FinExpert.e15.cz

CONPRO: Postavení e-shopů v Česku

Kdysi se o internetu mluvilo jako o médiu budoucnosti, dnes se dá říci, že jde o médium současnosti, které má ale stále velkou budoucnost.

Podle letošní studie Světového ekonomického fóra (WEF), připravované ve spolupráci s vědeckým a vzdělávacím institutem INSEAD a společností Cisco, patří Česko ve využívání informačních a komunikačních technologií na 36. místo ze 127 zemí světa.

Se stále běžnějším využitím internetu mezi českou populací také roste popularita internetových prodejen - e-shopů. Ačkoliv Češi stále ještě běžně na internetu nenakupují, počet spokojených zákazníků, kteří nákup přes e-shop vyzkoušeli, roste a spokojení zákazníci se vracejí. Firmy na to reagují nabídkou zboží všeho druhu, úspěch ale rozhodně všechny nemají. Podle průzkumu společnosti Cetelem (Barometr Cetelem 2008) preferují Češi internetové obchody s vazbou na obchody kamenné. Známá značka je tedy určitou zárukou, kterou nakupující citlivě vnímá.

„Měsíční počet návštěv v našem e-shopu je více než 500 000, což znamená, že od roku 2005 jsme zaznamenali 120% nárůst. Průměrná hodnota jedné elektronické objednávky je 2000 Kč a podíl internetu na celkovém obratu společnosti dnes činí 35 %,“ říká ředitel společnosti Quelle, pan Matthias Fink. V budoucnu chce společnost Quelle internet ještě více podpořit – marketingovými i dalšími aktivitami. E-commerce také výrazně pomáhá bojovat s konkurencí například v oblasti slev. „Zatímco v kamenných obchodech stačí přecenit zboží a vyvěsit informaci o slevě, my musíme tisknout slevové katalogy. E- shop je v tomto mnohem pružnější,“ doplňuje Fink.

Nabídku lepších cen si e-shopy mohou dovolit díky nižším nákladům (ve srovnání s obchody kamennými). Zákazníci oceňují kromě lepších cen nákup v pohodlí domova, bez front a bez nátlaku.

„V e-shopy hodně věřím. Rozhodně se nechystáme rušit tištěné katalogy nebo objednávky jinými cestami než internetovými, ale pokud budeme stále pociťovat tak výrazný nárůst online nákupů jako v minulých letech, určitě budeme e-shop významně posilovat,“ dodává Matthias Fink z firmy Quelle.

Dobrý e-shop musí splňovat několik důležitých faktorů – průzkum společnosti Cisco o elektronickém nakupování například ukázal, že evropské e-shopy jsou na tom ve srovnání s americkými daleko hůře. Jde především o jednoduchost a rychlost nákupu – zásadní je co nejnižší počet kliknutí, přehlednost a jasné informace. E-shop, který toto zvládne, má zelenou, to je také jeden z hlavních závěrů pro provozovatele českých internetových obchodů.

Další článek



 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená