Objednal si mobil a přišla mu jen prázdná krabička. Její fotku někdo stáhl a vystavil na erotickou seznamku. Dva pachatelé za dva roky poškodili stovky lidí, zneužili na internetu jejich osobní data a způsobili škodu v řádu miliónů korun. Stal se objetí šikany na sociální síti… To jsou některé z možných nepříjemných situací, do kterých se můžeme v dnešní online době dostat.
Internet je stále více zneužíván k poškozování obyčejných lidí. Podle průzkumu ČSOB Pojišťovny by 80 % respondentů uvítalo možnost se proti takovým rizikům pojistit. Pojišťovna proto uvede v lednu příštího roku na trh pojištění proti internetovým rizikům.
Hlavní zjištění z průzkumu:
62 % dotazovaných má zkušenost se špatným dodáním zboží
56 % dotazovaných se bojí zneužití identity
29 % dotazovaných se bojí poškození pověsti
70 % dotazovaných neví jak situaci řešit
80 % dotazovaných má zájem o pojištění
„Pojištění internetových rizik vzniklo před třemi roky ve Francii a od té doby je o něj velký zájem v mnoha zemích západní Evropy,“ uvádí ředitel Odboru pojištění majetku a odpovědnosti ČSOB Pojišťovny Michael Neuwirth.
Produkt by měl chránit před riziky spojenými s internetovými obchody a s používáním internetu vůbec, tj. před zneužitím osobních údajů či tzv. kyber-šikanou.