„Tento návrh by nepochybně znamenal významnou podporu domácím výrobcům automobilů a celému automobilovému průmyslu ze strany státní správy, přičemž by neměl přímý dopad do příjmů státního rozpočtu,“ říká předseda ČLFA Martin Kofroň.
Podle propočtů expertů ČLFA se již v horizontu několika měsíců ukáže pozitivní vliv tohoto opatření a povede i ke zvýšení příjmů rozpočtu, především díky zvýšení počtu plátců a zvýšení obratu v tomto důležitém průmyslovém odvětví. Přitom tato změna ulehčí administrativě podniků a zjednoduší výběr daně ze strany státu.
Stejná podpora funguje i v zahraničí
Navrhovaná změna, která je zcela v souladu s evropským právem je podle ČLFA důležitá i z důvodu nastavení stejných ekonomických podmínek pro české a moravské podniky ve vztahu k jejich zahraniční konkurenci v této obtížné době. „Možnost odpočítávat DPH u osobních automobilů existuje ve většině západoevropských ekonomik“ dodává předseda asociace Martin Kofroň, „nyní jsou naši podnikatelé svým způsobem znevýhodněni oproti zahraniční konkurenci tím, že musí DPH plně hradit.“
Navíc by tato úprava mohla vydat impuls pro rychlejší obnovu vozového parku a nepřímo by mohla přispět i ke zvýšení bezpečnosti a ke zlepšení ekologie.