FinExpert.e15.cz

ČSOB odpovídá na otázky čtenářů


JZ  |  09. 02. 2004 15:40

Nevim, co je tak ekonomicky sporneho na podpore napriklad mozilly. Pravdepodobne tim mysli, ze by museli najmout nekoho, kdo umi psat
webove aplikace, aby jim opravil ty stavajici prasacky napsane. Pokud je aplikace napsana dobre, tak neni zadny duvod pro upravy pro jednotlive prohlizece, pokud vim, tak i-banking csob pouziva pouze ssl sifrovani, ktere zvladne kazdy lepsi prohlizec. Ostatne ohledne bezpecnosti ma prave IE co dohanet (i kdyz tedy ted konecne po 2 mesicich uvolnil MS bezpecnostni zaplatu na pomerne vazne chyby

 | 
Bob  |  09. 02. 2004 18:22

V Mozille celkem nemam problem az na (ne)moznost nastaveni informaci o pohybech na uctu. Vse ostatni funguje. Rikam si, ze aplikaci delalo nekolik lidi, holt jen tuhle cast dostal na starost nejaky lempl.

 | 
JZ  |  10. 02. 2004 14:23

Me to driv take slo, ale ted se mozilla zasekne hned pri prihlasovani na prosim cekejte. Zvlastni ze ve Win i Linuxu. Muzu se zeptat, jakou verzi pouzivate, pripadne jestli jste musel prizpusobit nastaveni?

 | 
JZ  |  10. 02. 2004 15:38

Musím si odpovědět sám, stačí zakázat v rozšířené/http spojení trvalé spojení, nyní už mi to jede (neříkám, že dokonale, nicméně očekávat něco lepšího od banky, jejíž CIO tvrdí, že aplikace funguje jen pod IE a která na jedné nejmenované pobočce má jako člověka zodpovědného za elektronické bankovnictví někoho, kdo ani neví, co je to case sensitive, by bylo pošetilé

 | 
choro  |  10. 02. 2004 08:47

ja pouzivam win Operu 7.23 a je mi lito, ze si muzu akorat zjistit historii uctu a zustatek. Nastaveni zasilani upozorneni musim udelat v ie, protoze je tam spatne napsanej javascript. Myslim, ze neni problem upravit aplikaci tak, abych byla pouzitelna i v jinych prohlizecich, banka ma pouze pocit, ze to neni treba... Svym zpusobem ma pravdu, ale si nejaky jejich klient nainstaluje na comp jenom linux, tak zrejme zbehne k jine bance

 | 
Tom  |  09. 02. 2004 19:08

Prej vyšší poplatky, protože se málo využívaj jiný služby banky. Že se nestydí!!! Logika jak u vodáren - lidi pijou málo vody, tak jí musíme zdražit, abychom neprodělali (jenže banka na rozdíl od vodáren nemá zdaleka tak vysoký "výrobní" náklady).

 | 
Jméno a příjmení  |  10. 02. 2004 02:07

"musíme zdražit"

bohužiaľ, (obchodná) logika nepustí - naozaj to takto funguje - zmeniť to môže iba konkurencia; len čo kvalitná konkurencia významne zníži svoje ceny, prispôsobí sa aj ČSOB.
Iná vec je, že každý obchodník sa kdesi náklady snaží ukryť (namiesto aby si znižoval zisk) - najmä ak si nie je istý (hospodárskou) situáciou (svojich klientov) - KBC je v trocha inej polohe ako ČSOB.

 | 
Neužil  |  09. 02. 2004 19:59

Nezlobte se na mě, ale mě přijde prostředí v českých bankách jako pěkná drzost, pobýval jsem nějaký rok v Australii a tam neextistuje aby banka za vedení účtu něco účtovala ( směšných 20 AUD za rok ,  výběr z bankomatu zdarma... banka disponuje našimi penězmi a podniká s nimi, půjčuje si je od nás a my jí za to ještě platíme ( opravdu kolem 100 kč za měsíc, když používám některou z forem elektronického bankovnictví ) !!!

 | 
msv  |  13. 02. 2004 13:31

"poplatky směšných 20 AUD za rok" to je tak 35Kč / měs. Tal to není zase takový rozdíl oproti CSOB 50kč/měs.

 | 
Libor Koneček  |  09. 02. 2004 20:39

Tak jsem rád, že jste konečně vyslovilii, o co tady v tom podělaném státě Vám bankovním vydřiduchům jde !!!!! Takže majitel banky doma podniká v jiném prostředí. No jo panáčci, jenže toto prostředí tady děláte VY !!!!!! Jednáte s lidma jako s křovákama. Doma si to majitelé nedovolí. Vy jste někdo snad viděli, že když se něco zdraží nebo  když je to obecně dražší než v okolí (EU), tak prodej produktu kvete? Asi ne, že? Tak co si stěžujete, že u nás klesá zájem? Zdražil bych Vám rohlík na 10 korum. Zajímalo by mě, jestli jich budete kupovat stále stejně a nebo jestli se uskrovníte. Křováci nejsme my klienti, ale VY!!!

A naučte se základním pravidlům obchodu !!!!!

 | 
Jméno a příjmení  |  10. 02. 2004 02:13

Tých 30 dní výpisu histórie účtu je trápne - a zmeníme to MOŽNO v budúcnosti na AŽ 45 dní; je to úbohé:

  • veď v programe to je iba konštanta

  • históriu účtu si bankový systém vedie minimálne rok (dokonca mám podozrenie, že aj viac)

  • sprístupnenie histórie za posledný mesiac alebo za posledný rok je programovo rovnaké

  • rozdiel v objeme údajov považujem za nepodstatný (v porovnaní s ostatnými prvkami stránky)

  • kombinovať pri práci mesačné (papierové) doklady a elektronické je nepohodlné

  • Je mi jasné, že InternetBanking dodáva nejaká vonkajšia firma - to si už ani banka nevie dupnúť na svojho dodávateľa - to mi je divné?

    Mimochodom - aj ten návrh obrazoviek je zvláštny, osobne sa mi zdá neprehľadne komplexný (pochopenie do 5 sekúnd?) a pri práci cez vytáčané spojenie aj pomalý; zjednodušenie stránky by určite napomohlo aj lepšej podpore v iných prehliadačoch; Čo sa mi páči, je možnosť určovať si podrobne elektronické výpisy - avšak sú zbytočne ukecané ...

     | 
    Pejvl  |  15. 02. 2004 13:38

    myslim, ze jste na omylu. rozsizeni historie na uctu klienta o patnact dnu znamena nekolikamilionove investice do technologii. vemte v uvahu, ze ve skupine csob ma ucty pet milionu klientu. banka musi pro rozsireni zajistit ulozne kapacity a zmenu aplikacniho vybaveni, ktere zajistuje generovani el. vypisu.

     | 
    Jiri Ceska  |  16. 02. 2004 07:57

    Tak na tohle musim reagovat. Nechapu proc ma klienta zajimat jakym technologickym zpusobem si banka zajistuje provoz. To prece klienta vubec nezajima. Osobne si pod historii uctu predstavuju prehled kompletnich pohybu na mem uctu bez omezeni historie. Pokud s tim ma CSOB problemy at zavede za IB24 poplatky, jsem ochoten platit. Soucasnych 30 dni je ubohost a rozsrireni na 45 dni snad ani nema cenu komentovat. A co vypisy z uctu, ty nejsou k dispozici vubec. IB24 me jeste hodne co zlepsovat.

     | 
    Bohusz  |  10. 02. 2004 09:13

    A což takhle nějaký datový formát?
    Třeba OFX (Open Financial eXchange) nebo aspoň ABO.
    Existují přece softwary, které lidem umožňují sledovat jejich finance (namátkou MS Money, Quicken, GNU Cash, ...) a člověk by si do nich rád výpisu účtu načetl a ne oťukal. (Pravda, ten ABO formát by tady asi moc nepomohl.)
    Vůbec, co kdyby baňka dokázala s takovýmito softwary komunikovat přímo?
    Aby se dal poslat příkaz k úhradě přímo z nich, stáhnout výpisy přímo z banky, ... Že to jde, o tom svědčí dlouhatánský seznam přístupných bank v MS Money - ovšem pouze amerických, ale zato z kdejaké venkovské díry.

     | 
    bobr  |  10. 02. 2004 12:28

    Je to banda zlodeju a brzo je vsechny pozaviraji.

     | 
    TM  |  10. 02. 2004 17:15

    ABO formát podporuje Homebanking24, pokud vím, tak nejen Money ho taky umí. Prostě Internetbanking nnení Homebanking.

     | 
    Guliver  |  12. 02. 2004 08:49

    Tuto diskusi jsem přestal číst v okamžiku, kdy jsem se dozvěděl, že historie transakcí má být do půl roku zvýšena ze současných 30 na 45 dnů. V ČSOB by neměli spát, případně čekat, že se jim podaří obdoba s IPB a zisk je zajištěn. Budoucí prosperitu zajiš´tuje hlavně spektrum služeb, které jsou konkurence schopné. Nově zamýšleným 45 dnům se jistě zasmějí klienti jiné banky, která ve stejné službě zpřístupňuje historii 4 roky. Dovoluji si předjímat odpověď, že takovou službu klienti nepotřebují, ale nechal bych to nich. Ti co ji nepotřebují ji prostě nebudou využívat. 

     | 
    dedek  |  13. 02. 2004 07:35

    Tvrdit, ze naprosta vetsina klientu banky pouziva IE je jako argument smesne, ale pravdive. Duvod je jednoduchy, protoze musi. Pokud mi neni dana k dispozici plna podpora jineho prohlizece, tak holt musim pouzit deravej IE. Protoze plne prechazim na jinou platformu nez M$ Windows, tak bude mit CSOB o jednoho zakaznika mene. Podporou pouze jednoho prohlizece, ktery bezi pouze na jedne platforme (vynechme zlomek zastupitelu Macu) diskriminuje banka uzivatele platforem jinych.
    Pani bankeri, zamyslete se, proc vam uzivatele zacinaji utikat jinam?! Napsat webovou aplikaci, ktera dodrzuje schvalene standarty a tudiz bez problemu muze komunikovat v podstate s cimkoly (i s IE) neni tak velky problem. Pouze se to musi umet. Poptejte se jinde a ne jenom svych pracovniku IT v bilych limeckach.

     | 
    dedek  |  13. 02. 2004 07:40

    Tvrdit, ze naprosta vetsina klientu banky pouziva IE je jako argument smesne, ale pravdive. Duvod je jednoduchy, protoze musi. Pokud mi neni dana k dispozici plna podpora jineho prohlizece, tak holt musim pouzit deravej IE. Protoze plne prechazim na jinou platformu nez M$ Windows, tak bude mit CSOB o jednoho zakaznika mene. Podporou pouze jednoho prohlizece, ktery bezi pouze na jedne platforme (vynechme zlomek zastupitelu Macu) diskriminuje banka uzivatele platforem jinych.
    Pani bankeri, zamyslete se, proc vam uzivatele zacinaji utikat jinam?! Napsat webovou aplikaci, ktera dodrzuje schvalene standarty a tudiz bez problemu muze komunikovat v podstate s cimkoly (i s IE) neni tak velky problem. Pouze se to musi umet. Poptejte se jinde a ne jenom svych pracovniku IT v bilych limeckach.

     | 
    dedek  |  13. 02. 2004 07:44

    Tvrdit, ze naprosta vetsina klientu banky pouziva IE je jako argument smesne, ale pravdive. Duvod je jednoduchy, protoze musi. Pokud mi neni dana k dispozici plna podpora jineho prohlizece, tak holt musim pouzit deravej IE. Protoze plne prechazim na jinou platformu nez M$ Windows, tak bude mit CSOB o jednoho zakaznika mene. Podporou pouze jednoho prohlizece, ktery bezi pouze na jedne platforme (vynechme zlomek zastupitelu Macu) diskriminuje banka uzivatele platforem jinych.
    Pani bankeri, zamyslete se, proc vam uzivatele zacinaji utikat jinam?! Napsat webovou aplikaci, ktera dodrzuje schvalene standarty a tudiz bez problemu muze komunikovat v podstate s cimkoly (i s IE) neni tak velky problem. Pouze se to musi umet. Poptejte se jinde a ne jenom svych pracovniku IT v bilych limeckach.

     | 
    dedek  |  13. 02. 2004 07:45

    Tvrdit, ze naprosta vetsina klientu banky pouziva IE je jako argument smesne, ale pravdive. Duvod je jednoduchy, protoze musi. Pokud mi neni dana k dispozici plna podpora jineho prohlizece, tak holt musim pouzit deravej IE. Protoze plne prechazim na jinou platformu nez M$ Windows, tak bude mit CSOB o jednoho zakaznika mene. Podporou pouze jednoho prohlizece, ktery bezi pouze na jedne platforme (vynechme zlomek zastupitelu Macu) diskriminuje banka uzivatele platforem jinych.
    Pani bankeri, zamyslete se, proc vam uzivatele zacinaji utikat jinam?! Napsat webovou aplikaci, ktera dodrzuje schvalene standarty a tudiz bez problemu muze komunikovat v podstate s cimkoly (i s IE) neni tak velky problem. Pouze se to musi umet. Poptejte se jinde a ne jenom svych pracovniku IT v bilych limeckach.

     | 
    AN  |  13. 02. 2004 07:57

    Logika banky je vskutku úchvatná:
    1. Zaplatíme X Kč za vytvoření bankovnictví pro IE, proč platit stejných X Kč někomu, kdo opravdu umí a kód by byl validní, tudíž nejen pro IE, ale i pro většinu ostatních prohlížečů
    2. Zjistíme, že nemá smysl dělat úpravy, protože všichni klienti používají IE (konzultat může poradit, že je to proto, že nic jiného než IE použít nemohou)
    3. Kvůli stále narůstajícímu podílu Mozilly+Opery se rozhodneme zaplatit Y Kč za předělání aplikace tak, aby byla v souladu se standardy

    Výsledek je ten, že:
    1. Banku to místo X Kč stojí (X+Y) Kč
    2. Všichni, kdo IE nechtěli či nemohli používat, banku dávno opustili před krokem č. 3
    3. Banka získala pověst technického diletanta.

    Zvolila-li by se možnost, že hned od začátku by to bylo korektní, byl by výsledek, že banku by to stálo pouze X Kč a měla by řadu spokojených klientů (kteří na ní teď však nadávají).

    Ale hlavně že jsou manažeři spokojeni, protože pro ně "internet = modré E" a "počítač=Windows" a když to chodí jim, musí to přeci chodit každému!

     | 
    Vita  |  13. 02. 2004 18:34

    Bodejz by naprosta vetsina klientu nepouzivala IE kdyz to v nicem jinem nefunguje. Udelam neco aby to jelo v jedinem prohlizeci (protoze na to najmu paka co nejsou schopny pracovat bez MS Javy a nejsou dodnes schopni naucit se ani stupidni sest let stare zaklady HTML 4.01 popr. XHTML) a pak na tom ze to nikomu jinemu nejede demonstruju ze nikdo nic jineho nepouziva... wow inteligence jiz neni rovno.

     | 
    cc  |  14. 02. 2004 16:39

    Naše banky neumí pracovat s penězi. Proto odírají klienty na poplatcích.
    A až protlačí kreditky do každé kapsy dostanou (přes obchodníky - které také oderou) 2-3 % z každé vaší výplaty.

     | 
    noname  |  15. 02. 2004 15:10

    Hned první odpověď mě dostala. Odpověděl bych sám. Protože lidi na těch prázdných místech byly propuštění kvůli snižování stavů. A k poslednímu květnu je to na pobočkách dalších 10% dolů tak se těšte Někde se ty peníze na manažerský odměny získat musí.

     | 
    Marek Makarov  |  17. 02. 2004 10:44

    By mně teda zajímalo, co vedlo redakci k selekci zaslaných dotazů. Nezdá se Vám, že pro každého tazatele byl ten jeho dotaz nejzajímavější? A že když mu nabídnete možnost položit konkrétní dotaz povolanému člověku, tak očekává, že na ni dostane odpověď, jak bývá zvykem ve slušné společnosti? Nemáte pocit, že to zavání cenzurou? Pan Hejzlar je za svou práci (komunikace) jistě velmi dobře placen, takže by zvládl odpovědět všech cca 40 dotazů. Jsem zklamán.

     | 
    KarelM  |  22. 04. 2004 08:26

    Co dodat, kdyz ani manager banky nevi, ktera bije. Pravdivost jeho vyroku:

    "Internetbanking pro Poštovní spořitelnu se připravuje a klientům by měl být k dispozici koncem 1. čtvrtletí tohoto roku."

    ohodnotte sami.

     | 



    Mzdová kalkulačka

    Student
    Držitel průkazu ZTP/P
    Invalidita 1. nebo 2. stupně
    Invalidita 3. stupně
    Penze / rodičovská dovolená