Tři sekundy, tak dlouho se v průměru rozhodujeme, zda je pro nás e-mail relevantní či nikoliv. Průměrný člověk čte rychlostí až 250 slov za minutu. Odesílatel e-mailu tak má k dispozici kolem 12 slov, kterými musí přesvědčit, abyste pokračovali v jeho čtení.
Průzkum Movable provedený v loňském roce poukazuje na fakt, že většina příjemců elektronické pošty po jejím otevření má do několika málo sekund jasno, jestli e-mail otevře, přehlídne nebo přesune do spamu či koše. Do tří sekund se tak rozhodne 51,5 % příjemců, mezi 3 až 15 sekundami 28,7 % příjemců, a více jak 15 sekund potřebuje přemýšlet 19,9 % příjemců.
Jak vyzrát na e-maily? Je důležité osvojit si systém.
Obecně se o reakci nejrychleji rozhodujeme v případě, že e-maily čteme v mobilních zařízeních. „Newsletterů, spamů a jiných zbytečných e-mailů dostáváme do našich schránek mnoho a reagujeme na ně spontánně a automaticky. E-mail nás proto musí logicky zaujmout ihned. Platí zde určitá analogie s reklamními letáky, které nás buď také zaujmou, anebo nikoliv a ještě u schránky je rovnou vyhodíme,“ dodal k výsledkům průzkumu Jiří Vaško, vedoucí týmu Mailforce ve společnosti Inveo.
Účinný je otazník
Většina lidí se o čtení e-mailu rozhoduje už na základě předmětu. Ten musí být svým způsobem šokující, neotřelý a pravdivý. Přítomnost jakéhokoliv typu interpunkce v předmětu e-mailu zvýší jeho otevření až o 9 %. Zvlášť účinný je prý otazník, který funguje ve více případech, než když je použit vykřičník. O potřebě reagovat na e-mail rozhodují i emoce. Pokud je použita dostatečně urgentní výzva k akci, nejlépe časově omezená, reakce je prý zaručena.