Společnost DPD CZ, významný poskytovatel balíkových služeb, eviduje v předvánočním období výrazný nárůst objemů zásilek. Od začátku prosince vzrostl objem přepravovaných zásilek na téměř dvojnásobek. Před Vánoci se očekává denní nárůst objemu zásilek až o 125 procent. Jedním z důvodů zvyšování objemů jsou výrazně rostoucí prodeje internetových obchodů, které pro doručování svého zboží využívají právě služby balíkové přepravy. Doručení zboží až do domu vnímají zákazníci internetových obchodů jako velkou výhodu tohoto typu prodeje.
Podle Jana Samka, e-shop specialisty společnosti Alzasoft, která provozuje oblíbený nákupní server www.alza.cz, jsou nákupy vánočních dárků přes internet v Čechách rok od roku oblíbenější. „Objemy internetových nákupů v předvánočním období rostou na dvojnásobek až trojnásobek. Zároveň se objemy internetových obchodů zvyšují i oproti předchozím letům. Češi začínají mít internetové nákupy v oblibě díky pohodlí, které jim poskytují. Jejich využívání roste přímo úměrně rozšíření internetu v České republice, “ doplňuje Jan Samko.
Za velkou výhodu nákupu dárků přes internet se považuje komfort nákupu, ke kterému patří doručení zboží na zadanou adresu. Jednou z nejčastěji využívaných balíkových služeb, které doručují zboží objednané přes internet, je u nás společnost DPD CZ. Předvánoční čas pravidelně prověřuje dostatečné kapacity společností poskytujících balíkovou přepravu. Už v prvním prosincovém týdnu se objem doručovaných zásilek téměř zdvojnásobil. Do Vánoc DPD očekává, že se budou objemy postupně exponenciálně zvyšovat. „Na tuto situaci se připravujeme vždy dostatečně dlouho dopředu. Máme s Vánoci dlouhodobé zkušenosti, takže už víme, jaká flexibilní řešení je potřeba mít zajištěna, aby byly všechny balíky doručeny včas, “ říká Daniel Mareš, generální ředitel DPD CZ.
Důležitou součástí nákupu vánočních dárků přes internet je dobré načasování. Většina internetových obchodů uvádí garantované časy doručení zboží (např. do 24 hod., do 2 dnů apod.). „Zajímavostí, která se v logistice doručování balíků projevuje je, že zvýšené objemy zboží se zastaví s příchodem vánočních svátků. Znamená to, že uživatelé opravdu ve vlastním zájmu počítají s doručovacími časy, které uvádí daný internetový obchod. Ty jsou zde velmi důležité pro včasné doručení balíku,“ doplňuje Daniel Mareš.
Nákupní portál Internet MALL či společnost MIRONET se shodují, že je pro ně zvláště důležité, aby zásilková služba garantovala čas doručení nebo provedla telefonické upozornění adresáta na čas dodání zásilky. „Jednoduchým receptem pro doručení vánočního dárku je včasné objednání.
V opačném případě doporučujeme ověřit si na informační lince, zda jsme schopni zajistit doručení zboží do Vánoc,“ upozorňuje Ondřej Fryc, předseda představenstva Internet MALL.