Růst výkonnosti a snížení režijních a administrativních nákladů v některých oblastech nepřinesly požadovaný efekt, byly totiž zastíněny růstem nákladů na prodané zboží nebo růstem nákladů na držené zásoby na skladě. "Výrobci spotřebního zboží se často soustřeďují pouze na jednu funkční oblast místo toho, aby se zaměřili na komplexní řízení dodavatelsko-odběratelských vztahů, které je nezbytné pro zvýšení konkurenceschopnosti těchto společností," upozornil Petr Knap, partner oddělení podnikového poradenství Ernst & Young v České republice.
Klíčovými ukazateli výkonnosti dodavatelsko-odběratelského řetězce jsou náklady na prodané zboží a doba obratu zásob. Jen 20 % společností vykazovalo lepší než průměrnou výkonnost u obou ukazatelů. Více než dvě třetiny byly ovšem pod průměrem u jednoho z ukazatelů a 12 % společností dosáhlo slabé výkonnosti jak u nákladů na prodané zboží, tak u doby obratu zásob.