Supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny začaly přibližně před dvěma měsíci ve spolupráci s Českou spořitelnou zavádět bezkontaktní platby kartou. Zákazníci tak mohou zaplatit rychleji, u nákupů do 500 Kč bez zadání PIN.
Bezkontaktní karty nabízejí kromě výhod běžné platební karty navíc funkci bezkontaktního placení. Při bezkontaktní platbě se karta pouze přiloží dostatečně blízko k pokladnímu terminálu. Karta se do terminálu ani nevkládá, ani se jej nedotýká. Údaje pro uskutečnění platby jsou šifrované a přenášejí se prostřednictvím rádiových vln. Předností těchto karet je především zkrácení čekací doby, zjednodušení nákupu a zvýšení pohodlí zákazníka.– platba se zkrátí z 15 sekund na pouhé 2 sekundy. Platební proces je tak dokonce ještě rychlejší než platba v hotovosti. Za bezkontaktní platby stejně jako za běžné bezhotovostní platby kartou zákazník nic neplatí.
Jak bezkontaktní platby zákazníci využívají? Zeptali jsme se. „Bezkontaktní terminály jsme do prodejen Billa a Penny market začali postupně instalovat od května 2012. Do konce června naši klienti v Bille provedli přes 44 tisíc bezkontaktních transakcí v celkovém objemu téměř 12 mil. Kč, v Penny marketu to pak bylo necelých 16 tisíc bezkontaktních transakcí v celkovém objemu téměř 5 mil. Kč. Srovnání s kontaktními transakcemi bohužel k dispozici nemáme,“ řekl pro FinExpert Jan Holinka, tiskový mluvčí České spořitelny.
Další novinku v platebních systémech chystá Česká spořitelna ve spolupráci s dalšími bankami a mobilními operátory již koncem léta. Česká národní banka totiž nedávno vydala licenci na platby mobilním telefonem, na které se v dohledné době můžeme těšit.