FinExpert.e15.cz

ČS: Internet není bezpečný, je nutná spolupráce


kubisek  |  29. 08. 2006 05:45

Proč se u nás musí věci řešit až teprve ve chvíli, kdy se stane nějakej průser ...

 | 
azazel  |  29. 08. 2006 12:23

kdybys byl klientem ČS tak bys věděl, že tato opatření už byla naplánována už před tím "průserem" a velice brzo měla začít platit - i když v malinko mírnější podobě

dokonce je to napsané i v článku

 | 
CB  |  29. 08. 2006 14:39

První účty byly tímto způsobem vykradeny už před několika lety. Jestli ČS připravuje opatření už tak dlouho, pak pardon, ale asi by měli vyměnit svoje vývojáře

 | 
ss  |  29. 08. 2006 15:30

CS sporitelna ma opravdu vyvojare hodne vymeny. Ten jejich software pada kazdy den a o vikendu pro jistotu nebezi vubec.

 | 
Marek  |  29. 08. 2006 19:32

Bud tak laskav a nelzi. Servis24 pouzivam celkem pravidelne a neplanovany vypadek nepamatuji.

 | 
azazel  |  29. 08. 2006 20:36

zpráva po přihlášení na servis24.cz:

Název zprávy Aktualizace obchodních podmínek vyšší bezpečnosti od 1.9.2006 Datum zadání 03/08/2006

Vážení klienti,

rádi bychom Vás upozornili na aktualizaci Obchodních podmínek pro používání vyššího typu zabezpečení. Platnost nových obchodních podmínek je od 1.9.2006. Nové znění podmínek je Vám k dispozici na libovolné pobočce nebo na webových stránkách České spořitelny (csas.cz).

A ty podmínky byly o snížení limitu na 5000,- výše jen přes sms

 | 
kubisek  |  29. 08. 2006 18:44

klientem ČS jsem od roku 1999, že by něco takového chystali, nevím

 | 
Karel Kahovec  |  29. 08. 2006 18:57

Zajímavé, já už zase potvrzovací SMS nějakou dobu využívám. Asi nemáte přehled nebo bohapustě lžete.

 | 
Martin  |  29. 08. 2006 06:55

Každé opatření ke zvýšení bezpečnosti je dobré, ale jednu věc nechápu.

Proč se přestaly vydávat autorizační "kalkulačky"? - Prakticky jde o jednu z nejbezpečnějších forem autorizace, bezpečnější než mobil, certifikát a jiné výmysly! Je to zcela samostatné zařízení a není ovlivnitelné ani případnými chybami sítě GSM nebo mobilů.

Co teď bude uživatel dělat, když doma nemá mobilní signál, anebo je v zahraničí, kde může mít pouze internet a ne mobil. I v takové civilizované zemi jako je USA mnohde není signál, anebo SMS z Evropy chodí s drastickým zpožděním.

Česká spořitelno, proč jsi zrušila vydávání "kalkulaček"????

 | 
LOL  |  29. 08. 2006 07:20

přesně tak! účty u ČS jsem si ponechal hlavně kvůli tomu, že mám generátor autentikačních kódů. Chápu ČS - je to asi hodně drahé, ale zase je to bezpečné - a o to by tu mělo jít v první řadě!

Mobily se dneska kradou jak na běžícím páse, mnoho lidí má i vypnutý PIN, tudíž chtěl-li bych někoho okrást, tak mi "navíc" stačí dostat se k jeho mobilu. "Autorizační kalkulačku" nelze tak jednoduše ukrást (není předmětem denní potřeby jako mobil) a hlavně je defaultně (a neodvratně) chráněna vlastním PINem.

Jednoduše lze říci, že "ochrana mobilem" ochrání bankovnictví jen před čistě internetovým zločinem (např. Plzeňana před "hackerem" z Ostravy), ale už neochrání v případě, kdy zločinec svou oběť zná.

No nic. Pokud to nastane, půjdu se svými účty (vč. komerčního, kde má ČS největší "vejvar") pryč.

 | 
Aljosha  |  29. 08. 2006 07:43

To, že ukradnete svý oběti mobil ještě neznamená, že máte vyhráno. SMS zprávy chodí zašifrované do sim toolkitové bankovní aplikace a abyste si ji přečetl, musíte nutně znát ne PIN k telefonu, ale bankovní PIN. Některé banky umožňovaly sice obdržet autorizační kód jako obyčejnou sms, to byste ale musel bejt na hlavu padlej, abyste si to z tý zabezpečený verze změnil.

 | 
Mario  |  29. 08. 2006 08:18

No tak moment - autorizační kód u ČS chodí pouze jako obyčejná sms, čím mně banka dost s.... Měl jsem předtím eBanku kde to chodilo do sim toolkitu a takové přihlašení jsem už považoval za bezpečné! Teď stačí nechat mobil na stole a dostane se vám na účet každý blbec.

 | 
Marek71  |  29. 08. 2006 08:35

Tak to je asi sranda,nie ??? Autorizačný kód ako obyčajná SMS ? To je potom naprd zabezpečenie. Mám eBanku, používal som "kalkulačku", ale som ju zrušil (bol za to mesačný poplatok) a teraz používal na autorizáciu práve mobil. K SMS sa dostanem, len keď poznám bankový PIN. A autorizácia každej platby (i keď je to pár korún) je u eBanky samozrekmosťou, čo sa pamatám, cca. 5 rokov.

Vidím, že niektoré banky až teraz objavili "bezpečnosť priameho bankovníctva".

 | 
astray  |  29. 08. 2006 08:55

To je snad logicke, kdyz to meni ze dne na den, ze to bude obycejna SMS, ne? A ty kalkulatory nevydavaji nejspise proto, ze jsou pro banku drahe (napr. vymena kalkulatoru v eBance je za 1800 Kc, samozrejme banka je nakupuje lacineji, ale stejne to pro ne bude drazsi nez obyc SMS nebo i SIM toolkit).

ast

 | 
Joker  |  29. 08. 2006 14:17

S těma SMS si taky myslím. A jako zabezpečení mi to přijde dostatečné; Útočník musí znát moje ID pro Internetové bankovnictví, které nikdo jiný než já nezná. Dál musí znát moje heslo, které už dvojnásob nikdo jiný nezná a které se navíc čas od času mění. To se pořád ještě dá zjistit jen elektronickými prostředky. Ale ještě navíc by musel odchytit SMS, která je adresována pro mě. Na by možná mohl hacknout síť mého operátora, ale spíš by potřeboval můj mobil.

Mimochodem, ad kalkulačka, tak prostě bankovní operace dělejte přes zvláštní mobil, který s sebou normálně nenosíte a máte ho chráněný PINem, ne? Pak ta úroveň zabezpečení bude dost podobná

 | 
Bořek Šikula  |  29. 08. 2006 09:39

A proč by neměly chodit obyčejnou SMS? Jsou to jednorázová hesla zaslaná nezávislým kanálem. Útočník by tedy musel zjistit klientské číslo, heslo a ještě k tomu ukrást ten správný mobil a transakci provést dřív, než okradený zablokuje SIM kartu.

Kalkulačky samy jsou ale děsná otrava: příkaz musíte zadat znovu ještě do kalkulačky a když chcete provést platbu jinde (typicky doma/v práci), musíte ji mít u sebe. Mobil nosím, klientské číslo a heslo si pamatuju, ale nosit ještě kalkulačku?

Zabezpečení je nutné, ale musí to být JEDNODUCHÉ na používání i pro laiky. To ten jednorázový klíč přes SMS splňuje.

 | 
Filip  |  29. 08. 2006 10:32

A jak to tam je zabezpeceny, kdyz nekdo zjisti jmeno a heslo (u CS) a pak si tam muze jednoduse zmenit tel. cislo (svoje) kam maj chodit aut. SMS, nebo zmena cisla kam maj chodit aut. SMS je nejak omezena (jen v bance)?

 | 
doubt  |  29. 08. 2006 11:04

Pro změnu tel. čísla je nutné znát číslo smlouvy. Což zastavilo dokonce i mě od toho, abych si číslo změnil ... nemůžu tu smlouvu najít Naštěstí se v článku píše, že budou za tímto účelem rozesílat jakési nové číslo.

 | 
M  |  29. 08. 2006 11:07

na změnu čísla mobilu pro autor. SMS potřebuješ ještě číslo smlouvy atd. což už předpokládá že by tě ten člověk musel vykrást a vzít ti komplet smlouvy ze spořky, jinak IMHO nemá šanci.

BTW: do inet. bankovnictví Spořky se nepřihlašuješ číslem účtu, ale speciálním číslem, který bys měl taky vědět jenom ty.

 | 
CB  |  29. 08. 2006 14:45

Jenže šifrované sms jsou úplně stejně jednoduché (pro uživatele "laika") - akorát si místo hesla pamatujete bankovní pin. Výhoda je v tom, že je to bezpečnější - ani ukradený mobil ještě neohrozí vaše peníze.

 | 
highway  |  29. 08. 2006 08:42

 | 
x  |  29. 08. 2006 13:22

Ver ze drahe to urcite neni, to co to stoji je vzhledem k poplatkum v poho a existuji i jine "kalkulacky" nez je DGP700, ale to by musel nekdo v CS premyslet.

 | 
Karel  |  29. 08. 2006 14:01

Pokud si platby děláš jen doma, tak je kalkulačka bezva (ale na druhou stranu, v takovém případě je nejlepší certifikát na USB disku). Pokud ale chceš platit kdekoliv a kdykoli, tak tu kalkulačku musíš nosit úplně stejně jako mobil - a v tomto okamžiku začne zbytečně zavazet.

 | 
CB  |  29. 08. 2006 15:06

Na USB disku těžko, ten se dá vykrást pomocí trojského koně stejně snadno jako heslo psané na klávesnici. USB token by byl o trošku lepší.

Nosit sebou kalkulačku může být otrava, ale za tu bezpečnost to stojí (nebo jste tak líní, že radši přijdete o peníze?). Šifrované sms jsou srovnatelně bezpečné a navíc mobil nosí většina lidí pořád s sebou.

 | 
Petr  |  29. 08. 2006 08:34

To mi chcou říct, že mne skásnou o tisícovku za autorizační kalkulačku a znemožní mi ji používat!!!

 | 
petr  |  29. 08. 2006 13:05

Já mam kalkulačku od HVB bank a chtěli po mně tušim 460,-kč... jak dlouho vydrží zatim nevim, pořád mam tu původní.

 | 
art  |  29. 08. 2006 14:19

Kalkulačky přestali vydávat, protože začali vydávat certifikát na čipovce, chráněný pinem, což je lepší než kalkulačka a stojí to míň. Tak se trochu zmodernizuj. Čtečku můžeš využít i na něco jinýho.

 | 
Salada  |  29. 08. 2006 15:37

A jak to vyresis u ciziho PC? Treba v cizine v inet kavarne?

 | 
Martin  |  29. 08. 2006 19:51

A ten PIN pro tu tvou čipovku se klepe přimo na ní na speciální klávesnici, anebo přímo do počítače? Předpokládám, že to druhé. Závěr - není to bezpečnější než "kalkulačka", počítač může být zkompromitovaný a cizí program si může nechat podepsat vlastní transakci.

Vaše heslo "Zahoď kalkulačku, trochu se zmodernizuj." je dobré tak do reklamy. Dokáži si představit usměvavého chlapce, jak celý rozesmátý toto heslo volá a zahazuje svou autorizační kalkulačku, aby mohl zapojit krásnou novou čtečku s naleštěnou čipovkou. Prodej naleštěných prdů pod rouškou zlepšení může zmást běžného uživatele, ale mě ne.

 | 
Bohusz  |  29. 08. 2006 07:05

"... bezpečnostní kód ... ten nahradí současné číslo smlouvy ..."

Po všech těch letech si ČS uvědomila, že číslo smlouvy není důvěrný údaj a může ho znát prakticky kdokoliv. Pamatuji si, že podobně zabezpečený býval přístup ke službám ČTelekomu - k ověření totožnosti se používalo číslo, které chodilo na vyúčtováních obyčejnou poštou.

 | 
Petr Leitner  |  29. 08. 2006 07:24

Hned jak to ČS zavedla tak jsem věděl, že to je značně nebezpečné. Hned jsem tam volal a snažil se jim vysvětlit, že změna čísla mobilu pomocí smlouvu je nesmysl. Když se někdo vláme ke mě domu a sebere PC a smlouvu tak už má skoro i všechny moje peníze. Přitom princip zabezpečení pomocí mobilu je právě v tom, že ho zloděj většinou nemá. Řekli mi že u nich je bzpečnost na špičkové úrovni . Přitom zabezpečení pomocí hesla bylo v té době nejubožejší ze všech.

Ale snažit se poučovat megaspolečnosti jako banky nebo mobilní operátory že mají něco blbě nemá smysl. Všechno trvá až do prvního průse*u.

Další průšvih bude zneužití karet při nákupu na netu, stačí si jen omrknout číslo karty.. Už se těším na tu aféru na TV N@VA. Ale oni to mají přece zabezpečené že..

 | 
jay  |  29. 08. 2006 12:26

To je klasika. Vždycky když slyšim nějakýho/ou mluvčí/ho, tak po 2 slovech vidim, jak tomu to kecá absolutně vůbec nerozumí a jen tlumočí nějakou hodně hloupou kravatu. Jako třeba "my používáme na zabezpečení číslo smlouvy a heslo a je to naprosto bezpečný". To může říct jenom imbecil.

 | 
Joker  |  29. 08. 2006 15:02

Tak placení kartou na Internetu je nebezpečné samo o sobě. Už to, že někomu pošlete své číslo karty a pak doufáte, že si strhne tolik peněz kolik vám řekl. Ale to jde naštěstí jednoduše: nákupy platit hotově a on-line platit třeba přes PayPal.

 | 
peakcarver  |  29. 08. 2006 08:06

Tek to je mi lito CS sporitelno. Nebylo u tebe zle, ala pa,pa. Spolehat se na cokoli spojeneho s mobilnim telefonem? Tak to ani nahodou.

 | 
ja  |  29. 08. 2006 10:05

Porad nechapu, co na tom vidite tak silene nebezpecneho. U sporky Vam ukradnou penize jen pokud si nechate odposlechnout heslo (coz u mnoha lidi neni problem, priznavam) a zaroven ukradnou spravny mobil a zaroven ten mobil nezablokujete a zaroven si nezmenite heslo v internetbankingu a zaroven nenastavite posilani SMS na jine cislo.

 | 
SMIL  |  29. 08. 2006 08:10

Proc se tomu rika internetove bankovnictvi kdyz je k tomu potreba mobil?

 | 
Martin  |  29. 08. 2006 09:32

Co vsichni silite???? Autorizace pomoci SMS je jen jednou z moznosti... certifikat NA CIPOVE KARTE je podle me mnohem lepsi zabezpeceni.. Samozrejme se spoleha na to, ze clovek co si ho poridi neni idiot a dava si na nej pozor.. ale to uz neni a nemuze byt problem banky, ale kazdeho z nas.. Jestli ho nekdo ztrati a pak se rozciluje, tak to je jako kdyby chtel nadavat na vyrobce autoalarmu ve chvili, kdy necha klicky od auta lezet na ulici.. Takze v cem je problem?

 | 
LOL  |  29. 08. 2006 16:44

čipová karta je OK až do doby, kdy budeš chtít zaplatit z PC např. v práci (kterýžto PC je sice důvěryhodný, ale admin ti nedovolí do něj cokoliv instalovat - tj. i drivery k čipovce)¨

Nikdo mi nevymluví, že "kalkulátor" je nejlepší řešení (i když lenoši mohou namítat, že musí opisovat data 2x - ale já to beru jako kontrolu dat )

 | 
Dušan D.  |  05. 09. 2006 23:59

Levnější a jednodušší než kalkulátor je papír s dostatkem jednorázových hesel. Navíc se mu nemůžou vybít baterky.

 | 
Petr Baláš  |  29. 08. 2006 22:47

Je to prima řešení do doby, než chytnete trojana který odposlechne vaše heslo a pak si nechá podepsat nějakou zajímavou transakci. Tiše předpokládám, že se heslo píše na PC a ne na klávesnici přímo na čipové kartě, poku ta karta obsahuje i klávesnici a display pro zobrazení podepisované transakce (aby mi ji trojan nezmodifikoval pod rukama), pak toto odvolávám. BTW mě nebaví zamykat auto a nosit sebou furt nějaké klíče, já chci jen přijít k autu a nasednou a jet.

 | 
Sv.Patrick  |  29. 08. 2006 08:11

Mám už spoustu let internetbanking, kde je zabezpečení pomocí SMS autorizací naprosto běžné. Když jsem pořídil ještě účet u ČS, byl jsem nemile překvapen, že tomu tak není. Zabezpečení jen přes heslo je opravdu ubohé a je velmi jednoduché to obejít. Sice je tam limit 20.000,-, který si můžu snížit, ale co je mi to platné, když to může zase potenciální útočník změnit. To u ČSOB se číslo mobilu udává při sepisování smlouvy a není jej možné v IB změnit. Pokud máte i GSM banking (a tím pádem SimToolkitovou aplikaci), lze posílat ty SMS i šifrované, takže je to další zvýšení bezpečnosti. Myslím, že autorizace pomocí SMS je ideální kombinaci bezpečnosti a komfortem užívání. Když mi někdo ukradne mobil, nebude mít přihlašovací údaje a naopak. Pravděpodobnost, že mi někdo ukradne mobil a ještě nějak zjistí mé heslo a stihne mi ukrást peníze dřív, než zablokuju SIMku je dle mého názoru docela malá.

 | 
Mario  |  29. 08. 2006 08:21

Přesně tak, zabezpečení u ČS je ubohé - po přechodu od eBanky jsem se nestačil divit... A přitom stačí tak málo!

 | 
Salada  |  29. 08. 2006 09:46

Jen na okraj. Limit lze pres IB snizit ale ne uz zvysit. Jen na pobocce a s podpisovym vzorem (ktery mimochodem nema nic spolecneho s podpisem).

 | 
Pavel  |  31. 08. 2006 15:00

Puvodne jsem nechtel prispivat, ale musim. Musim se v prvni rade zastat CS. Bez diskuze je to nejlevnejsi banka a nevim jak kde, ale ke me ma stale velmi vzorny pristup a nikdy jsem nebyl nespokojen. A to tam mam ucet jiz od roku 1995. Jeji Servis24 je tak ubohy, jak ubohy (rozumnej - blby) je jeji uzivatel. Ja mam autorizacni kalkulator a protoze o bezpecnosti trosicku neco vim, jsem spokojen. To, ze jej mam doma v zamcenem sejfu, na PC mam velmi slusny antivirak a na domaci siti HW firewall a na pracovni stanici jeste slusny SW firewall povazuju za standard. Nejsem idiot a klidne verejne prohlasuji, ze mam sve penize rad. To, ze mam stazene limity na nulu a vsechno kontroluji nekolikrat denne, je standard. Nemam tam sice miliony, ale i tech par desitek tisic mi za to stoji. Myslim si, ze tato trivialni opatreni by mohl dodrzovat kazdy, kdo penize vydelava praci a nikoli bozim zasahem. Pak jedine ma pravo napsat, ze je neco ubohe. Jiste, je, uzivatel.

 | 
Vasek  |  29. 08. 2006 19:13

//Zabezpečení jen přes heslo je opravdu ubohé a je velmi jednoduché to obejít.//

A jak Ty chytrej? ČSOB ma humus rozhraní, které elegantnímu Sevrisu 24 nesahá ani po kolena. Když je někdo lempl a neumí zabezpečit PC přes spywarem a viry(Avast, AVG,Adaware atd) , tak ať trpí.

 | 
ACDC  |  29. 08. 2006 22:36

Když je někdo lemp a záleží mu na rozhraní tak ať trpí. Klidně ať ho vyberou. To, že neumíte ovládat jednoduchou klikací aplikaci je spíš k politování.

 | 
Vasek  |  31. 08. 2006 20:57

Zkuste si zjistit pojem user-friendly. K politovaní je ,když někdo používá internetbanking a neumí zabezpečit počítač a pak se diví ,že mu ho vyberou. Nicméně nic vám nebrání u ČSOB humusu zůstat, dnešní společnost je k masochistům tolerantní .

 | 
Rudidlo  |  29. 08. 2006 08:13

jako aplikace banky. Žádné PR žvásty o tom, že ten zlý internet ukradl klientům peníze nejsou pravdivé. Chyba v zabezpečení je na straně banky.

 | 
Tom  |  29. 08. 2006 09:19

... anebo jak bezpečně uvažuje uživatel. Mám účet u ČS, autentizační kalkulátor zdarma když ho nabízeli v akci, měísčně za něj platín nula nula nic, každou vyšší transkakci s ním musím certifikovat a myslím, že zabezpečení je na slušné úrovni. Voják se stará voják má; pokud tu někdo brečí, že se o něj ČS nepostarala, nepostaral se tak leda sám o sebe. PS: letos už doufám přijedeš na Invex :)

 | 
jay  |  29. 08. 2006 12:35

Jenže spořka už kalkulátor nabízet nebude. Známý to ještě stihli a maj ho, ale kdybych se já rozhodoval, tak banka, která zruší nejlepší možný přídavný zabezpeční si myslim musí bejt hodně blbá nebo hodně hloupá, nebo obojí. U eBanky ale ty jejich kontaktní centra, to je taky fakt hnus a hrůza - open space - v bankovnictví při jednání s klientem?! Bezpečnost taky nula, tfuj. To třeba u ČMSS ve Vršovicích, přesně tak to má vypadat v každý bance - samostatný buňky při jednání s klientem!!! Ale spořka to má stejně debilně jako eBanka, u jinejch nevim.

 | 
CyberVic  |  29. 08. 2006 09:28

...vzdycky jsem se nestacil divit, jak ubohy je zabezpeceni internet a GSM bankingu u KB, CSOB, CS. Jsem u eBanky od r 1999 a cela rodina prochazela uz tehdy ruznejma epizodama u vyse zmineny konkurence, ktery byly ve snaze dohnat eB ochotny v ramci urychleni podstupovat celkem znacny bezpecnosti rizika, nektery zabezpeceni pripominalo spis zasifrovani detske taborove hry... Postupem casu se situace trochu zlepsila, ale porad je system ebanky hodne napred...

 | 
Martin  |  29. 08. 2006 09:40

ebanka je fain, ale kolik mesicne platis za to vsechno? :o)) 800? nebo vic? Pokud si u CS das limit na 0 a mas certifikat na karte nebo kalkulator, tak jsi slusne zabezpecenej a to za 120 kc komplet se vsim :o) Nejsem clovek co na tom chce setrit, ale proc platit zbytecne? To jsem si radsi koupil u CS kalkulator za 1500,- nebo kolik stal.. nez platit ty sileny poplatky eBance.. a jinak je jejich internetbanking (CS) hodne slusnej!

 | 
Jindra  |  29. 08. 2006 11:43

Nevim kolik platis ty, ale ja u eBanky neplatim ani korunu. Mozna tak leda 6.90 za vyber z bankomatu a par korun za prevody mezi ucty. Nicmene to v souctu neda ani 50 Kc mesicne.

 | 
art  |  29. 08. 2006 14:17

Nežvaň když o tom nic nevíš. Mám už roky účty v ČS i ČSOB a u obou používám certifikát na čipovce, která je chráněná PINem (máš 3 pokusy). Nic mě to nestálo, čtečku jsem dostal zadara od banky, certifkát je v paušálu 1x ročně. Jestli to je ubohý zabezpečení tak mě řekni jak mě teda ty peníze ukradneš. Můžeš si ukrást i tu čipovku, pochybuju, že na 3 pokusy trefíš PIN. Jo když u ČS trváš jen na heslu a u ČSOB na mobilu, tak ti to umožnili.....

 | 
Jindra  |  29. 08. 2006 15:28

Ubohe je to prave ve zpusobu pouziti. Nedovedu si zive predstavit, ze budu nekde mimo, zajdu do kavarny a tam zacnu rozmotavat kabely od ctecky a pripojovat se. Zlata eBanka.

 | 
Jarda  |  29. 08. 2006 09:54

Mně vadí ještě jiná věc: při přihlášení k internetovému bankovnictví jiným prohlížečem, než Internet Explorerem od Microsoftu vám spořitelna napíše, že "... používáte jiný prohlížeč ... a DOPORUČUJEME použít MS Internet Explorer", tedy nejméně bezpečný prohlížeč, o kterém se už napsalo hodně a hodně nelichotivého. Psal jsem pár mailů jejich IT specialistům, ať nematou lidi, ale nějak to nechtěli pochopit... PS.: jinak k dobru ČS musím naopak přičíst, že jiné prohlížeče jejich systém alespoň akceptuje - a tak mám možnost se připojit i se svým linuxem a Firefoxem.

 | 
Free30  |  29. 08. 2006 10:05

Bez problémů používám pro Servis24 Operu. Jediné co mne mrzí a vadí je že bude zrušen autentizační kalkulátor. Ten používám a jsem s ním spokojen protože oproti čtečce čipové karty ho NEMUSÍM instalovat na PC.

 | 
jay  |  29. 08. 2006 12:37

Zrušen nebude, jenom už nebude nově nabízen. Kdo ho má (jako známí), tak ho bude mít. Jestli to budou chtít skutečně v budoucnu zrušit, známým doporučim se na ČS vy.... - a vzhledem jak jim radim v IT na mě daj a pak sbohem spořko...

 | 
Dalibor Chvátal  |  29. 08. 2006 10:53

Na ty kalkulátory jsem se ptal. Situace je taková, že toto zabezpečení používá jen pár stovek klientů (a ČS jich má opravdu hodně). Navíc se ČS často stává, že (zvláště ženy) telefonují na infolinku s problémem, že kalkulátor nefunguje. Vybila se baterie... Shrnuto: Ze strany klientů mizivý zájem, komplikace s výměnou a technickým zázemím, nemožnost přístupu na účet, když je kalkulátor "mimo provoz". Pravděpodobně budou kalkulátory zrušeny přirozenou cestou, tj. až se vám pokazí nebo dojde baterie, banka ho už nevymění. Ale zvažuje se i varianta stažení z oběhu.

 | 
Tom  |  29. 08. 2006 11:41

V kalkulátoru mi už baterie došla, vyměnili mi ji do hodiny v prvním hodinářství. Co se poruchovosti týče, doufám že ještě pár let vydrží, starám se o něj dobře.

 | 
powalec  |  29. 08. 2006 18:33

Když jsem jim psal já, odpověděli, že až je budou rušit, včas se o tom dozvím :D Já sedím každou chvíli u jiného kompu, takže mi vyhovuje. nedávno jsem si v něm nechával měnit ve spořce baterky a pracovnice na mě koukala, prej proč to ještě používám a že jsem asi jediný. Dobrých deset minut hledala protokol o převzetí. A to jsem byl na největší pobočce ve Zlíne!

 | 
Dalibor Chvátal  |  29. 08. 2006 10:58

To, že ČS zvolila variantu nešifrované SMS ji jen chválí. Ona ani jinou možnost moc neměla. Dokážete si představit při struktuře jejich klientů, jak by každému měla vysvětlit, že si musí jít běžet vyměnit SIM kartu za tzv. bankovní? A co je BPIN a BPUK? To by byla sebevražda pro službu jako takovou.

 | 
5h1nj1  |  29. 08. 2006 12:24

Presne tak. Mluvite mi z duse.

 | 
CB  |  29. 08. 2006 14:37

To je hodně lemplovský přístup "dalo by to moc práce, tak se na to vybodneme" Když to neumí dělat bezpečně, tak to nemají dělat vůbec. Chytří klienti přejdou k lepším bankám, ti hloupí spláčou nad výdělkem (nebo spíš nad vykradeným účtem). A ti konservativní žáné cyberbankovnictví mít nebudou a budou v pohodě.

 | 
Pavel  |  31. 08. 2006 15:08

Mno, k lepsim bankam...? Kterym jako? CS je jedna z nejlepsich bank a ty drobnotinky jako treba jiz temez zrusena eBAnka ji mohou jejich pocet klientu jenom tise zavidet. Nebo predrazena KB? NEbo zrusena IPB? Nebo CSOB plna idiotu? Takove ty pokusy jako HVB a podobne neberu jako banky. Az budes muset delat transakcni zaruceny bankovni servis pro tri miliony klientu v realnem case, ozvi se, dostanes premie. Navic taky kazdej trotl porad neco keca o bezpecnosti. Co jako? Drtiva vetsina mamlasu nedokaze napsat trojana a bezny uzivatel CS nema na konte miliony ale spise jednotky tisic. NA to ti obycejne heslo a login staci. Kdo chce vic, ma vic. SMS nabizi CS uz kolik let. NEvim tedy, o cem je rec.

 | 
Obyvatel  |  29. 08. 2006 14:33

Timhle opatrenim celou sluzbu ucinili nepouzitelnou a tim doslo imho k poruseni podminek. Uz jsem jim poslal stiznost, kdyz nenabidnou zadne rozumne reseni tak ucet rusim. Skoda, tak spatne to nebylo.

 | 
bobr  |  29. 08. 2006 18:59

Mam ucet u Postovni Sporitelny. Tam jsou autorizacni SMS zavedeny uz hodne dlouho. Holt, nektere banky porad jeste spinkaji.

 | 
Obyvatel  |  29. 08. 2006 19:21

CS uz je ma davno, ovsem jich pouziti bylo volitelne.

 | 
Pavel  |  31. 08. 2006 15:10

Nu holt kdyz nekteri uzivatele spinkaji....jsou to prece v prvni rade jejich penize ne?

 | 
Thomas  |  31. 08. 2006 21:44

zabezpeceni pristupu ma v soucasne dobe na nejvyssi urovni ebanka - i nejobycejnejsi uzivatel, ktery se stravuje cinskymi polevkami, je zabezpecen lepe, nez casto lepsi klienti jinde...

komukoli muzu rict heslo pro vstup do aplikace, mohu mu rici cislo, mohu mu dat telefon - a porad muzu klidne spat...

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená