FinExpert.e15.cz

Digitální peněženky obchodníků mohou snížit výnosy bank až o třetinu

Pokud banky nezareagují na svižný nástup nových digitálních technologií, mohou do roku 2020 přijít až o 30 procent svých výnosů.
Digitální peněženky obchodníků mohou snížit výnosy bank až o třetinu

Pokud banky nezareagují na svižný nástup nových digitálních technologií, mohou do roku 2020 přijít až o 30 procent svých výnosů. Tvrdí to studie Everyday Bank poradenské společnosti Accenture, podle níž jsou příkladem takového trendu úspěchy digitálních peněženek jako Google Wallet, Alipay či Square. Významní maloobchodní hráči se díky těmto platebním aplikacím významně přesouvají na doposud bankovní území a představují v tomto segmentu tvrdou a progresívní konkurenci.

„Výhody cloudových služeb, personalizovaných nabídek, vícekanálové komunikace a nová platební řešení zhýčkaly zákazníky a zvýšily jejich nároky na obslužný standard,“ tvrdí studie, podle níž se tyto nároky klientů jen v roce 2012 projevily tak, že až pětina veškerých klientů bank změnila své peněžní ústavy.

Už rok platíme bezkontaktně

Už rok platíme bezkontaktně

Společnosti jako Google, Facebook, Apple či Amazon například změnily chápání klientů a vytvořily v zákaznickém chování jednoznačný trend – preferenci online ratingů produktů a služeb před osobním doporučením zaměstnanců obchodů či bank. Ty proto musí adekvátně zareagovat a stát se „každodenní bankou“, která nabízí kompletní zákaznické řešení a nepřetržitě řídí každodenní interakci s klienty ve vlastním digitálním ekosystému.

Banka - středobod klientova světa?

Právě v něm mohou řídit veškerou interakci a pouštět do něj třetí strany, například poskytovatele služeb spojených s vedením domácnosti, usnadněním rozhodování vybraných zájmových skupin či běžné evidence výdajů domácnosti. „Synergie pak mohou bance zvýšit provozní zisky až o třetinu,“ tvrdí studie.

Pokud se tradičním bankám podaří přetransformovat z rigidních, čistě platebních institucí na takovéto každodenní obslužné ústavy, mohou zaznamenat až 250procentní nárůst interakce se svými klienty, snížení náročnosti backoffice pracovních úkonů o 80 procent nebo zkrátit dobu uvádění nových produktů na trh až o polovinu.

Článek vyšel na www.E15.cz 

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená