FinExpert.e15.cz

Citibank má bezpečnější internetové bankovnictví


Aljosha  |  13. 01. 2007 06:24

....ale přesně tahle kombinace, "kterou si zákazníci nejvíc přáli", mi nejmíň vyhovuje (tím nepopírám, že by z ní ostatní nemohli být skutečně nadšení). Muset s sebou všude tahat ten jejich zpoplatněnej kalkulátor, kterej potřebuju stejně jen pro vstup na účet a dál už potvrzování transakcí není zabezpečeno, to mi přijdou lepší šifrovaný sms do bankovní aplikace na telefon a klidně certifikovat každou (jednotlivou nebo hromadnou) bankovní operaci sám. Sms s certifikačním kódem jsou zdarma a netahám s sebou další drahej (a zbytečnej) krám. Je to jen můj názor, nechci tu vyvolávat flame....

 | 
Tom  |  13. 01. 2007 07:23

Smska od EBanky je to same jen ze nemas v ruce pocitadlo. Pokud trvas na kalkulacce pouziva ji jak EBanka tak i dalsi banky volitelne. Tenhle clanek neni nic nez reklama. Navic Citybank nove bankovnictvi potrebovala protoze mela jeden z nejderavejsich systemu a vesele se na ne utocilo.

 | 
rolli68  |  13. 01. 2007 10:22

rekl bych, ze trosku zaspali dobu

 | 
BumBac  |  13. 01. 2007 15:34

jenom nejakych 7 let, to nic neni...

 | 
Gergi  |  13. 01. 2007 22:19

Naprosty souhlas, to pocitadlo me taky nastvalo. Napsal jsem to i bance - bez reakce. V lete jsem vyplnoval ten zminovany pruzkum a pekne jsem se u toho vytocil: tzv. pruzkum bel zjevne tendencni a bylo uz predem jasne, ktere reseni je vybrane. Take jsem v pruzkumu preferoval SMS, takhle s sebou musim vsude krome mobilu tahat dalsi digitalni kram - kvuli par pitomcum co na jare sedli na phishing.

 | 
klient  |  13. 01. 2007 10:33

presne tak, taky me vadi kdyz sebou nemas kalkulator nedostanes se do banktm, mobil ma kazdy u sebe porad!!! uvazuji ze od citibank kvuli teto kalkulacce odejdu, protoze jsou mimo, zaspali dobu

 | 
Ales  |  13. 01. 2007 12:01

Zkus se na účet dostat ze zahraničí. Třeba taková půl hodiny zpožděná SMS do zahraničí už docela vadí.

 | 
Worm  |  13. 01. 2007 13:34

Ano, tak až potom na řadu přicházi třeba dočasný pronájem kalkulačky.

 | 
Aljosha  |  14. 01. 2007 14:50

Přece jen jsem během kalendářního roku v ČR mnohonásobně častěji, než v zahraničí, takže možné eventuální a nepotvrzené zpoždění sms pro mne není rozhodující argument. Nemluvím vůbec o tom, kolik si bude zastaralá a předražená CitiBank účtovat za nový kalkulátor, když ten jejich stávající někde v zahraničí zmizí i s mým zavazadlem (mobil nosím stále při sobě, kalkulátor opravdu, ale opravdu ne)...

 | 
Petr Adamec  |  13. 01. 2007 19:45

Co to meleš? Ten kalkulátor je v elektronický podobě, ten nikde po kapsách tahat nebudeš, stačí jen internet

 | 
Aljosha  |  13. 01. 2007 21:00

O tom, co tu tvrdíte, nebyla nikde v článku řeč a na odkazovaných stránkách http://www.vasco.com/ se to hemží HW kalkulátory. Ať tak či onak, CITI na bankovním trhu v ČR pokulhává a jedna mizerná zkušenost s ní vydá za deset dobře míněnejch spekulací o tom, jestli zaspali 3 roky nebo 5 let...

 | 
Gergi  |  13. 01. 2007 22:22

Vasco dela i SW kalkulatory - dokonce i jako aplikace pro mobily (!), ovsem nevim nic o tom, ze by je ceska Citibank podporovala - ta proste vydava HW kalkulacku, o kterou jsem se je neprosil, za poplatek 250 Kc. Svym zpusobem to chapu - poporovat ruzna SW reseni by vyslo asi dost draho, ale ja bych to rozhodne ocenil.

 | 
Aljosha  |  13. 01. 2007 22:47

Tak jsem nebyl línej podívat se na stránky CitiBank: http://www.citibank.cz/czech/consumer-banking/czech/bankovnictvi/bezpecnostniklic.htm a http://www.citibank.cz/czech/consumer-banking/czech/bankovnictvi/bezpecnostniklic.htm, kde jsem zjistil, že Petr Adamec patrně odpovídal na úplně jinej topic, neboť jeho kalkulátor "v elektronický podobě" (zvláštní termín) má až podezřele reálný rozměry a hmotnost, o SW řešení nejde ani náhodou.

 | 
klient  |  13. 01. 2007 10:31

to je teda kec, vetsina klientu si prala smsky!!!

 | 
Obyvatel  |  13. 01. 2007 11:01

Fuj, tohle je presne to proc musim odejit od Ceske Sporitelny. Uz nemaji Internetbanking ale nejakou blbost s telefony (v pocitaci zadny nemam). O to jsem se nikoho neprosil

 | 
Worm  |  13. 01. 2007 13:35

Taky dost pachybuju, že by klienti preferovali další "elektronickou krabičku" místo mobilu.

 | 
xvasek  |  14. 01. 2007 07:26

Celkem by mě zajímaly konkrétní čísla z toho "průzkumu". No nic, dávám jim ještě měsíc a jestli mi neumožní se nějak _bezplatně_ dostat k údajům na mém účtu, tak jim tu kreditku zruším. Nechápu, co bylo na certifikátu pro pro vypsání transakcí na kreditce nebezpečného.

 | 
MoB  |  13. 01. 2007 12:45

Klíč mi nevadí, je to prostě bezpečnější (i když to s tím nepotvrzováním operací jsem nevěděl, mám jenom kreditku). Co mi ale vadí, jsou jiné věci. Např. při přihlášení se musí zadat jméno, heslo a kód z klíče. Kurník šopa a na co heslo??? Jak u blbejch.

A hodně mi vadí jejich způsob NEkomunikace. Zkoušeli jste někdo zadávat zprávu přes jejich e-bankovnictví? Já jo. Několikrát, reakce žádná. Mejl poslat nejde (není kam). Když jsem volal na placenou infolinku, tak si mě několikrát (asi 4x) předávali... a nevyřešil jsem nic. Kreténi jsou to.

 | 
Aljosha  |  13. 01. 2007 15:15

Bohužel to musím potvrdit, před několika měsíci jsem s CITI měl co do činění, ale nakonec mě jejich vysoký poplatky, jejich NEkomunikace a jejich snaha levnými marketingovými triky dělat z vás nesvéprávnýho de-billa utvrdila v tom, že jsem udělal správně, když jsem na poslední chvíli cukl.

 | 
Láďa  |  13. 01. 2007 15:46

S tou nekomunikací úplný souhlas, psal jsem to na http://linuch.cz/item/strasti-vyberu-firemniho-uctu. Opravdu tragédi.

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  14. 01. 2007 21:18

Citibank je komunikativní, jen musíte být vytrvalý. Když pošlu přes internetbanking zprávu do banky, tak mi vždy do 14 dnů zavolají

 | 
Rudidlo  |  13. 01. 2007 14:04

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  13. 01. 2007 14:21

Proč myslíte?

 | 
Rudidlo  |  13. 01. 2007 21:04

Protože nadpis článku není pravdivý.

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  13. 01. 2007 21:09

Ale ano, je pravdivý. Citibank má nyní opravdu bezpečnější internetové bankovnictví. Netvrdím, že ho má nejbezpečnější, ale oproti tomu, co měla předtím, se to nedá srovnat. Původní zabezpečení si koledovalo o pořádný průšvih.

 | 
Rudidlo  |  13. 01. 2007 21:31

nebylo v titulku napsáno, že má nejbezpečnější I.B. ?

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  14. 01. 2007 14:43

To ne, ani omylem Ledaže bych to psal po Silvestru

 | 
Rudidlo  |  14. 01. 2007 18:22

V tom případě beru zpět.

btw: Nějak vám blbne fórum. Když pro odpověď použiju link z e-mailu, po uložení se odpověď objeví jako nový post.

 | 
Pepe  |  15. 01. 2007 11:19

Cauky Rudo, no ja si taky myslim, ze rano bylo v nadpise "nejbezpecnejsi"

Pepe

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  15. 01. 2007 11:49

Opravdu nebylo, alespoň ne na FinExpertu (za jiné servery neručím). Ztotožňuji se s příspěvkem o křečových bolestech, určitě by mě pak odvezli potrhaného smíchy na chirurgii

 | 
Rudidlo  |  18. 01. 2007 08:37

Ano, protože jsem parafrázoval nadpis článku, v nadpisu svého příspěvku jsem také použil předponu "nej".

Pro redakci: nechte si prosím spravit to fórum, které vám nefunguje jak má.

 | 
Pavel  |  13. 01. 2007 20:42

Myslím, že nejen CITY zaspala v bezpečnosti IB, ale týká se to i ostatních bank: plain hesla, nešifrované sms zprávy atd... možnost přihlášení k učtu jen pomocí různých nainstalovaných certifikátů a podobných kravin mě v dnešní době zaráží a divím se všem, kteří si to nechají od banky líbit... účet mám už 8 let u eBanky: příhlášení přes šifrovanou sms + autorizace plateb atd. také šifrovanou sms - nutnost zadat MPIN - tomu říkám bezpečnost! Na IB se můžu přihlásit bezpečně z jakéhokoliv počítače s jakýmkoliv systémem. Pokud bych se chystal někam do Tramtárie, přibalím IB"kalkulačku" jako druhou možnost přihlášení k účtu, když už bych teda ten mobil tam někde ztratil (protože nikdo nezná MPIN - ztracený mobil nezneužije). Vždycky mi poradili na zelené lince eB která je zdarma a nikdy jsem si nepřipadal, že bych někoho otravoval! Zástupům lidí čekajícím u "svého bankomatu" jako na banány se už dnes jen usmívám - mám výběry všude za 7 Kč a je mi jedno z kterého bankomatu vyberu. Takže podobné články o bezpečnosti jiných bank a podmínkám přihlašování na IB atd. sleduju se zajímavostí!

 | 
Rudidlo  |  13. 01. 2007 21:25

nebylo v titulku napsáno, že má nejbezpečnější I.B. ?

 | 
Aljosha  |  14. 01. 2007 13:11

Myslím, že opravdu ne. Jinak bych se okamžitě potrhal smíchy a tu způsobenou bolest bych si pamatoval....

 | 
SocPredator  |  13. 01. 2007 21:36

Nevím, jaký kalkulátor měl autor článku, ale ten můj má PIN 5timístný

 | 
powalec  |  13. 01. 2007 23:56

A není to jen kdo si jaký nastaví? Třeba kalkulátor od ČS měl možnost nastavit 4-8místný

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  14. 01. 2007 21:14

Ten můj taky Opraveno.

 | 
Petr helekal  |  14. 01. 2007 09:00

Rozhodně si myslím, že CItibank nejenom zaspala dobu, ale i pěkně oškubává zákazníky. Mám u nich Eurotel zlatou kartu a už platím dost za tuto serepetičku a teď ještě abych s sebou nosil nějakou krabičku, když se chci přes internet podívat na svůj účet, na své peníze za které platím bance už tak dost velkou sumu peněz. Raději bych to měl zařízeno jako v Ebance, kde mám šifrovanou SMS s náhodným číslem s kterým se do 5 minut musím přihlásit k účtu. Tato SMS je v mobilu navíc chráněna ještě pinem který může mít 4-8 čísel. Rozhodně si myslím že mobilní telefon používám daleko častěji než nějakou krabičku, za kterou chtějí ještě platit takže bezpečnost účtu si vlastně platí zákazník místo aby šla na vrub banky. Někde jsem četl či slyšel o rozvoji internetového bankovnictví, ale jestli povede tímto směrem, tak budu raději zase chodit k přepážce, obtěžovat pracovníka přepážky, než platit nějakou předraženou krabičku. A jen tak mimochodem, nejenom, že jsem neviděl žádné výsledky jejich ankety, ale i silně pochybuji že nějaká anketa rozhodovala o tom, jestli zavedou ochranu takovou nebo makovou. Prostě se rozhodli o tom že tyto krabičky budou ( stejně je už nakoupili, tak jaképak copak), udělali fintu s anketou a buď si ji zákazníku koupíš nebo nebudeš mít přístup ke svým financím přes internet a hotovo. Známe ten monopol bank co si dělají co chtějí a zákazník je až na posledním místě ( viz například poplatky za vedení účtu)

 | 
JM  |  14. 01. 2007 23:19

Mam u citi kreditku a timhle krokem me dost nasrali. Na to abych se jen podival na vypis (nelze delat transakce, nemam tam ucet, jen kreditku) bych si mel poridit dalsi kram do baraku. A jeste za penize? Navic, kdyz je clovek chce kontaktovat, na na jejich webu neni snad jedina emailova adresa, mozna jeden univerzalni telefon.

vyprsi mi 07/07, ten pulrok to jeste vydrzim, ale jestli tu blbost pro kreditky nezrusi nebo alespon neposkytnou ty kalkulatory zdarma, tak zadny prodluzovani delat nebudu. V tomhle je fajn, ze kdyz moje materska banka (oni snad ty platby smiruji???) zjistila ze posilam platby za kreditku do citi, okamzite mi zdarma (2 mesice po zrizeni citi) vytvorila jejich kreditku, kterou ale zatim nevyuzivam. Nejsem asi vyznamnej zakaznik citi, ale 100 - 150 pres ni rocne nakoupim, takze takovej slusnej "nefirmeni" prumer urcite budu.

 | 
Pavel  |  21. 01. 2007 09:42

Pro mne je Citibank ideální volba. Mám tam účet asi dva roky a za tu dobu jsem na poplatcích zaplatil cca 30-42 Kč měsíčně za odchozí platby (podle toho kolik jich pošlu) a loni v listopadu 250Kč za tu kalkulačku. Jinak za celou dobu nic. Čistá nula. A mám všechno co potřebuju - účet, výpisy, debetní kartu, kreditní kartu včetně dodatkové, internetové a telefonní bankovnictví, účet v několika cizích měnách, dva výběry k kteréhokoliv bankomatu zdarma, spořicí účet apod. Uznávám, že ten bezpečnostní klíč je poněkud opruz, že v mi v pohodě stačilo původní zabezpečení. Nevím jaké riziko hrozí při přihlašování se z domu z počítače, který si spravuji sám pomocí jména a hesla. Pokud se někdo potřebuje pravidelně přihlašovat z internetové kavárny v Tunisku, pak ať si pořídí Ebanku s těmi všemi zkratkami a několika stupni šifer, jak to tady někdo zmiňoval. Ale pro běžné ovládání účtu s rodinnými financemi v pohodě stačí jméno a heslo. A pokud skutečně nutně musím zaplatit něco z Tuniska, pak to vždycky můžu udělat přes telefon.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená