FinExpert.e15.cz

Dráhy z konkurence pendolina nemají obavy

České dráhy chystají koncept spojení aglomerací Moravskoslezského kraje s Prahou za nejvýše 3 h 50 minut. Doba spojení Ostravy s Prahou se přiblíží třem hodinám. řípadný příchod dalších dopravců s pomalejším spojením a cenovou nabídkou odpovídající stávajícím nabídkám ČD by byl spíše konkurencí pro autobusovou dopravu.

Dráhy připravují zákaznickou strategii zaměřenou na další zrychlení spojení Moravskoslezského kraje s Prahou a dalšími částmi republiky. Jejími základními pilíři jsou:

  • Zrychlení spojení vlaky SC Pendolino mezi Ostravou a Prahou až na úroveň tří hodin.
  • Garance přepravy cestujícího odkudkoli z aglomerací v Moravskoslezském kraji do Prahy za dobu nejvýše 3 hodin 50 minut.
  • Zavedení zcela nových typů spojení, které doposud na této trase nebylo provozováno.

Českých drah by se proto podle jejich slov zřejmě nikterak nedotkl případný vstup dalších dopravců, kteří by na trh přišli s nabídkou výrazně pomalejšího spojení s menším počtem zastávek za ceny, které odpovídají stávajícím cenovým nabídkám Českých drah. Takové spojení by spíše obecně posílilo pozici železniční dopravy na trase Ostrava – Praha, protože by bylo více konkurencí autobusové a individuální automobilové dopravě, která sice nepřetáhla železnici žádné zákazníky, nicméně mohlo by být impulsem pro příchod dalších nových zákazníků do sektoru železniční dopravy.

Svůj záměr provozovat pravidelný spoj na trase Ostrava - Praha přitom oznámila společnost Railtrans. Cena za jízdenku by údajně neměla překročit běžnou cenu při použití kilometrické banky. Ta se pohybuje okolo 250 Kč. Za půl roku chce zde nasadit svůj RTExpress. Příchod na železnici zvažuje i Student Agency. Připravovaná vozidla, která byla prezentována v tisku, že by mohla být případně využita ze strany dalších dopravců, ale nemají zatím schválení pro provoz v ČR.

České dráhy již dnes nabízejí spojení Prahy s Ostravou za cenu od 250 Kč. Taková je cena pro cestujícího, který je držitelem kilometrické banky, případně karty Z (260 Kč za přepravu například rychlíkem Ostravan), či pro studenty dojíždějícími mezi Prahou a Ostravou spoji SC Pendolino do vysokých škol (250 Kč). Zároveň České dráhy umožňují aplikaci dalších slevových modelů, jako jsou například skupinové či zpáteční jízdenky a cestujícímu je vždy automaticky nabídnuta nejlepší cena.

České dráhy v tuto chvíli dokončují zákaznickou strategii zaměřenou na další posílení nabídky garantovaného kvalitního spojení velkých metropolí Moravskoslezského kraje s Prahou. Hodlají využít systému tzv. hvězdicových garantovaných přípojových vazeb do nástupních přepravních uzlů Ostrava hlavní nádraží a Ostrava Svinov tak, aby cestujícími nabídly ucelenou službu přepravy z jakékoli metropole Moravskoslezského kraje do Prahy za dobu kratší než 3 hodiny 50 minut. Tento přepravní systém bude navíc obsahovat komplexní servis pro zákazníka – včetně minimálních garantovaných „přestupových oken“ v rozsahu několika minut, přestup v rámci jednoho nástupiště, doplňkový servis a současně jednoznačné a zjednodušené marketingové pojmenování směrem k zákazníkovi. Současně  plánují na trase Praha – Ostrava zcela nový typ služby, zaměřený na specifickou skupinu zákazníků, který doposud nebyl na této relaci vůbec nabízen.

Přepravní dobu mezi Ostravou a Prahou chtějí České dráhy zkrátit až na úroveň tří hodin u spojů SC Pendolino a dále zkrátit u vlaků kategorie IC a EC.

Další článek


 

celkem 2 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: :-)
Dalibor_Chvatal, Dalibor_Chvatal
20. 4. 2006, 08:42
:-)
jmeno
20. 4. 2006, 06:55

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  7

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více