Česká spořitelna vydala na svých internetových stránkách preventivní upozornění na podvodné e-maily. Od začátku letošního totiž zaznamenala už několik phishingových útoků.
Zprávy vyzývaly příjemce, aby zaslali své údaje a údaje o své kartě (jméno a příjmení, číslo kreditní karty, rodné číslo držitele, kód CVV2/CVC2 – poslední tři čísla kreditní karty nacházející se na zadní straně a platnost karty) zpět na e-mailovou adresu odesílatele. „Jedna ze zadržených podvodných zpráv dokonce obsahovala fotografii skutečného zaměstnance naší banky,“ uvádí banka na svém webu.
Banky nikdy nežádají klienty o bezpečnostní údaje prostřednictvím e-mailu. V případě, že zprávu obdržíte, nereagujte na ni. „Pokud by někdo z klientů požadované údaje vyplnil a zaslal odesílateli, doporučujeme co nejrychleji se obrátit na Klientské centrum České spořitelny na telefonním čísle 800 207 207,“ upozorňuje banka. Česká spořitelna zároveň prosí klienty, kteří podvodný e-mail dostali, aby jej zaslali na adresu csas@csas.cz.
Jak může podvodný e-mail vypadat? Podívejte se.
Podvodný e-mail_příklad1
Podvodný e-mail_příklad2
Podvodný e-mail_příklad3
Podvodný e-mail_příklad4