Výsledek kampaně: „ČSOB Pojišťovna? Tu znám,“ říkají lidé
Znalost ČSOB Pojišťovny, která je čtvrtou největší pojišťovnou v České republice, mezi veřejností prudce roste. Vyplývá to z průzkumů renomované výzkumné agentury GFK, která provedla reprezentativní šetření, při kterém vyhodnotila názory tisícovky respondentů. Srovnáme-li výsledky za první a druhé čtvrtletí roku 2005, stoupl index celkové spontánní znalosti ČSOB Pojišťovny o 98 %. Na tomto nárůstu se nejvíce podílela reklamní kampaň ČSOB Pojišťovny, která proběhla letos na jaře a jejíž ústřední postavou byla animovaná loutka bobra. Lidé podle průzkumu vnímají ČSOB Pojišťovnu jako solidního a rychlého likvidátora škod schopného postarat se o ně samotné i o jejich majetek. To přímo koresponduje s původním záměrem kampaně. Díky úspěchu se ČSOB Pojišťovna rozhodla „reklamu s bobrem“ zopakovat.
„Cílem bylo posílit značku a vyzdvihnout profesionální služby našich zaměstnanců při likvidaci pojistných událostí,“ uvedl ředitel odboru marketingu ČSOB Pojišťovny Petr Kleiner a dodal: „Z tohoto pohledu byl efekt kampaně nadprůměrný. Potvrzují to i dva nezávislé výzkumy, a proto v ní budeme od září pokračovat.“
Reklamní kampaň pro ČSOB Pojišťovnu připravila agentura McCann Erickson Prague, natáčení televizního spotu se ujal známý anglický režisér Mike Mort, který má dlouholeté zkušenosti s využitím tzv. animatronic loutek – elektronických postav, jimž jsou vdechnuty emoce a mimika. Kampaň poběží od 1. září v reklamních blocích TV Prima a ČT1 a doprovodí ji billboardy na 441 plochách po celé České republice.
Jak je dále patrné z výsledků výzkumu agentury Mr.THINK, některou z reklam pojišťoven viděl v televizi v poslední době téměř každý druhý respondent ( 40 % z dotázaných). Reklamy si přitom více pamatují ženy (42,5 %), méně pak muži (35 %). Stejně tak více utkvějí reklamy v paměti lidem se středoškolským vzděláním ve věku 30 – 45 let, kteří pocházejí spíše z malých vesnic a středních měst. Naproti tomu v Praze si reklamu zapamatuje jen 25 % lidí. Reklama s bobrem se líbila třem čtvrtinám lidí, kteří si ji pamatovali, negativních hlasů byla méně než desetina.
Z televizních reklam o pojišťovnách přitom lidem nejčastěji v hlavě „uvíznou“ informace související s rychlostí vyřízení pojistné události, zabírají také informace o pojištění pro děti nebo o různých věrnostních bonusech.
