FinExpert.e15.cz

dTest varuje před slevovým portálem Královna slev

dTest varuje před slevovým portálem Královna slev

Spotřebitelská poradna dTestu zaznamenala množící se stížnosti na slevový portál Královna slev. Zákazníci tohoto portálu si stěžují, že buď vůbec neobdrželi zaplacený slevový kupón, tzv. voucher, nebo že ho samotní dodavatelé zboží a služeb odmítají přijmout. Provozovatel portálu neplní závazky vůči svým smluvním partnerům a nekomunikuje.

„Královna slev dle získaných informací neplatí svým smluvním partnerům, kteří z tohoto důvodu odmítají poskytovat plnění zákazníkům. Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Nelze ani vyloučit účelové odmítání voucherů ze strany dodavatelů, i kdyby peníze obdrželi,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Podvodné internetové obchody: Jak je poznat?

Podvodné internetové obchody: Jak je poznat?

Online nakupujeme čím dál více. To nahrává i podvodníkům.

Návrh na insolvenci

Z internetových recenzí je však patrné, že problémem není jen nedodržování smluv s obchodními partnery, ale i samotné dodávání slevových voucherů. Například jeden ze zákazníků uvedl, že vystavený voucher, který si objednal 3. prosince 2013, přestal platit už dva dny před objednáním.

Pro zákazníky je obtížné slevový portál kontaktovat. Na zákaznické lince uvedené na stránkách www.kralovnaslev.cz se volajícím dostane pouze informace, že se vyřizují požadavky osob, jež se dovolaly před nimi. Pokus o e-mailovou komunikaci končí automatickou odpovědí. Pro neplnění závazků byl na společnost GELIKON PRAHA, která je provozovatelem slevového portálu www.kralovnaslev.cz, již dvakrát podán návrh na zahájení insolvenčního řízení.  

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená