FinExpert.e15.cz

Dovolená se může pěkně prodražit

Problémy na dovolené

Téměř 3,5 milionů korun činily v uplynulém roce nejvyšší náklady asistenční služby provozující linku Generali Assistance na jednu pojistnou událost. Klient naštěstí nezapomněl na cestovní pojištění a dá se říct „druhou hypotéku“ za něj splatilo cestovní pojištění. Nepodceňujte tedy jeho význam.

„Před návštěvou lékaře v zahraničí doporučujeme našim klientům kontaktovat asistenční službu na lince Generali Assistance +420 221 586 666 a konzultovat postup. To samé platí i při vzniku pojistné události. Důležité je nikde nenechávat doklady jako zástavu. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta. Jejich absence případy velice komplikuje,“ upozorňuje tiskový mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka.

Například bezplatnou asistenční linku Generali Assistance  využilo v loňském roce přes 1300 klientů. 71 z nich bylo v zahraničí hospitalizováno, u další 30 byl zajišťován převoz do ČR. K nejběžnějším problémům patřily s necelými 20 % potíže zažívacího traktu, s 18 % dále potíže dýchacích cest a s 10 % se na třetí místo dostaly asistence informačního charakteru jako třeba poloha nejbližšího zdravotnického zařízení.

Dávejte si velký pozor na zahraniční právníky. Někteří z nich se pod tlakem okolností snaží dotlačit lidi k podpisům dokumentů, které jim následně mohou způsobit problémy na celý život. Nepodepisujte tedy nic, čemu nerozumíte.

„Velice často se setkáváme s nedostatečnými dokumenty, které jsou potřebné pro likvidaci z pojištění zavazadel nebo odpovědnosti. V případě zavazadel je nutné informovat se u dopravce a sepsat protokol. Pokud se jedná o krádež zavazadel je potřeba kontaktovat policii či ubytovatele,“ doplňuje Jiří Cívka.

U pojištění odpovědnosti je nezbytně nutné zajistit svědky události a opět nepodepisovat nic čemu nerozumíte.

Pokud vyhledáte v zahraničí lékaře a náklady na ošetření si hradíte sami. Vyžádejte si kompletní lékařskou zprávu, kde jsou uvedeny následující údaje:

  • jméno klienta
  • identifikační údaje
  • datum ošetření
  • příčina návštěvy u lékaře
  • klinický nález
  • diagnóza
  • výsledky všech vyšetření, která lékař provedl
  • léčba
  • účet, ze kterého je patrné, jaké služby byly lékařem poskytnuty a účtovány

 

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více