Nejčastěji jsou zákazníci klamáni při nákupu potravin, na nichž je reklama typu 3+1 zdarma. V tomto případě by si měli lidé nejdříve spočítat, na kolik korun vyjde jeden kus zboží. Podle Sdružení obrany spotřebitelů se totiž mnohdy přijde na to, že je cena za kus stejná a mnohdy dokonce vyšší než jednotlivě kupované zboží.
Podle Sdružení obrany spotřebitelů obchodníci zákazníky často klamou a lidé si ve skutečnosti zaplatí i bonusy, protože je o ně cena nabízeného zboží navýšena. Každý by si měl proto dát bedlivý pozor na to, zda je nabídka zboží opravdu výhodná.
Pokud prodávající nabízí dárek zdarma a přitom se o něj konečná cena navýší, nesmí prodávající označovat zboží slovem zdarma, gratis apod. "Pokud by k tomu došlo, jednalo by se o porušení zákona o ochraně spotřebitele," uvedlo Sdružení obrany spotřebitelů.