V měsícikvětnu byla vytíženost letů easyJet, předních nízkonákladových aerolinií v Evropě, opět vysoká a v souladu s čísly ze stejného období v loňském roce, což je také výsledek několika cílených marketingových aktivit a speciálních tarifů easyJet. Společnost bude v nejbližším období nadále nabízet nízké tarify, aby byla udržena vysoká obsazenost letadel.
V druhé polovině finančního roku očekává easyJet mírný pokles jednotkových příjmů na sedadlo o 5 až 10 procent vůči stejnému období v loňském roce. Na druhé straně ale easyJet plánuje dále snižovat jednotkové náklady (v řádu 5 procent vůči loňskému roku), a to díky pokračujícím zlepšením v oblasti managementu vlastnictví letadel společnosti, snižování nákladů spojených s operacemi na letištích a režijních nákladů. easyJet stále směřuje svůj model řízení ke konečnému zisku před zdaněním v září 2007 ve výši 40% až 50%.
Rozvoj sítě easyJet pokračoval i v květnu spuštěním osmi nových linek, včetně nového denního spojení mezi Paříží a Athénami nebo Edindurghem a Milánem. Zbylých šest linek bylo odstartováno z easyJet základen v Německu a Velké Británii. easyJet tak pokračuje ve své vizi zpřístupňovat létání stále více cestovatelům různě po Evropě.
easyJet statistika za květen 2007
| květen 2007 | květen 2006 | změna |
Cestující (1) | 3 345 465 | 2 939 361 | +13,8 % |
Vytíženost (2) | 83,6 % | 83,9 % | -0,3 pb |
easyJet statistika za období uplynulých 12 měsíců (končící květnem 2006 a květnem 2007)
| květen 07 | květen 06 | změna |
Cestující (1) | 35 237 323 | 31 718 857 | +11,1 % |
Vytíženost (2) | 84,0 % | 84,2 % | - 0,2 pb |
Celkový příjem v £m (3) | 1,729 | 1,501 | +15,2 % |
1. Představuje počet zakoupených letenek, přičemž tento počet zahrnuje všechny letenky, ať již pasažér skutečně letěl či nikoli. EasyJet propadlé letenky nikterak nekompenzuje, takže pokud se pasažér k letu nedostaví, nemá obecně nárok na náhradu. Toto číslo zahrnuje i letenky poskytnuté pro reklamní účely či letenky poskytnuté zaměstnancům na jejich služebních cestách
2. Představuje počet cestujících v poměru k dostupným sedadlům bez ohledu na délku letu.
3. Představuje statutární příjem (neauditovaný)