Před samotnou koupí pojistky si spousta Čechů porovná nabídky na internetu. To se však některým dražším pojišťovnám přestává líbit a již nechtějí své produkty v porovnávačích nabízet. K tomuto kroku se chystají pojišťovny Generali, Allianz, Uniqa a ČPP.
„Pojišťovny Generali, Allianz, Uniqa a ČPP se nejspíš zalekly dravější konkurence a po vzájemných tajných dohodách chtějí s porovnávači ukončit spolupráci. Podle statistik České kanceláře pojistitelů loni skupiny Generali PPF, Allianz a VIG, do které patří ČPP, ovládaly 82 % celého pojistného trhu s povinným ručením. Přitom na internetu je podíl těchto pojišťoven daleko menší. Například naše statistiky za posledního půl roku ukázaly, že některý z produktů jmenovaných pojišťoven si zvolilo pouze 10 % klientů portálu ČeskéPojištění.cz. Ostatní dali přednost levnějším či zajímavějším nabídkám pojišťoven AXA, ČSOB, Triglav pojišťovny nebo Slavia pojišťovny. Jejich produkty s chytrou obchodní strategií a důmyslnější cenovou politikou v současné době na internetu dominují,“ vysvětluje Pavel Ronovský, ředitel nezávislého porovnávacího portálu ČeskéPojištění.cz
V případě pojištění vozidel stále kladou čeští zákazníci velký důraz na cenu pojistky. Rozhodnutí velkých hráčů tak společnosti provozující internetové porovnávače samozřejmě nepotěšilo.
„Záměrná diskvalifikace jednoho z velmi účinných prodejních kanálů je neférová a neprospívá zdravé konkurenci na trhu. Obzvlášť, pokud je provedena na základě tajných společných dohod. Dobrovolný ústup z tohoto velmi lukrativního a rozvíjejícího se trhu je proto, pokud ne přímo zbabělý, tak alespoň velmi neuvážený. Nabízí se dokonce otázka, zda tato dohoda pojišťoven nediskriminuje porovnávače jako jeden z prodejních kanálů. Připravujeme proto v této věci podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ dodává Ronovský.