Problémy na dovolené
Téměř 3,5 milionů korun činily v uplynulém roce nejvyšší náklady asistenční služby provozující linku Generali Assistance na jednu pojistnou událost. Klient naštěstí nezapomněl na cestovní pojištění a dá se říct „druhou hypotéku“ za něj splatilo cestovní pojištění. Nepodceňujte tedy jeho význam. „Před návštěvou lékaře v zahraničí doporučujeme našim klientům kontaktovat asistenční službu na lince Generali Assistance +420 221 586 666 a konzultovat postup. To samé platí i při vzniku pojistné události. Důležité je nikde nenechávat doklady jako zástavu. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta. Jejich absence případy velice komplikuje,“ upozorňuje tiskový mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka.
Například bezplatnou asistenční linku Generali Assistance využilo v loňském roce přes 1300 klientů. 71 z nich bylo v zahraničí hospitalizováno, u další 30 byl zajišťován převoz do ČR. K nejběžnějším problémům patřily s necelými 20 % potíže zažívacího traktu, s 18 % dále potíže dýchacích cest a s 10 % se na třetí místo dostaly asistence informačního charakteru jako třeba poloha nejbližšího zdravotnického zařízení.
Dávejte si velký pozor na zahraniční právníky. Někteří z nich se pod tlakem okolností snaží dotlačit lidi k podpisům dokumentů, které jim následně mohou způsobit problémy na celý život. Nepodepisujte tedy nic, čemu nerozumíte.
„Velice často se setkáváme s nedostatečnými dokumenty, které jsou potřebné pro likvidaci z pojištění zavazadel nebo odpovědnosti. V případě zavazadel je nutné informovat se u dopravce a sepsat protokol. Pokud se jedná o krádež zavazadel je potřeba kontaktovat policii či ubytovatele,“ doplňuje Jiří Cívka.
U pojištění odpovědnosti je nezbytně nutné zajistit svědky události a opět nepodepisovat nic čemu nerozumíte.
Pokud vyhledáte v zahraničí lékaře a náklady na ošetření si hradíte sami. Vyžádejte si kompletní lékařskou zprávu, kde jsou uvedeny následující údaje:
- jméno klienta
- identifikační údaje
- datum ošetření
- příčina návštěvy u lékaře
- klinický nález
- diagnóza
- výsledky všech vyšetření, která lékař provedl
- léčba
- účet, ze kterého je patrné, jaké služby byly lékařem poskytnuty a účtovány