Do druhé vlny EET se musely nakonec zapojit všechny internetové obchody, které nabízely možnost hotovostních i on-line plateb. Jednalo se přibližně o 35 % všech e-shopů. „V médiích se často hovořilo o tom, že většina e-shopů on-line platby nebude již nabízet. Ukázalo se, že k masivnímu rušení nedošlo, ke konci ledna je nabízelo 8,7 % internetových obchodů. Před zavedením EET, se zhruba 5 % z nich od on-line plateb odklonilo. Je nutné mít na paměti, že tento druh platby výrazně zlepšuje uživatelský komfort nakupujících, a proto další pokles neočekávám. Spíše se domnívám, že až opadne určitá hysterie kolem EET, získá opět na popularitě,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Nicméně v oblasti online prodeje nedošlo k žádnému hromadnému ukončování podnikání kvůli neznalosti práce s počítačem nebo absenci internetového připojení, jak tomu bylo u drobných obchodníků.
Ze všech internetových obchodů, na které se nutnost EET vztahuje, má v současné době již více než 90 % nějaké řešení, k 1. březnu přitom mělo elektronickou evidenci vyřešeno pouze 50 % z nich.