Nejpoužívanějším kanálem elektronického bankovnictví se stalo letos internetové bankovnictví, které přeskočilo dosud vedoucí telefonické bankovnictví. Až třetí je tzv. GSM banking, tedy komunikace pomocí mobilního telefonu. Vyplývá to z analýzy mezi uživateli internetu, kterou pro ČSOB a Poštovní spořitelnu vypracovala společnost Network Media Service (NMS).
Banky v Česku mají podle analýzy NMS velkou příležitost pro další prodej produktů elektronického bankovnictví. "Téměř čtvrtina respondentů odpověděla, že je rozhodnuta začít využívat další typ elektronického bankovnictví," uvedl ředitel úseku elektronického bankovnictví v ČSOB Jan Doubek. Tento trend podle něj platí víceméně pro celou Evropu. "Osobní kontakt bude ale vždycky potřeba, takže kamenné pobočky nezmizí," podotkla ředitelka přímého bankovnictví ČSOB Leila Goulliová. Budoucí počet kamenných poboček banky šéf komunikace ČSOB Milan Tománek nesdělil. "Je to důležitý faktor soutěže mezi bankami," poznamenal. ČSOB se podle něj bude snažit pobočky umisťovat tak, aby je klienti potkávali při cestě do práce či za zábavou.
Nejaktivnějšími uživateli kanálů elektronického bankovnictví jsou spíše muži s vyššími příjmy a podnikatelé s kladným vztahem k elektronickému bankovnictví. U platebních operací považují lidé za nejdůležitější příkaz k úhradě a manipulaci s trvalými příkazy. Velmi důležitou a využívanou službou je možnost kontroly zůstatku na účtu a také hledání údajů v historii účtu, dodal Doubek.
Zdroj: iHNed