Snažíte se snížit spotřebu svého vozu? Pak vězte, že některé kroky jsou zbytečné, či dokonce kontraproduktivní. Seznamte se s nejčastějšími mýty okolo spotřeby paliva.
1) Abyste měli slušnou spotřebu, musíte jezdit malým autem
Technologický pokrok v podobě dieselových motorů, přímého vstřikování paliva, moderních převodovek, pneumatik s nízkým odporem a aerodynamickým designem umožňuje standardně velkým vozidlům jezdit velice úsporně. Polovina z nejekonomičtějších vozidel roku 2014 je ze segmentu středně velkých a velkých automobilů.
2) Manuální převodovky spotřebují méně paliva než ty automatické
Účinnost automatických převodovek se zlepšila natolik, že často spotřebují stejně nebo méně paliva než manuály.
3) Při opakovaném startování spotřebujete více benzínu, než když necháte motor běžet
Moderní motory startují efektivně, zvlášť když jsou zahřáté. Neutrál se vám může prodražit, motor raději vypínejte. Tedy kromě případů, kdy se nacházíte v zácpě a museli byste motor zapínat a vypínat příliš často, čímž byste opotřebili startér.
[---]
4) Auto se musí před jízdou zahřát
S moderními automobily je možné vyrazit jen několik málo vteřin po nastartování. Nejrychleji se motor navíc zahřeje během jízdy.
Smlouvání se nám sice nemusí zamlouvat, ale mnohdy stačí věta.
5) Se stářím vozu se spotřeba zvyšuje
Automobil si může udržet stejnou spotřebu po několik let. Některé testy ukázaly, že během prvních let se může dokonce vylepšit. Spotřeba se začne mírně zhoršovat až po deseti či patnácti letech.
6) Pokud chcete dosáhnout menší spotřeby, vyměňte vzduchový filtr
Filtry se vyměňují u starších vozidel, ale moderní automobily mají palubní počítače, které hladinu vzduchu a paliva udržují stabilní. Výměnou vzduchového filtru u staršího automobilu nedosáhnete lepší spotřeby, ale pravdou je, že můžete zlepšit výkon motoru.
7) Prémiová paliva vylepšují spotřebu
Pokud váš vůz nebyl pro prémiové palivo speciálně navržen, nemá jeho používání velký smysl. Podívejte se do uživatelské příručky, zda je tento druh paliva pro váš vůz doporučený.
8) Odhady spotřeby jsou zárukou skutečné spotřeby
Odhad spotřeby je vodítkem, ale skutečná spotřeba se od odhadu zpravidla mírně liší. Testování probíhá v určitých podmínkách a žádný test nedokáže pokrýt kompletní škálu klimatických podmínek, řidičských schopností a specifického stylu jízdy.
9) Všechny automobily musejí projít měřením spotřeby
Možná je to překvapivé, ale není tomu tak. Například modely Ford F250/350 nebo Dodge 2500/3500, které jsou populární v USA, tomuto měření nepodléhají. Stejně tak nejsou v Americe testovány některé motorky a čtyřkolky. Evropa a ČR jsou v tomto ohledu přísnější.
Článek vyšel na www.investicniweb.cz