Cena zboží je pro mnohé hlavním kritériem nákupu a obchody s nízkými cenami jsou u zákazníků populární. Jak ale vyplývá z průzkumu, za inzerovanou cenu často zboží nelze získat.
Poradci časopisu dTest prověřovali více než třicet e-shopů a zkoumali, jaké poplatky se skrývají za nákupem. „Nakupujícího nepřekvapí, že k ceně musí ještě připočítat poštovné, pokud obchod nemá pobočku v jeho blízkosti. Nově ale řada obchodníků zpoplatňuje i osobní odběr, nebo jej vůbec nenabízí,“ říká právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička a dodává: „Potvrdily se nám obavy, že v řadě případů opravdu není možné zboží za inzerovanou cenu pořídit. Nové poplatky v tichosti zavedly také některé velké e-shopy.
Na internetu dochází k velkému konkurenčnímu boji a snaha vypadat na první pohled levně, je z nabídek patrná. „Někteří obchodníci si ovšem zřejmě nízké marže kompenzují jinak. Mezi poplatky jednotlivých obchodů je velký rozdíl. Osobní vyzvednutí je v řadě z nich stále zdarma, ale najdou se i takové, kde vás návštěva odběrného místa vyjde na 249 Kč. Doručení stejného výrobku domů vycházelo nejlevněji na 79 Kč, nejdráže na 292 Kč,“ dodává Borovička.
Zákon o ochraně spotřebitele uvádí, že údaje o ceně nesmí vzbuzovat zdání, že cena je nižší.