FinExpert.e15.cz

Co když finanční poradce poradí špatně?


lena  |  06. 10. 2011 09:04

To je reklama na AFIZ? No nic moc dobreho jsem o nich zatim neslysela.

 | 
J.  |  06. 10. 2011 21:55

A co když "finanční poradce" lže s úmyslem, aby si potenciální klient sjednal produkty, které jsou výhodné pro poradce (vysoká provize) a nevýhodné pro klienta? Samozřejmě se takoví poradci klientovi snaží namluvit, jak špatné má stávající smlouvy a že nejlepší řešení je vypovědět je. Takovýchto "poradců" je u nás taky dost Toto jsem taky zažil. "Finanční poradkyně" lhala jako baron Prášil, opakvaně mně volala a vymýšlela si i po telefonu velmi pohotově lži, nad kterými kroutili jiní foi. poradci/makléři hlavou.

Vřele doporučuji jednu věc: Pokud se k vám domů nasomruje podobný "poradce", nesepisujte s ním vůbec nic, i kdyby to znělo jako nejlepší životní investice. Pokud něco takového tvrdí, bude vás s největší pravděpodobností chtít oškubat jako husu. Nechejte si od něj materiály, a až odejde, v klidu si je prostudujte a najděte si sami další informace. Případně nelitujte času a zajděte i do kamenných poboček. Potom leckdy zjistíte, že to, co se vám snažil nabídnout, není tak skvělá nabídka. Někdy dostanete stejnou nabídku v kamenné pobočce a někdy zjistíte, že vám povedený podvodník zamlčel podstatné věci a pojistka, kterou skutečně potřebujete, by byla 3x dražší než ta úžasná cena, kterou vám vypočítal. Opět mluvím z vlastní zkušenosti.

 | 
DV505  |  08. 10. 2011 13:53

Typická odpověď laika, myslícího si, jak lépe pochodí na kamenné pobočce a jak tomu i on sám DOBŘE rozumí(alespoň si to myslí). Danou činnost vykonávají vždy konkrétní lidé. Lepším postupem je tedy jednat s konzultantem, kterého nám někdo již doporučil, po své dobré zkušenosti. Konzultanta si pečlivě vyslechnout, na důležité se opravdu hned zeptat, vše si poznamenat ne jen "zapamatovat", případně někde znovu ověřit a pak se znovu ptát! Výše uvedený příběh je hodně zavádějící. U jejího jednání s konzultantem nejspíš nikdo další nebyl, jde tedy jen o její tvrzení, předpokládám také, že pojistku podepsala. Nad jejím podpisem bývá klauzule, že si přečetla, nebo se seznámila s pojistnými podmínkami. To něco podepsala, aniž by si to přečetla? Proč si spousta lidí myslí, jak nádherné jsou provize finančních konzultantů? je to ta typická závist, nenávist ke každému, kdo si svou prací dokáže vydělat peníze a to i za cenu, že nechodí strávit v práci 8 hodin denně a pak odtáhne do hospody a tam nadává na režim, na všechny a na všecko?

 | 
J.  |  08. 10. 2011 18:52

Pár lidí v rodině si tohle zkoušelo tak mám velmi dobrou představu o provizích. Jsou slušné. A ona paní na mě získala tel. číslo nevím odkud a kontaktovala mne telefonem takovým způsobem, že ve mně vyvolala klamný dojem, že pracuje pro pojišťovnu, u které mám životní pojistku. Až jsem ji pustil domů, pochopil jsem, že s touto pojišťovnou nemá společného vůbec nic. Nepodepsal jsem jí nic. S podvodníky nejednám. Vymýšlela si neuvěřitelné lži a podstatné věci zamlčovala. Podobně se chovají podomní dealeři, kteří nabízí výhodné tarify od T-Mobile.

 | 
Bohumír  |  07. 10. 2011 12:39

Jen jedna připomínka k článku který nemá žádný význam a je to pouze hodně slov pro nic.Zmiňovaná paní poškozená se poškodila pouze svou naivitou , nechci říci hladovostí .Když si nechá v době kdy nejvyšší úroky dosahují jednotek procent v některých případech desetin nalhat úročení skoro deset procent .Plná media informací o minimálních ziscích na vkladech o dobrém prostudování smluv před podpisem atd. a ona podepíše smlouvu kde o zisku není ani zmínka.Takže by si měla stěžovat tak maximálně sama na sebe .kampeličky také slibovali desítky procent a lidé je brali ze své nenasytnosti útokem a pak jsme za jejich svobodnou volbu platili všichni tím že stát sanoval ztráty družstevníků (podílníků) .

 | 
J.  |  08. 10. 2011 18:58

Moje poznámka k článku: Výnos až 8 % ročně může slibovat někdo jedině tak u investičního ŽP. Ale takly může člověk skončit v mínusu. Pokud do toho paní z článku přišla krize, mohla prodělat klidně i 20 % nebo i 30 %. ALe to je riziko "podnikání". U investic je daleko vhodnější investovat s cílem, že peníze vyberu nedříve za (10) 15-20 roků. Na krátkou dobu jsou podobné investice nevhodné. A člověk by pro podobné investice měl použít peníze, které by mohl potenciálně oželet a jejichž ztráta by ho finančně neohrozila. To si člověk musí rozmyslet, než něco podobného podepíše.

 | 
Libb  |  10. 10. 2011 20:01

Neumím posoudit vhodnost doporučené od poradce, jen mě zaráží, že ta paní zrušila nějakou jím doporučenou pojistku bez konzultace - moje poradkyně, se kterou jsem zatím docela spokojený, mě upozornila, že aby to fungovalo, nesmí jí nikdo lézt do zelí, ani já ne. Takže kdyby paní zašla za tím poradcem a poradila se s ním, možná by našel jiný, méně bolestivý způsob. Takto může jen nadávat sama sobě.

 | 
Miroslav  |  12. 10. 2011 10:47

Když si u prodejce koupite např. výrobek Sony, který je pravý, můžete se obrátit na výrobce v případě problému. Jestliže někdo uzavře smlouvu pro pojišťovnu atd., dávají tyto instituce ruce pryč od zodpovědnosti. Někdy prostudovat podmínky poskytovatele, které nechápou ani právníci je těžké. Např. jedna velká pojišťovací společnost má v podmínkách, že vám nabídne navýšení pojistky, ale když tuto nabídku telefonicky či písemně neodmítnete, pojištění je automaticky navýšeno. Dopis posílají obyčejnou poštou a telefon není průkazný.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená