FinExpert.e15.cz

Čtenáři OSOBNĚ: Odpovědi Pavla Makovského z eBanky


Petr  |  20. 12. 2003 08:29

Dvě nebo tři odpovědi jsou uplně mimo a ta posledni me uplne dostala. To se nedivim, ze odpovedi na otazky byly zaslane v rekordnim case, kdyz ten pan s tim byl hotovy za deset minut a ani si ty otazky poradne neprecetl. Nekde rika teda naproste nesmysly nebo omacku okolo a odpoved na otazku, aby si clovek prelozil.

 | 
Pavel Makovský  |  22. 12. 2003 19:18

 

Pěkný den,

odpověď, kterou jsem psal byla na reakce na dotaz, který zněl:





Autor: Zdenek  Datum:18. 12. 20:15
 Titulek: Re: On-line platby ze zahraničí
Odebírat reakce:     
Odpovědět 






tenhle dotaz mne docela překvapuje :o)

žiju v domnění, že s embasovanou kartou je možné provádět veškeré trnsakce na netu. sám jsem si objednal SW přes net a po zaplacení mi za pár vteřin došel mail s SNo...

Odpověď na prvotní otázku je:

"eBanka v současné zvažuje zavedení tzv. eAcquiringu, tzn. možnost přijímat platby na internetu pro držitele platebních karet. Předpokládaný termín zavedení je v průběhu prvního pololetí roku 2004."

Omlouvám se za vložení odpovědi pouze na reakci na dotaz.

Pavel Makovský

 | 
fotr  |  22. 12. 2003 22:37

Dovolím si přeložit zmatečnou odpověď pana Makovského:

Dodatečná Odpověď na prvotní  otázku (tedy tu v článku poslední) je:

"eBanka v současné zvažuje zavedení tzv. eAcquiringu, tzn. možnost přijímat platby na internetu pro držitele platebních karet. Předpokládaný termín zavedení je v průběhu prvního pololetí roku 2004."

A jestli chcete vědět, na jakých principech a za jakých podmínek ten zmiňovaný eAcquiring bude možná fungovat, račte se obrátit třeba na kartářku, panu Makovskému ale nepřidělávejte starosti. Vždyť vánoce za dveřmi a pan Makovský potřebuje především KLID.


 

 

 | 
Martin  |  25. 12. 2003 17:35

Taky mi chvilku trvalo, nez jsem to rozlustil, ale nehrotil bych to. Beru to jako odpoved na posledni otazku - na podminky si rad pockam. Pokud to bude fungovat, tak by to byl prvni pozitivni krok smerek ke skutecne globalni e-komerci v teto republice. Pokud to bude fungovat a bude to dostupne i malym spolecnostem/jednotlivcum.
I tak je doba, kdy budou moci cesi pouzivat takove veci jako paypal, daleko...

 | 
Aleš Jungmann  |  20. 12. 2003 09:28

Mám dojem, že pan Makovský poškodil svou banku. Nedovedu si vysvětlit, jak mohl takto odpovědět na poslední otázku. Než tak hloupě odpovědět, měl otázku raději vynechat - když už je to výběr. Možná má pan Makovský velkou budoucnost na české politické scéně

 | 
Gigi  |  20. 12. 2003 09:37

Taky me mrzi, ze p. Makovsky nepochopil posledni otazku, relevantni odpoved by me zajimala ...

 | 
Mirek  |  22. 12. 2003 10:54

Moc tomu nerozumím, v té baňce jsem dělal a aby byl schopnej něco odpovědět musí možná vědět, které firmy se to týká. asi těžko může napsat k něčemu takhle obecnýmu......

 | 
Pavel Makovský  |  22. 12. 2003 19:17


Pěkný den,

odpověď, kterou jsem psal byla na reakce na dotaz, který zněl:





Autor: Zdenek  Datum:18. 12. 20:15
 Titulek: Re: On-line platby ze zahraničí
Odebírat reakce:     
Odpovědět 






tenhle dotaz mne docela překvapuje :o)

žiju v domnění, že s embasovanou kartou je možné provádět veškeré trnsakce na netu. sám jsem si objednal SW přes net a po zaplacení mi za pár vteřin došel mail s SNo...

Odpověď na prvotní otázku je:

"eBanka v současné zvažuje zavedení tzv. eAcquiringu, tzn. možnost přijímat platby na internetu pro držitele platebních karet. Předpokládáaný termín zavedení je v průběhu prvního pololetí roku 2004."

Omlouvám se za vložení odpovědi pouze na reakci na dotaz.

Pavel Makovský

 | 
Martin  |  20. 12. 2003 11:59

Musime se holt smirit s tim, ze zadna banka v teto republice neni ochotna prijimat platby ze zahranici provede kartou. Takze i kdybychom meli po vstupu do EU na internetu co nabidnout, zahranicni zakaznik za to nebude mit jak zaplatit. Takze se zahranici nemusi bat nasi konkurence
Ale souhlasim s tim, ze kdyz to nechce priznat, tak to nemaji okecavat, ale radeji odpoved vynechat.

 | 
Pavel Makovský  |  22. 12. 2003 19:17

 

Pěkný den,

odpověď, kterou jsem psal byla na reakce na dotaz, který zněl:





Autor: Zdenek  Datum:18. 12. 20:15
 Titulek: Re: On-line platby ze zahraničí
Odebírat reakce:     
Odpovědět 






tenhle dotaz mne docela překvapuje :o)

žiju v domnění, že s embasovanou kartou je možné provádět veškeré trnsakce na netu. sám jsem si objednal SW přes net a po zaplacení mi za pár vteřin došel mail s SNo...

Odpověď na prvotní otázku je:

"eBanka v současné zvažuje zavedení tzv. eAcquiringu, tzn. možnost přijímat platby na internetu pro držitele platebních karet. Předpokládáaný termín zavedení je v průběhu prvního pololetí roku 2004."

Omlouvám se za vložení odpovědi pouze na reakci na dotaz.

Pavel Makovský

 | 
support  |  20. 12. 2003 12:08

Jeden z důvodů, jak si zachovat nezávislost. Myslím si ale, že byste mne stejně neovlivnil ... pro jistotu však kvůli mnoha spokojeným čtenářům reagovat nebudu nadále. Navíc to není úkolem autora webu .

 | 
Abraxis  |  20. 12. 2003 14:03

To neni o nezavislosti, ale o ignoranci. Normalni je snad to, ze dam moznost i druhe strane se vyjadrit (v emailu - nikdo nerika, abys to daval na web) a pote si udelat vlastni nazor. Ale kdyz proste prejimas informace od nekud jinud (viz vetsina informaci na tvem webu), tak urcite dojde k informacnimu sumu

 | 
kutil  |  20. 12. 2003 19:02

No ja myslim ze ste to nepochopil .. druha strana ma prece (banka) moznost se vyjadrit vzdy...a uzivatel jen levnymi prostredky ne? Proc by nemohl mit kritiku na webu...kdyz ta instituce nema zrovna dobre manyry ale vy treba jste zvykly vsecko si nechat libit. Taky jsem vyuzil info .z toho webace

 | 
vega  |  22. 12. 2003 17:01

Hmm, ale když tam není ani formou komentářů prostor pro reakci, tak je to jenom taková jednostranná zamindrákovaná špinírna k ničemu. Podivné, že podobně "pocitvě" se stejnou pílí nereportuješ i o jiných finančních institucích. Jednostranná plivárna, moc by mě zajímal tvůj profesní profil a životopis...

 | 
Josef Beil  |  20. 12. 2003 12:24

Po založení účtu , jsem se mimochodem zeptal jen na takovou věc jako je kontokorent.

Bylo mi sděleno tzv.  osobním bankéřem , že jako důchodce nenemám na nic takového nárok , natož nedej bože , kdybych chtěl po nic nějaký menší úvěr. To znamená , že jsem pro ně jen předem mrtvý klient , který může každou chvíli zemřít. Při tom ve spořitelně nebo kdelkoliv jinde se k důchodcům stavějí úplně jinak. Bez problému okamžitě nabídnou nejlepší řešení.

Nyní se nedivím , že se tato banka dostává do problému červených čísel. Lituji všechny klienty této banky , kteří se mohou dostat do důchodového věku.

 | 
Kuba  |  20. 12. 2003 12:45

Vazeny pane,

chapu vase rozhorceni, ale pri vsi ucte - eBanka neni banka pro duchodce. Nemyslim to nejak zle. Jen je podle mne hloupost zakladat si ucet nekde, kde pro duchodce nenabizeji dobre podminky. Sam jste rekl, ze napr. CS na tom je lepe.

 | 
as  |  20. 12. 2003 22:36

Me teda rozhodne tesi, ze nedavaji uvery, protoze mam alespon vetsi nadeji, ze nebudou pujcovat lidem co jim to nevrati.

 | 
Milos  |  21. 12. 2003 12:45

Pokud banka nepůjčuje, tak vškerou režii zaplatí klienti. A že to není málo.

Domnívám se že hlavním příjmem banky by měly být úvěry a ne poplatky za vedení účtu. Osobně pochybuji že by se banka nedomohla svých práv u , by't mrtvého, důchodce. Problém bude když banka půjčí nějakému známemu 10.000.000.000,- Kč. Tak to bude problém. Ale půjčit důchodci 10 - 50.000,- bude jen zisk.

Miloš

 | 
Milos  |  21. 12. 2003 13:13

Pane Makovský.

1. nevím jak jinak reklamovat nefunkčnost karty jinak než kontaktovat vaši banku telefonicky a nebo e-Mailem. Zvláště pokud jsem v zahraničí. Z celé komunikace mezi mnou a bankou vyplývá že banka nemá zájem o to pomoci svému klientovi.

2. Pokud přejdete do USA ( vyzkoušeno ve státech  CA, UT, AR, NE ) a jdete si něco koupit do obchodu, koupíte zboží a jdete k pokladně. U pokladny je terminál který plně obsluhuje zákazník. I protáhnete kartu terminálem a ten se vás zeptá zda se jedná o ATM a nebo credit. Pokud zadáte ATM, tak karty eBanky oznámí že není možné autorizovat. Pokud zadáte credit, povede se vám zaplatit, ale nemáte nárok na žádnou z dalších služeb, třeba cacheback. Nesetkal jsem se s odmítnutím České karty obsluhou, protože USA je, na rozdíl od ČR, stát kde nemají předsudky, zákazníků si váží a fungující bankovní systém dovoluje beze strachu vzít jakoukoli kartu.

3. Pokud v USA berete benzín, tak na rozdíl od Čech musíte zaplatit předem. U spousty benzinových stanic se jedná o samoobsluhu a u pokladny berou jen hotovost. Některé stanice používají k autorizaci PIN, některé PSČ a některé nic, jen protáhnete kartu a tankujete. S kartou eBanky se mi dařilo natankovat jen výjimečně. A pokud se mi podařilo natankovat tak na účtence bylo u typu karty napsáno „CREDIT“. Nic jsem nezadával, toto zjištění udělal systém.

Z toho všeho podle mne vyplývá že vaše banka vydává jakési platební karty které vydává za mezinárodní a to jestli fungují a nebo nefungují je vám jedno. Máte papír na to že jsou OK a tím to hasne. Platit 900Kč ročně za takové karty je podle mě hanba.

Miloš

P.S.: Všechny tyto informace jsem poskytl vašim lidem na Hotline v období září - listopad 2003.

P.P.S.: Co kdyby jste se místo pochybných výmluv na druhé pokusil napravit tento stav?

 | 
Michal Talman  |  22. 12. 2003 07:31

Asi to už stejně p.Makovský nebude číst, ale dovolil bych si upozornit, že v tom egyptě, kdy jsem se snažil zaplatit VAŠÍ platební kartou, nic neprobéhalo nekorektně, přes terminál neplatil žádný arab s podivnou minulostí, ale platil jsem ponory na české základně a problém s kartou jsem rozebíral s obsluhou v češtině a nemůže být ani nejmenších pochyb, že byl problém s terminálem, neboť mezi pokusy autorizovat mou kartu, ZAPLATILA moje přítelkyně své ponory STEJNÝM TYPEM karty EC/MC ale od GE CAPITAL BANK!!! Toto prosím JE REKLAMAm neboť přítelkyně si účet do GE nemůže vynachválit.

Mě jen mrzí, že mám od října 2003 novou VISA kartu, jinak bych v tuto chvíli uvažoval o změně banky :o(

Mě nikdo rohlíkem neopije, ale když vidím, jak přes termniál zaplatí všichni a já ne, a všichni vidí, že já mám eBanku, to je dobrá reklama :o(

 | 
paveL  |  22. 12. 2003 10:04

S kartama má ebanka problémy mnoho let, a žádný mluvčí nebo ředitel jakékoli divize to neokecá. Uživatel je ten, který tohle ví, takže med kolem huby ať mažou blbcům, co věří reklamě.
Víte jak mi bylo, když jsem platil, a pozor v ČR, nákup v hypermarketech, a čekla několik minut, abych pak zjistil, že drahá EC/MC je mi na hovno, a musím se buď hádat nebo platit hotově? Rozhodně blbě, když předemnou karta fungovala, za mnou karta fungovala, jenom moje z ojetanky ne!
To se kur*a Makovskému asi nestane, protože tyhle zmetky karty nepoužívá.
Musejí mít z karet obrovský vývar, protože jsou skoro nefunkční a jedny z nejdražších vč. stoplistace za 4hadry - což je lichvárna jako prase!!!

 | 
baret  |  22. 12. 2003 10:07

Mam podobnou zkusenost, pri koupi letenky u easyjetu pres web je moje karta jako debetni odmitnuta a jsem nucen platit 200 Kc navic za pouziti kreditni karty. To se stalo jiz nekolikrat... :(

 | 
G  |  05. 01. 2004 10:14

Tady se musím eBanky zastat, platila jsem jejími kartami opakovaně ve Francii, Litvě, Lotyšsku a Polsku a nikdy jsem se s žádným problémem nesetkala. Mám obyčejnou Maestro kartu od eB a vždycky jsem s ní zaplatila kdekoliv, kde vůbec karty brali. Spoléhám na to tolik, že většinou nemám ani příslušné peníze té země, ale nikdy mě karta nenechala na holičkách. Žádná z těch transakcí netrvala déle než minutu a nebyla složitější než u nás.  G.

 | 
kiks  |  15. 01. 2004 10:52

to máte víc štěští než rozumu

 | 
Milos  |  21. 12. 2003 13:13

Pane Makovský.

1. nevím jak jinak reklamovat nefunkčnost karty jinak než kontaktovat vaši banku telefonicky a nebo e-Mailem. Zvláště pokud jsem v zahraničí. Z celé komunikace mezi mnou a bankou vyplývá že banka nemá zájem o to pomoci svému klientovi.

2. Pokud přejdete do USA ( vyzkoušeno ve státech  CA, UT, AR, NE ) a jdete si něco koupit do obchodu, koupíte zboží a jdete k pokladně. U pokladny je terminál který plně obsluhuje zákazník. I protáhnete kartu terminálem a ten se vás zeptá zda se jedná o ATM a nebo credit. Pokud zadáte ATM, tak karty eBanky oznámí že není možné autorizovat. Pokud zadáte credit, povede se vám zaplatit, ale nemáte nárok na žádnou z dalších služeb, třeba cacheback. Nesetkal jsem se s odmítnutím České karty obsluhou, protože USA je, na rozdíl od ČR, stát kde nemají předsudky, zákazníků si váží a fungující bankovní systém dovoluje beze strachu vzít jakoukoli kartu.

3. Pokud v USA berete benzín, tak na rozdíl od Čech musíte zaplatit předem. U spousty benzinových stanic se jedná o samoobsluhu a u pokladny berou jen hotovost. Některé stanice používají k autorizaci PIN, některé PSČ a některé nic, jen protáhnete kartu a tankujete. S kartou eBanky se mi dařilo natankovat jen výjimečně. A pokud se mi podařilo natankovat tak na účtence bylo u typu karty napsáno „CREDIT“. Nic jsem nezadával, toto zjištění udělal systém.

Z toho všeho podle mne vyplývá že vaše banka vydává jakési platební karty které vydává za mezinárodní a to jestli fungují a nebo nefungují je vám jedno. Máte papír na to že jsou OK a tím to hasne. Platit 900Kč ročně za takové karty je podle mě hanba.

Miloš

P.S.: Všechny tyto informace jsem poskytl vašim lidem na Hotline v období září - listopad 2003.

P.P.S.: Co kdyby jste se místo pochybných výmluv na druhé pokusil napravit tento stav?

 | 
bYzon  |  22. 12. 2003 08:49

vyhodit, toho blba okamzite vyhodit. Za tu posledni odpoved jeste pred vyhodenim nejlepe povesit, protoze by taky mohl skoncit v politice...

U e banky sem od prvniho dne, nebyt kvalitni osobni bankerky, tak sem asi odvarenej... spoustu vyhod mï prosadila prave ona. V jejich systemu jsem s 2.mioCZK obratu rocne vytvorenych pouze sezenim za klavesnici zrejme nicka=0. (rsiprogramm.com rulez:/ )

na druhou stranu na afganistansky pomery je to celkem slusna banka, tak drzme hubu:)

peace

 | 
paveL  |  22. 12. 2003 10:07

Je to lowend banka, ale je fakt, že jsou horší Tak ať ze sebe nedělají co nejsou. Makovský to nezachraní

 | 
Pavel Makovský  |  22. 12. 2003 19:19

Pěkný den,

odpověď, kterou jsem psal byla na reakce na dotaz, který zněl:





Autor: Zdenek  Datum:18. 12. 20:15
 Titulek: Re: On-line platby ze zahraničí
Odebírat reakce:     
Odpovědět 






tenhle dotaz mne docela překvapuje :o)

žiju v domnění, že s embasovanou kartou je možné provádět veškeré trnsakce na netu. sám jsem si objednal SW přes net a po zaplacení mi za pár vteřin došel mail s SNo...

Odpověď na prvotní otázku je:

"eBanka v současné zvažuje zavedení tzv. eAcquiringu, tzn. možnost přijímat platby na internetu pro držitele platebních karet. Předpokládaný termín zavedení je v průběhu prvního pololetí roku 2004."

Omlouvám se za vložení odpovědi pouze na reakci na dotaz.

Pavel Makovský

 | 
fotr  |  22. 12. 2003 22:51

vyhodit, toho blba okamzite vyhodit. Za tu posledni odpoved jeste pred vyhodenim nejlepe povesit, protoze by taky mohl skoncit v politice...

 

výstižné...

tedy ještě několik otázek:

Makovský, jaký byl záměr, se kterým se nabídl, že zodpoví otázky? naštvat lidi? nadělat z nich nepřátele e-banky? je snad placený od konkurence? ukáže tento článek a "spokojené" reakce na něj v představenstvu?

 | 
vega  |  23. 12. 2003 23:22

eBanka vyměnila v minulém roce v rámci restrukturalizace několik stovek lidí. Je pochopitelné, že mnoho z těchto lidí se s tím dodnes nevyrovnalo. Nutnou daní za tuto proměnu jsou a ještě nějaký čas asi budou mj. podobné zahořklé a podvědomě ukřivděné až nenávistné výřiky všude možně, kde se něco kolem této banky šustne v různých auditoriích na internetu apod. Pavel Makovský je v tomto případě bohužel v nezáviděníhodné roli fackovacího panáka pro tyto výlevy. Správce auditoria už by se skoro měl zamyslet, zda je vůči tomu člověku fér nechávat to tu sklouzávat tímto směrem...

 | 
Jaromir  |  26. 12. 2003 17:25

jestli někdo nepozná rozdíl mezi nákupem a prodejem, tak nemá co v bance dělat

 | 
Jakub Lohnisky  |  26. 12. 2003 20:33

Pro vsechny diskutujici - kazdy jiste mate na eBanku svuj nazor. Jen bych prosil neurazet a pokud mate neco na srdci, tak to podlozte argumenty. Dekuji

 

 

 | 
Vaclav K.  |  30. 12. 2003 16:36

V otazkach jsem presne popsal svuj problem s nechodicimi autorizacnimi zpravami na mobilni telefon a veskere peripetie kolem. Nebyl jsem sam s temito problemy. Procpak nebyl tento problem zodpovezen ? Otazky pro p. Makovskeho vybirala redakce nebo p. Makovsky odpovidal jen na dotazy, ktere si vybral ? Jen bych to rad vedel...

 | 
fotr  |  03. 01. 2004 15:33

No asi musím dodat, že v e-bance jsem nikdy nepracoval, nepracuji, ani nechtěl pracovat. Stejně tak v žádné jiné bance.

A fackovací panák? Když už se pan Makovský rozhodl, že odpoví na vybrané otázky, zdůrazňuji vybrané, tak na ty co se mu nelíbili, nebo odpověď neznal, neměl odpovídat vůbec.

 | 
ja  |  01. 01. 2004 16:18

Abych byl na eBanku nastvanej, tak nemusim byt vahozenej pracovnik - staci byt klientem. Chci zaplatit pres PayPal a "mezinarodni" karticka nefunguje. Tak se obratim na eBanku (sdelim svuj problem s PayPal) a oni mi reknou, ze si mam poridit jejich kartu pro platbu pres internet. Tak si rikam, no skvely. Ale pro jistotu jeste nampisu email, jestli tou kartou opravdu pujde platit pres PayPal. A odpoved? Je nam lito, ale vetsina klientu si stezuje, ze touto kartou platit pres Paypal nejde. Vzhledem k tomu, ze se cely internet orientuje na americky trh je to docela smutne. Ale je fakt, ze vetsina karet vydanych v CR nefunguje. Jenom by me zajimalo, proc s tim nikdo nic nedela. A proc se eBanka, ktera je nejmensi nesnazi byt nejlepsi - to bych od ni ocekaval a ne posilat svoje zamestnance shanet dusicky - kdyz sem to slysel v radiu, tak sem se otras - a to jsem jenom zakaznik - nevim ovsem, jak jeste dlouho vydrzim u tehle, posledni dobou, cim dal horsi banky, zakaznikem byt.

A to jsem jeste nezacal o tom, jak poslednich 14 dni v prosinci nefunguje jejich e-bankovnictvi. Naskocilo: Omluvte udrzbu klientskeho centra a zitra to bude fungovat (nebo tak neco - vztekem sem prilis dobre nevidel). Zitra to nefungovalo a fakticky uz to nefungovalo do konce roku. Vzhledem k tomu, ze je to banka, tak je to neco tak fantasticky trapnyho, ze je to az neuveritelny.
postamble();

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená