Dosáhnout co nejvyšší možné kvality výrobků vyžaduje důslednou kontrolu ve všech fázích produkce. Na základě dlouholetých zkušeností společnost iMi Partner vytvořila vlastní systém kontroly kvality reklamních a dárkových předmětů.
Před krizí si svět užíval nízkých cen čínského zboží, nyní se už několik let smiřuje s jejich nezadržitelným růstem. O to více však stojí o kvalitu. Ačkoliv jde v mnoha dalších směrech v celém regionu jihovýchodní Asie o nejvýhodnější destinaci pro výrobu nejen 3DR produktů, výroba v tamních továrnách i kvalita zboží má případ od případu kolísavou úroveň.
„Náš systém kontroly kvality začíná už ve fázi sourcingu a kalkulace nákladů,“ vysvětluje Miloš Pintrava, ředitel iMi Asia Ltd. se sídlem v Hongkongu. „Pro každou zakázku je předem vypracovaný checklist, jehož část je standardní, ale větší díl je stavěný na míru pro konkrétní produkt a jeho dodavatele. Některé výrobce máme natolik prověřené, že zvláště u běžnějšího zboží bez speciálních úprav a brandingu můžeme kontrolu provádět až v závěru výroby. Ve většině případů však proces kontrolujeme v jeho průběhu několikrát.“
Děje se tak hlavně při dodávce materiálu, při potisku, před balením zboží a při nakládce, ovšem existují i projekty, při nichž jsou lidé z iMi Asia v továrně přítomní po celou dobu výroby. Kontroloři se specializují na konkrétní druhy výrobků, ale jsou školeni tak, aby mohli být i zastupitelní. Kontrola se sice opírá o AQL standard (nejnižší přípustná kvalita zboží), ovšem hlediska iMi jsou přísnější.

Kvalita čínské produkce se obecně zvyšuje s nárůstem ceny pracovních sil. Majitelům továren se totiž vyplatí investovat do modernějších technologií, které nabízejí stabilnější kvalitu než proměnlivý lidský faktor. Celkově rostoucí náklady však na druhou stranu vedou k šetření, a to mnohdy na nesprávném místě. Úkolem kontrolorů iMi Asia je tedy mimo jiné dohlížet, aby k úsporám docházelo jen tam, kde to neškodí konečnému produktu.
A jaké jsou nejčastější závady? Většinou ty nejtriviálnější a snadno odstranitelné: jiný než odsouhlasený materiál, nesprávné balení, zašpiněné zboží, poškozená krabice…
Řešení chyb je specifické případ od případu, ale v naprosté většině se vše vyřeší ještě před vypravením zboží do Evropy a k zákazníkovi.
Více na www.imi.cz