FinExpert.e15.cz

easyJet je vítězem soutěže o nejšetrnějšího leteckého dopravce k životnímu prostředí

easyJet, přední nízkonákladová letecká společnost v Evropě byla dnes oficiálně vyhlášena vítězem soutěže “O nejšetrnějšího leteckého dopravce k životnímu prostředí” pro rok 2006 – soutěže pro všechny letecké společnosti, které létají na/z letiště Praha-Ruzyně o dopravce s nejnižším hlukovým dopadem na okolí letiště Praha – Ruzyně.
Samantha Day, easyJet PR manažer a John Kohlsaat, regionální manažer easyJet pro Českou republiku, převzali ocenění od vyhlašovatelů sutěže – Městské části Prahy 6, kterou zastupoval pan starosta Mgr. Tomáš Chalupa, a Letiště Praha, s.p. zastoupené generální ředitelkou Ing. Hanou Černochovou. Cestující letící z vítěznou společností easyJet na pravidelné lince z Prahy do Dortmundu také obdrželi slavnostní certifikát a malý dárek.

John Kohlsaat, regionální manažer easyJet pro Českou republiku se k tomtuto výraznému úspěchu vyjádřil:

„easyJet přikládá problematice životního prostředí velký význam. Být nízkonákladovými aeroliniemi neznamená jen fungovat co nejefektivněji, snižovat náklady, investovat úspory do získávání dalších zákazníků, ale jde také o budování společnosti, která se bude schopna flexibilně přizpůsobit měnícím se potřebám ze strany jak zákazníků, tak odvětví, ale i životního prostředí. Zároveň se snažíme podporovat globální ekonomický růst tím, že umožníme spojení mezi různými kulturami a obchodními partnery.

Proto easyJet investuje nemalé prostředky na nákup nejnovějších strojů a celkovou efektivitu. Naše flotila patří mezi jednu z nejmladších na světě, produkující nízké množství emisí a letadla jsou vybavena motory, jež vyhovují posledním hlukovým požadavkům. Naše posádky striktně dodržují letištní postupy a vysoká obsazenost letadel easyJet, stejně jako fakt, že létáme z místa na místo (ne do letištních hubů) přispívá k redukci odpadů.

Společnost easyJet těší uznání za tento proaktivní přístup. Patříme k předním leteckým společnostem, které se věnují ekologickým otázkám, jsme členy britské letecké asociace pro udržitelný rozvoj v letectví a aktivně se účastníme debaty na evropské úrovni o hledání praktických a udržitelných řešení v oblasti dopadu letecké dopravy na životní prostředí.

Chceme jít příkladem a vyzýváme neefektivní tradiční aerolinie provozující flotilu starých, letadel, která znečišťují životní prostředí a která navíc nebývají plně obsazena, aby byly zodpovědnější a začaly hledat praktická řešení. Jen tak bude naše odvětví moci tento problém řešit.“

Nedávná zpráva přední ekonomické konzultační společnosti Frontier Economics, jež vychází z čísel poskytnutý Evropskou komisí, ukazuje, že letecký průmysl je odpovědný pouze za 4 procenta emisí CO2 – to je jen zlomek v porovnání s energetickým průmyslem (34%) nebo silniční dopravou (20%).

A tak i když je třeba dát roli leteckého průmyslu do náležité perspektivy, společnost easyJet dávno tvrdí, že stejně jako jiné aktivity spotřebovávající energii, i letectví by mělo usilovat o co největší efektivitu. I proto podporuje easyJet následující :

  • Změnit stávající systém „Air Passenger Duty“ na spravedlivou ekonomickou daň – při současných paušálních tarifech chybí jakýkoli impuls ke zlepšení.
  • Obchodování s emisemi – zajistit, že žádná práva nebudou předem zajištěna a že schéma nebude použito k penalizaci nových dynamických leteckých společností s flotilami moderních letounů, jež jsou šetrnější k ovzduší.
  • Zlepšení dopravních toků prostřednictvím Air Traffic Control System
  • Globální deregulace – v současné době je na trhu příliš aerolinií. Nadnárodní fúze by se měly stát normou, nikoli výjimkou.
  • easyJet je proti dalšímu zdaňování – prosté odvádění peněz vládám životní prostředí nezlepší.

Zatímco palivová efektivita letadel se za posledních 30 let zlepšila o 50 procent a letouny jsou stále čistší a tišší, nicméně hlavními viníky jsou tradiční letecké společnosti se starými letadly, nízkou vytížeností a špatnou organizací provozu. Nízkonákladový model je mnohem ekologičtější než model, na němž fungují národní dopravci typu British Airways nebo Českých aerolinií. Během pěti let od roku 1994 do roku 1998 (měřeno podle přepravených lidí) rostl globální letecký průmysl tempem 5 procent ročně. V letech 1999 až 2003, kdy došlo k nástupu nízkonákladových leteckých společností se průměrný růst zvýšil o 2,5% ročně.

Společnost easyJet provozuje jednu z nejmladších, nejčistších a nejtišších flotil na světě. Sestává z 32 nových letounů Boeing 737-700 a 90 zbrusu nových letounů Airbus A319. S průměrnou dobou obrátky 20 až 25 minut je easyJet vysoce efektivním uživatelem letištní infrastruktury.

Statistika přepravních výsledků easyJet

easyJet statistika za září 2006

  září 06 září 05 změna
Cestující * 3 011 145 2 743 221 +9.8%
Vytíženost ** 86.5% 86.4% + 0.1pb

 

easyJet statistika za období uplynulých 12 měsíců (končící srpnem 2005 a červencem 2006)

  září 06 říjen 05 změna
Cestující * 32 953 287 29 557 640 +11.5%
Vytíženost ** 84.8% 85.2% - 0.4pb
Celkový příjem ***(£m) 1,62 1,341 +20.7%

* Představuje počet zakoupených letenek, přičemž tento počet zahrnuje všechny letenky, ať již pasažér skutečně letěl či nikoli. EasyJet propadlé letenky nikterak nekompenzuje, takže pokud se pasažér k letu nedostaví, nemá obecně nárok na náhradu. Toto číslo zahrnuje i letenky poskytnuté pro reklamní účely či letenky poskytnuté zaměstnancům na jejich služebních cestách

** Představuje počet cestujících v poměru k dostupným sedadlům bez ohledu na délku  letu.

*** Představuje statutární příjem (neauditovaný)

Příjmy společnosti easyJet byly v září tohoto roku lehce nad očekáváními, což je povzbudivý výsledek vzhledem k blížícímu se konci finančního roku. Meziročně se zvýšil počet přepravených cestujících o 11,5 procent a rostly i jednotkové příjmy, a to o 7,8 procent oproti roku 2005. Díky těmto pozitivním výsledkům očekává easyJet zisk před zdaněním za celý finanční rok (který skončil 30. září) mírně nad odhadovanými 40-50 procenty.
Během září otevřel easyJet šest nových linek z Madridu: domácí linky do La Coruna a Asturias/Oviedo a mezinárodní linky do Toulouse, Lyonu, Casablancy a Říma. Kromě toho posílil o nové spoje současné linky z Madridu do Londýna Gatwicku, Berlína, Ženevy a Milána Malpensa. Upevnil tím svoje postavení největších nízkonákladových aerolinií ve Španělsku.

První předběžné výsledky easyJet za rok 2006 budou oznámeny 14. listopadu 2006.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více