FinExpert.e15.cz

dTest: Společnosti začínají opouštět drahé osmičkové linky

Praha, 2. června 2015

dTest v březnu letošního roku vyzval více než 50 společností, aby místo modré či bílé linky používaly pro kontakt s klienty běžnou telefonní linku nebo bezplatnou zelenou linku. Které společnosti zaujaly vstřícný postoj ke svým zákazníkům? A kde se naopak volání na drahé osmičkové linky stále nevyhnete?

„Některé společnosti již přestaly drahé osmičkové linky využívat, jiné oznámily, že se k tomu v dohledné době chystají. Jsou jimi Internet Mall, LEO Express, General Logistics Systems Czech Republic či GE Money Bank. Zákazníci těchto společností změnu jistě ocení,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Jiné oslovené společnosti se sice drahých barevných linek vzdát nehodlají, alespoň však vyšly zákazníkům vstříc tím, že vedle nich zřídily ještě běžnou pevnou či mobilní linku. „Mezi tyto společnosti se řadí například Pražské vodovody a kanalizace, ARMEX ENERGY, BOHEMIA ENERGY entity či Global Energy. Další společnosti, jako například AEGON Pojišťovna, posílily propagaci již existující běžné pevné linky. 

Najdou se ovšem i společnosti, které změnu v komunikaci se zákazníky odmítají. „Například České dráhy, které zastávají názor, že účtování cen mezi operátory a jejich zákazníky jim nepřísluší zkoumat a je věcí zákazníka, kterého operátora si zvolí. Dále se jedná také o pojišťovnu Kooperativa, Českou pojišťovnu či Českou podnikatelskou pojišťovnu,“ říká Lukáš Zelený. Řada oslovených společností uvádí, že svůj přístup měnit nechce, ale ocenila by nápravu spočívající ve změně účtování hovorného ze strany telefonních operátorů.

Některé společnosti na zaslanou výzvu vůbec neodpověděly. „Považujeme to za jistý signál o vztahu těchto společností k jejich zákazníkům. Jde například o Pražskou plynárenskou, Optimum Energy, Severočeské vodovody a kanalizace, Hasičskou vzájemnou pojišťovnu, Cetelem či také Českou poštu. Chystáme další kroky, abychom zlepšili postavení českých spotřebitelů v této oblasti,“ uvádí Lukáš Zelený.

Bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora volajícího zpoplatněny částkou až sedm korun za každou započatou minutu volání, využívají pro kontakt se zákazníky banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další společnosti. Ceny za tyto hovory jsou nejen významně vyšší než při volání na běžnou pevnou linku, ale obvykle není ani možné je čerpat z volných minut na volání. 

Více informací o problematice osmičkových linek v České republice se dozvíte na stránce www.dtest.cz/osmicky. Na této webové adrese naleznete pod záložkou Vývoj kauzy také přehled odpovědí jednotlivých společností.

Další článek



Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více