FinExpert.e15.cz

CNG má zelenou, alternativní paliva podpoří vláda


Radim  |  12. 11. 2015 12:11

Není pravda, že zavedením alternativních pohonů se zbavíme prašnosti vznikající v silniční dopravě. Zůstane nezanedbatelný vliv vzniku prachu z mechanických důvodů, otěrem pneumatik a dalších se pohybujících částí vozidel a povrchů silnic. Nezanedbatelný vliv má taky víření už usazeného prachu, zejména pokud se silnice nečistí a za sucha nekropí.

 | 
Pavel F.  |  15. 11. 2015 16:35

Asi neumíte pochopit psaný text. Nikdo v něm netvrdí, že zavedením alt. pohonů se zbavíme prašných částic.

 | 
Jiří Dvořák  |  13. 11. 2015 05:31

Na D1 Praha Brno je doprava celkem hustá . Proč to není vidět na mapce ?

 | 
Jig  |  14. 11. 2015 16:04

Protože při popojíždění, rozjíždění jsou emise mnohem větší, než-li při plynulé jízdě. Navíc je to jen pár pruhů, oproti propletenci ve městech

 | 
Jiří Dvořák  |  14. 11. 2015 16:42

Opravdu ? Tak to na severu republiky se rozjíždějí náklaďáky a na zaostalém jihu se jezdi z koňmi .

 | 
Jig  |  15. 11. 2015 21:56

OMG to je zas argument. Ve městech samozřejmě k tomu znečištění přispívá průmysl. Dále přírodní a povětrnostní podmínky - jsou místa kde se ty tyto částice drží v údolí déle a naopak jinde se to velmi rychle rozfouká, že to není měřitelné.

Reagoval jsem otázku: proč není vidět "stopa" lemující D1 - protože i přes hustý provoz, jsou tyto emise marginální

 | 
Kankunen  |  14. 11. 2015 08:53

Podpora plynu mela byt uz pred 20 lety. Nemuseli bychom dychat kysely smrad z nafty.

 | 
Reno  |  14. 11. 2015 16:16

A já se auta na CNG zbavil.... Jezdit čerpat plyn 50 km daleko mě nebavilo. A to 8 let.

 | 
xXx  |  17. 11. 2015 12:14

takže jste si koupil CNG aniž byste vědlě kde máte čerpačku a potom 8 let nadával, promiňte, ale chyba bude za volantem

 | 
Bohuslav  |  15. 11. 2015 08:51

Nojo zase si Škodovka zalobovala a celá republika bude směřovat k CNG , státní podpora by měla být plošná pro jakýkoliv alternativní pohon . Víte , že v Lucembursku při nákupu vozu s hybridním pohonem vám stát vrátí 3.000 euro , u nás trapně zvažují šrotovné ,

 | 
Pavel F.  |  15. 11. 2015 16:40

Hybridní pohon není alternativní pohon. A to říkám jako bývalý majitel Priuse a hybridního Lexuse. Stále jsem jezdil tankovat k pumpě benzín z ropy.

 | 
Marek  |  15. 11. 2015 15:39

Osobně si myslím, že v ČR je to pouze lobbing ze strany RWE. CNG má totiž z uživatelského hlediska více nevýhod než výhod. Jednou z nich je menší dojezd než na LPG a velmi slabá síť čerpacích stanic. Přes 10 let jezdíme v rodině s vozy pouze na LPG a před časem jsem zvažoval i pořízení vozu na CNG. Nicméně čím více jsem se o problematiku CNG zajímal, tím větší důvod jsem měl do takového vozu nejít. LPG, co se technologie týče je hlavně díky Italům, kde je to velmi oblíbený pohon mnohem dále a naráží pouze na menší účinnost LPG. Až pánové vyřeší i hmotnost a tím i cenu a kapacitu CNG nádrží, pak má smysl o tom teprve uvažovat. Mám ještě v paměti pokus Vítkovic, kteří jsou i výrobci právě nádrží na CNG, jak experimentovali a do jednoho svého vozu za účelem zvýšení dojezdu nechali namontovat přídavnou nádrž, čímž se samozřejmě zvedla velmi citelně i váha vozu a auto vypadalo jako by chtělo vzlétnout, jak mělo těžká zadek. Hmotnost obyčejných a cenově dostupnějších nádrží je totiž kolem 70kg bez paliva a navíc se nevyrábějí jako toroidy, ale klasické válce, které se dávají do kufru. Proto nemá smysl o přestavbě na CNG ani uvažovat. Origo CNG vozy od výrobce využívají dutiny vozu, takže mají tvarované a různě navzájem propojené nádrže a jsou z odlehčeného materiálu, čímž je váha sice nižší, ale zase jsou cenově někde jinde. O těchto a jiných negativech se již ale nikde oficiálně nedočtete. Takže dále pokorně zůstávám u LPG.

 | 
Pavel F.  |  15. 11. 2015 16:37

LPG není alternativní palivo, neboť se rafinuje z ropy, stejně jako benzín či nafta. Alternativou je vše, co není z ropy.

 | 
řidič  |  15. 11. 2015 20:15

Naši papaláši také mluvili, že budou podporovat LPG, jež je ekologičtější pro benzinu či naftě.Jakmile si jej namontovalo hodně řidičů - šup tam spotřební daň. Slušný politik je jak pracující Rom, existují, ale jejich strašně málo.

 | 
Pavel F.  |  15. 11. 2015 22:01

LPG je možná ekologičtější než benzín, ale není alternativní. Jinak spotřební daň je nutná - z čeho byste chtěl financovat silniční infrastrukturu? Na CNG byla chvíli nulová spotřební daň a teď se postupně zvedá každé 2-3 roky.

 | 
Marek  |  15. 11. 2015 23:01

Asi si pletete pojmy, jako alternativní a ekologický. Alternativními palivy (alternative transportation fuels, ATF) se rozumí paliva, která řeší jiným způsobem a odlišnou technologií pohon vozidel, čili LPG JE alternativní pohon

 | 
Pavel F.  |  15. 11. 2015 23:15

O ekologii jsem úmyslně nepsal ani slovo. LPG neberu jako alternativní palivo, když je závislé na ropě stejně jako benzín a nafta. To už mohu jezdit na stávající benzín či naftu.

 | 
Marek  |  17. 11. 2015 20:47

To zajisté můžete, ale LPG je právě alternativní palivo, ať se vám to líbí nebo ne právě tím, že máte volbu jezdit levněji na něco jiného než na benzín.

 | 
Pavel F.  |  17. 11. 2015 22:00

Takže například vodík, dle Vás, není alternativní palivo, protože ho nejsme schopni vyrobit levněji než (při dnešní ceně) benzín? Asi si nerozumíme, o jakém typu alternativy se bavíme (zda o cenové alternativě nebo zdrojové alternativě)...

 | 
xXx  |  17. 11. 2015 12:16

neskutečnej cint plný chyb z ZŠ, lobbing není prosté slovo, to dělám všichni co něco vyrábíme, věříme svým produktům a chceme je rozšířit, pokud někdo lobuje za to, aby jezdil více jak o 50% levněji, nevidím na tom nic špatného

 | 
Marek  |  17. 11. 2015 20:49

I ty cinte, zkus si nejdříve něco zjistit kolem problematiky CNG a pak to zkus znova

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená