FinExpert.e15.cz

Dráhy představily v Ostravě novou příměstskou jednotku CityElefant (+ foto)

Dvě jednotky CityElefant nasadí České dráhy od nového jízdního řádu na spoje na trati Opava východ – Ostrava – Český Těšín – Mosty u Jablunkova.

Při příležitosti oficiálního otevření nádraží Ostrava-Svinov představily České dráhy a Škoda Holding příměstskou jednotku řady 471 v novém vnějším nátěru. Současně byla tato jednotka pokřtěna novým obchodním jménem CityElefant a představeno bylo také nové logo CityElefant. České dráhy před časem vyhlásily soutěž pro veřejnost právě s cílem vybrat vhodné jméno pro příměstské jednotky řady 471, které již v síti ČD jezdí v počtu 20 kusů, a to především v okolí Prahy. Výherce soutěže, který podle pravidel soutěže navrhl pro vlak jméno Elefant (předponu City doplnily České dráhy), se slavnostního křtu jednotky jménem CityElefant rovněž zúčastnil.

Výrobce je v Ostravě

Výrobcem jednotek CityElefant je ČKD Vagonka se sídlem v Ostravě, dceřiná firma Škoda Holding a.s. České dráhy s ní před nedávnem podepsaly smlouvu na dodávku dalších 30 těchto třívozových dvoupodlažních souprav v celkové hodnotě přibližně 6 mld. Kč. Od platnosti nového jízdního řádu – 10. prosince 2006 - nasadí České dráhy dvě jednotky CityElefant na příměstské spoje na trase Opava východ – Ostrava – Český Těšín – Mosty u Jablunkova tak, aby se staly součástí konceptu rychlého spojení metropolí Moravskoslezského kraje s Prahou za dobu maximálně 3 hodiny 50 minut (v návaznosti na spoje SC Pendolino).

Pokřtění jednotky 471 obchodním jménem CityElefant navazuje na nový trend provozu nových vozidel u Českých drah, která vedle standardního číselného označení mají již také svá obchodní jména. Příkladem mohou být nové motorové jednotky regionova, stejně jako jednotky pendolino.

Nahradí "panťáky"

Elektrické jednotky řady 471 CityElefant jsou patrové nízkopodlažní soupravy, které nahrazují příměstské vlaky vyráběné v 60. a 70. letech. Významným způsobem změnily pohled na kulturu cestování v příměstské dopravě. Jednotky jsou klimatizovány. Nástupní prostor je řešen jako nízkopodlažní se snadným vstupem pro osoby se zdravotním postižením, staré lidi, maminky s kočárky nebo vozíčkáře. Těm slouží i speciální nástupní plošiny a bezbariérové toalety. V oddílech jsou moderní pohodlné sedačky s textilním potahem. Vlak nabízí také místa pro cestující s jízdními koly. Díky zvýšené kapacitě soupravy ve srovnání s jednotkami ze 60. a 70. let bylo možné v části jednoho vozu nabídnout také místa 1. třídy pro náročné cestující.

Příměstské patrové jednotky s nízkopodlažním nástupem řady 471 budou České dráhy postupně využívat na všech příměstských tratích v pražské a v ostravské aglomeraci. V Praze se předpokládá jejich nasazení na průjezdné spoje přes centrum města, kde vytvoří obdobu rychlého vlakového spojení, které je známé z německých velkoměst pod označením S-Bahn nebo z Paříže pod označením R.E.R., lidově také označované jako rychlé metro. Soupravy jsou již nyní nasazovány na linky Pardubice - Kolín – Praha – Beroun a Praha – Roudnice nad Labem. Do budoucna se s jejich nasazením počítá také na trasu Nymburk – Praha - Benešov a na rychlé osobní vlaky Praha – Kolín – Pardubice – Hradec Králové. Pro tento plánovaný rozsah dopravy bude třeba více než 50 moderních jednotek. V ostravské aglomeraci se předpokládá využití těchto souprav podobným způsobem na elektrifikovaných tratích procházejících centrem města a na tratích z Ostravy ve směrech Mosty u Jablunkova, Český Těšín, Opava a následně také Bohumín, Přerov. Pro provoz na Ostravsku se v budoucnosti předpokládá využití nejméně patnácti třívozových jednotek.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek


Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více