Obětí vyčerpání, přepracování a nadměrné konzumace energetických drinků přibývá, bohužel hlavně mezi mladými lidmi. Na vině je současný uspěchaný životní styl. Jak jste na tom vy? Není na čase dát si pauzu?
Jako odstrašující příklad poslouží tweet čtyřiadvacetileté indonéské zaměstnankyně reklamní agentury Young & Rubicam Mity Diran, který obletěl celý svět.
"30 hours of working and still going strooong"
Za několik hodin po odtweetovaní tohoto sdělení Mita zkolabovala. Další den již byla po smrti. Vinu na tom měl i energy drink Krating Daeng známý jako thajský Red Bull. Většina Mitiných tweetů se týkala její práce. Byly třeba o tom, že by potřebovala do kanceláře postel, protože běžně chodí domů z práce až před půlnocí.
Příběh Mity je velkým varováním. Přepracování nesvědčí nikomu a ničemu – vám, rodině, ale ani vašemu výkonu v práci. Dobře odpočinutý zaměstnanec pracuje efektivněji než vyčerpaný. Následující řádky by vás měly přesvědčit, že se občas vyplatí v práci ubrat na tempu.
Schopnost domluvit se a předat informace je klíčovou dovedností.
1. Kvantita ubíjí kvalitu
Chcete být perfektní v tom, co děláte. O tom není pochyb. Nicméně čím více úkolů si naložíte, tím menší šance, že všechny odvedete na jedničku. Po proškrtání seznamu úkolů se budete moci lépe soustředit na věci, které jsou pro vaši práci nejdůležitější.
2. Spánkový deficit
Dostatek spánku vede k větší produktivitě, inspiraci a šťastnějšímu životu, tvrdí Arianna Huffington. Ví, o čem mluví. Omdlela z vyčerpání, přičemž si zlomila klíční kost.
3. Špatné vystupování
Jít nevyspalý na schůzku znamená koledovat si o její špatný výsledek. Nebudou vám naskakovat nápady, nenajdete kreativní řešení problémů a nebudete pozorně naslouchat lidem kolem sebe. Bude to plýtvání vaším i jejich časem.
4. Nálada pod psa
Přepracovanost způsobuje podrážděnost a netrpělivost, které se přenesou na vaše okolí v práci i doma. Pokud jste zaměstnanec, pokazí vám to kariéru. Pokud vlastníte malou firmu, zničí to váš byznys.
5. Chybný úsudek
Průzkumy přinesly tyto závěry: Nekvalitní spánek zhoršuje rozhodování. Jako lídr si nemůžete špatná rozhodnutí dovolit. Delegujte některé úkoly na své podřízené, nebo posuňte uzávěrky. Pro těžká rozhodnutí je zapotřebí koncentrace.
6. Špatný vzor
Pracovní rozvrh lídra bývá napodobován těmi nejchytřejšími a nejambicióznějšími zaměstnanci. Chcete oceňovat nejkreativnější nápady a úsudek? Pak ve firmě nevytvářejte prostředí, kde se bude soupeřit v tom, kdo vydrží pracovat nejvíce hodin v kuse.
7. Práce je stále nad hlavu
Pokud máte vlastní byznys, máte určitě pořád nějakou práci před sebou - nové zákazníky, které je nutné oslovit, nové technologie, které je potřeba vyzkoušet, a tak podobně. Pokud pracujete pro někoho jiného, navyšování objemu odváděné práce povede jen k tomu, že vám jí příště naloží ještě více.
8. Narušené vztahy
Napětí z přepracování se může projevit nepříjemnou atmosférou v rodině. Udělejte si čas a sedněte si každý večer na chvíli se svým protějškem, třeba se sklenkou dobrého vína, a proberte v klidu věci, které se ten den každému přihodily, čekají vás v dalších dnech a podobně.
9. Hazardování se zdravím
Tušila Mita Diran, že přemírou práce riskuje své zdraví? Z jejích tweetů je zjevné, že nikoli. Nenechte si prací narušit stravovací návyky, spánkový režim a pohybovou aktivitu. Nezkraťte si život workoholismem.
10. Práce počká
Před několika lety jedna zaměstnankyně léčebny dlouhodobě nemocných vysledovala, čeho umírající pacienti nejvíce litují. Ti, kteří měli úžasnou kariéru, litovali hodin strávených v práci. Jiní hovořili o životních snech, na které nikdy nevyšel čas, aby si je splnili. Z toho plyne ponaučení: Pokud vedou hodiny strávené tvrdou prací k plnění životních snů, pokračujte v ní. Pokud vám ale pro samou práci nezbývá čas na radosti, je na čase ubrat.
Zdroj: Inc.com
Článek vyšel na www.investicniweb.cz