak. cili az to uvedou, tak ebanko sbohem...

 | 
Eda  |  01. 07. 2007 21:58

Czech top bank manager je vetsinou individum, co ma zamlzenou schopnost divat se na realitu ocima normalniho cloveka, ktery preci jen ty desetitisice nebo i tisice pocita... Na ucet mu chodi nekolik set tisic mesicne cistyho a pak si uz proste vubec neuvedomuje beznou denni cenu penez. A hlavne si neuvedomuje, ze i bohaty lidi muze neustaly zdrazovani skutecne zacit iritovat, zvlast kdyz trendem v okolnich zemich je v pripade bankovnich sluzeb opak. Je mi mnohem sympatictejsi, pokud banka cenik drzi stale stejny a kdyz uz s nim neco dela, tak zlevnuje nebo dela vyhody pro loajalni klienty. To ale asi neni pripad czech Raiffeisen - zde ti vedouci panove nejspis v cyklech v prvni rade vymysli, jak s klientem vyjebat tak, aby si toho co nejmene vsimnul. Nevadi mi tech par kacek navic, mam penez dost, ale byt jejich klient, proste by me tohle chovani urazelo. Jeste ze jsem jinde, kde se chovaji v posledni dobe prave opacne (snizuji a cpou do me vernostni programy a dalsi legracky...

 | 
Pet  |  30. 06. 2007 16:27

Ono se u RB kromě těch vysokých a stále rostoucích poplatků za všechno ještě platí dost vysoké a stále rostoucí poplatky za vedení účtů a balíčků.

Celkové se za těch pár let, co u RB jsem, všechno o hodně zdražilo a zároveň se velice zhoršily služby. Jsem rád, že jsem tam nezávisle na týhle akci před pár týdny všechno zrušil. Ona by se na českém trhu asi těžko hledala nejhorší banka, ale já bych ji s klidem kandidoval. Jinak ty kydy při každým zvyšování poplatků mají čím dál tím kreativnější, holt žádná blbost není natolik blbá, aby se nedala vědecky zdůvodnit.

Jinak pro zasvěcence překlad z reklamštiny: nejdynamičtější = nejnenažranější

 | 
Tunelář  |  30. 06. 2007 17:05

Já dávám těžce vytunelované státní peníze jedině do švýcarských bank. Jsou mi zárukou, že tyto banky se postarají o můj důchod. To co komunisti ukradli mému dědovi, to jsem teď ukradl komunistům. Navíc švýcarské banky jsou jedny z nejlepších na světě.

 | 
Tony  |  30. 06. 2007 18:46

Scotland bank is free too.

 | 
Marie  |  30. 06. 2007 21:43

To, jak je spojení RB a eB úspěšné, lze mj. pozorovat na letošní Zlaté Koruně. RB nemá ani ň, eBanka si drží tradičně od počátku soutěže jedno první místo za internetbanking a pak v jiné kategorii za zamykání platební karty. Obojí se váže na vlastnosti systému, který toto zajišťuje. A který hodlá RB v dohledné době zrušit a nahradit vlastní sračkou... Skutečně velmi kvalitně vedená fúze, že Mr.Žalman...

Více na www.zlatakoruna.info

 | 
ooo  |  02. 07. 2007 20:17

pico

 | 
jxd  |  03. 07. 2007 12:51

jojo, tak to dopadá, když dojdou argumenty..

 | 
peppe  |  01. 07. 2007 14:09

donedavna jsem mel eB pomerne rad ale uz jsem komplet presel na Ceskou sporitelu. Rikejte si co chcete ale bankomaty maji vsude takze jsem draze nevybiral nikdy v cizim bankomatu, vedeni uctu s internet/GSM bankingem je jen za par kacek.

vratil jsem eBance obe dve svoje plat.karty, takze jejich poplatky za vyberu uz neresim, a jakmile doplatim spotr.uver kterej je bohuzel vazany na vedeni uctu tak to rusim taky. dost me to vsechno odradilo.....

 | 
Pet  |  01. 07. 2007 15:52

Třeba tomu oddělení, co počítá ceníky, dali špatný zadání. Třeba tam někdo nepochopil, že spojení banka neznamená to samé co sečíst ceníky obou bank.

 | 
Pavel  |  02. 07. 2007 06:05

 | 
MoB  |  02. 07. 2007 12:15

Tak mě napadá - nebylo by docela investigativní udělat velké srovnání internetových bankovnictví našich, ehm, bank? Toto by určitě dost klientů eBanky velmi zajímalo... co banka, to článek, pár screenshotů, popis zabezpečení... co na to redakce?

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  02. 07. 2007 14:02

Tož, mohli bychom

 | 
Pet  |  02. 07. 2007 14:05

Ono to není nic jednoduchýho. První dojem může být od rutinního používání naprosto odlišný. Nehledě že každý potřebuje jiný funkce a realizace různých funkcí se u různých bankovnictví naprosto liší, i když by to mělo dělat jedno a to samé. Pak to skončí jako s těmi žebříčky inet bankovnictví, kde to vyhraje barevně nejpodařenější produkt, který je ale při sofistikovanějších požadavcích nepoužitelný. Z druhý strany bankovnictví, které se může na 1. pohled jevit jako hnus a outsider, se mi teď po pár měsících jeví jako naprostá špička. Na to je ale potřeba se v tom samotnými pohrabat a spojit si pár souvislostí, protože manuál je totálně nepoužitelný.

 | 
MoB  |  02. 07. 2007 15:17

To plně chápu, ale pár základních screenshotů napoví mnohé - přehled příkazů, zadávání příkazu, a tak.

Taky mi nejde a nešlo o žebříček, ty jsou dobré tak pro rosničky. Prostě přehled těch základních operací... Např. mně se na první pohled jevilo internetové bankovnictví jedné velké zahraniční banky jako hnus, a po několika měsících jsem zjistil, že to fakt hnus je takže zase tak zlé to s prvním dojmem nebude.

I s Vaší poslední větou souhlasím, ale ono to jaksi takto nejde udělat pro více bank řekněme v jednom měsíci

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená