Česká obchodní inspekce při kontrole internetových obchodů s autodoplňky zjistila, že až v 56 provozovnách z celkem zkoumaných 76, dochází k nějakému porušení zákona o ochraně spotřebitele. Nejčastěji se jednalo o nedostatečné informování zákazníků, kdy prodejci například neupozornili kupujícího na právo zboží do čtrnácti dnů od obdržení vrátit nebo poskytovali záruční lhůtu kratší, než je zákonných 24 měsíců.
Kontrola byla zaměřena na plnění povinností vyplývajících ze zákona o ochraně spotřebitele a vybraných ustanovení spotřebitelských smluv, například poskytování informací o prodávajícím či poskytovateli služby, poskytování řádných informací o prodávaném zboží nebo poskytované službě, o jejich ceně, dodržování poctivosti při prodeji zboží či poskytnuté službě nebo způsob vyřízení reklamace.
ČOI však s prověřováním internetových obchodů neskončila, na letošní rok má naplánovány ještě další kontroly. V současnosti kontroluje prodejce mobilních telefonů, pak se zaměří na uvádění plných cen u letenek a také na výskyt padělaného zboží.