FinExpert.e15.cz

Co přinesou internetové banky budoucnosti?

Většina našich bank nabízí vlastní verzi internetového bankovnictví. Jde převážně o rychlý a bezproblémový přístup k základnímu ovládání bankovního účtu a základním informacím o nabídce banky. Jakým směrem se ubírá vývoj internetového bankovnictví ve světě?
Co přinesou internetové banky budoucnosti?

Internetové bankovnictví se zpravodajstvím on-line?

Na tuto otázku se pokusila odpovědět finsko-švédská softwarová společnost TietoEnator, která vytvořila "instantní" internetovou banku pod názvem Finance Portal. Tímto produktem hodlá nahradit klasickou pobočku banky a rozšířit běžné způsoby ovládání bankovního účtu. Je možné přes něj s bankou komunikovat nejen pomocí internetového prohlížeče na obrazovce monitoru. Finance Portal se zobrazí také na displeji mobilního telefonu nebo digitálního televizoru.

Právě v oblasti digitálních televizorů, set-top boxů a chytrých mobilů s integrovaným prohlížečem má většina internetových aplikací podobného typu problémy související s nižším rozlišením těchto zařízení, než jakými disponují běžné počítačové monitory. Finance Portal dává možnost zvolit přizpůsobené uživatelské rozhraní.

Veškeré finanční operace klient banky sleduje podobným způsobem, jako při použití webového rozhraní ke schránce elektronické pošty. V reálném čase kontroluje stav na svém účtu nebo několika účtech, má k dispozice nástroje pro konverzi měn, údaje o používání platebních karet, může měnit PIN a jiné nastavení karet. Finance Portal poskytuje také zpravodajské informace, v podobě ekonomického a finančního zpravodajství, včetně grafů měnových kurzů a dalších.

 

Využijí Finance Portal nově příchozí banky?

Pro druhou stranu, tedy banku, která se rozhodne prostřednictvím Finance Portalu nabízet své služby klientům, jsou připravena různá národní prostředí, možnosti provádět operace ve více měnách, s různými předpisy a používanými jazyky.

Český bankovní trh po otevření se trhu Evropské unie čeká příchod nejméně desítky zahraničních bank, z nichž některé mohou obejít náklady na budování pobočkové sítě právě pomocí elektronického bankovnictví. V takovém případě by se využití Finance Portalu mohlo stát jednou z metod, jak budou se svými klienty u nás komunikovat.

Prvním zákazníkem TietoEnator využívajícím Finance Portal se stala Nordea Group, skupina bank, jejichž online služby využívá 3,7 miliónů klientů, převážně ve skandinávských a baltických zemích. Produkt byl v tomto případě nasazen v několika bankách skupiny Nordea v různých zemích. Mezi další banky, kterým TietoEnator dodala řešení pro jejich infrastrukturu, patří Royal Bank of Scotland a britská Barclays Bank.


Jak to vidí samy banky?

Výkonný viceprezident Bo Harald, který má u Nordea Bank na starosti elektronické bankovnictví, formuloval sedm bodů, kterými se banka Nordea při aplikaci internetového bankovnictví řídí.

  1. Základ představují jednoduché, uživatelsky přívětivé, stabilní služby.
  2. Důraz na bezpečnost. Důležité je zabezpečené, mobilní heslo ve všech zařízeních a obchodních kanálech (včetně kontaktních center) pro identifikaci i potvrzování transakcí.
  3. Banka zahrnuje všechny své služby do jediného portálu, jeich široký záběr a časté používání má za cíl zvýšit ekonomickou efektivitu. Služby jsou pravidelně inovovány a jsou přidávány nové služby.
  4. Elektronické bankovnictví je součástí služeb na pobočkách. Tím banka motivuje vlastní personál k nabídce těchto služeb zákazníkům.
  5. Stejné služby a systém jejich používání je poskytován soukromým i podnikovým zákazníkům. Výhodou je nejen jednodušší implementace a výhodnější branding, ale také ekonomická efektivita.
  6. Banka nabízí podnikovým i soukromým uživatelům příležitost k vzájemné interakci, např. pomocí virtuálního obchodního střediska obsahujícího odkazy na internetové obchody podnikových zákazníků banky.
  7. Banka využívá zkušenosti z reálného života i možnost osobního nastavení k cíleným nabídkám služeb zákazníkům.
Další článek


 

Související články


 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená