FinExpert.e15.cz

Dráhy ruší papírové jízdenky, zákazník zaplatí čipovou kartou

České dráhy chtějí své zákazníky postupně převést na elekronickou formu placení. Od června proto budou vydávat speciální čipovou kartu. Se současnými papírovými slevami i jízdenkami se brzy nadobro rozloučíme.
Dráhy ruší papírové jízdenky, zákazník zaplatí čipovou kartou

České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a  bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku.

Co In-karta nahradí

  • Z kartu - nově In-zákazník
  • Junior pas - nově In-junior
  • Senior pas - nově In-senior

Tyto průkazy však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností.

Klepněte pro větší obrázek

Získáte slevu navíc

Aplikace In-zákazník, In-junior a In-senior nově nabídnou mezinárodní slevu Rail plus, která je platná u mezinárodních železnic.

Zaplatíte jen standardní slevu

Samotnou výrobu In-karty použitelné 3 roky zaplatí České dráhy. Zákazník uhradí pouze hodnotu příslušné aplikace.

  • In-junior - 600 Kč ročně (současná cena Junior pasu je 700 Kč)
  • In-senior - 600 Kč ročně
  • In-zákazník 600 Kč za celé tři roky (současná Z-karta je platná rok za roční cenu 200 Kč)

Síťová jízdenka pro 1. třídu za 1 833 Kč měsíčně

Úplnou novinkou je zavedení aplikace In-gold. Jedná se o elektronickou roční síťovou jízdenku pro všechny vlaky ČD, jízdu na lanovce Liberec - Horní Hanychov - Ještěd a bezplatnou přepravu spoluzavazadla. Za cenu 22 000 Kč odpovídající zhruba třem stávajícím čtvrtletním síťovým jízdenkám získá navíc zákazník možnost cestovat bez doplatku i v 1. vozové třídě a používat mezinárodní slevu Rail plus platnou u evropských železnic.

  • Název: In-Gold
  • Cena: 22 000 Kč ročně

V současné době není jasné, zda tato síťová jízdenka bude platná i pro vlaky SC Pendolino tak, aby již nebylo nutné platit speciální rezervační poplatek 200 Kč. Bude však platná i pro vlaky EC a IC.

Dráhy postupně odbourají papírové jízdenky

In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje podle drah jejich konkurenceschopnost na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah.

In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně.

S In-kartou dostanete další slevy prostřednictvím Sphere Card

Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).

Hotovost je mrtvá, ať žijí karty

In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.

Další článek


 

Související články


celkem 8 komentářů

Nejnovější komentáře

Re: DotazDotaz
Rada
14. 2. 2006, 20:18
Re: ČD a elektronika
Stanislav
14. 2. 2006, 19:19
ČD a elektronika
Stanislav
14. 2. 2006, 19:16
je zrovna to důležité co je potřeba zlepšit?
Tomcat
14. 2. 2006, 16:39
DotazDotaz
Limacek
14. 2. 2006, 12:38

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více