Hlavním argumentem tohoto odmítnutí je současná průhlednost výběru těchto poplatků, které jsou klientům známy ještě před uzavřením cestovní smlouvy. Asociace také argumentuje neznalostí prostředí cestovního ruchu ze strany SOS.
"Každý klient cestovní kanceláře je před podpisem cestovní smlouvy informován o cenách všech služeb, které jsou obsahem zájezdu, nevyjímaje letištní a další poplatky. Je na svobodném rozhodnutí klienta, zda cestovní smlouvu uzavře nebo ne," sdělil Michal Šeba, předseda Asociace cestovních kanceláří.
Ceny palivových příplatků k letenkám jsou určovány na základě změn ceny ropy na světových trzích. Cestovní kanceláře argumentují tím, že ceny těchto příplatků mohou i klesat a tak mnohým klientům by předem stanovené pevné ceny zbytečně zdražily náklady na dovolenou.
Šeba se také pozastavil nad formulací stížnosti ze strany SOS. "Překvapuje nás také forma, kterou Sdružení obrany spotřebitelů zvolilo". To totiž nejprve celou věc medializovalo a teprve potom vyzvalo vybrané cestovní kanceláře k vyjádření", uvedl.
Zdroj: iHNed.cz