FinExpert.e15.cz

Cestovní kanceláře a agentury reklamace vyřizují nerady

Cestovní kanceláře a agentury reklamace vyřizují nerady

Nabídky cestovních kanceláří a agentur útočí na potenciální zájemce už řadu měsíců před sezónou a předhánějí se ve výhodách poskytovaných za včasný nákup. Po stovkách nespokojených klientů zkrachovalých cestovních kanceláří v průběhu letní turistické sezóny se však nabízí otázka, zda si lze vybrat spolehlivou cestovní kancelář nebo agenturu. Jak jednaly cestovní kanceláře se svými klienty v loňském roce a jak plnily svoje smluvní závazky vůči spotřebitelům, ověřovali po celý rok inspektoři České obchodní inspekce.

V loňském roce tak inspektoři zkontrolovali celkem 274 cestovních kanceláří a agentur a porušení jedné nebo více povinností zjistili ve 40 % kontrolovaných případů. V rámci správních řízení bylo uloženo téměř 100 pokut za 1,3 mil. Kč. „Výsledky ČOI potvrzují, že poměr zjištěných porušení povinností vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 10 %,“ řekl ústřední ředitel Vladimír Velčovský.

Při kontrolách se nejčastěji pracovníci České obchodní ispekce setkali s porušením povinnosti řádně informovat spotřebitele o reklamacích. Téměř ve stejném rozsahu zjistili inspektoři porušování zákazu užívání nekalých obchodních praktik.

Pár rad pro výběr cestovky:

  • Pečlivě se seznamte se smlouvou i Smluvními podmínkami cestovní kanceláře nebo agentury, a to před podpisem smlouvy
  • Ptejte se, nejsou-li vám jasné jakékoliv podmínky nebo ustanovení cestovní smlouvy – smlouvu, která nesplňuje vaše požadavky, nepodepisujte
  • Všechny objednané a zejména nadstandardní služby požadujte v písemné podobě, nespokojit se s ústním příslibem – usnadníte si případnou reklamaci
  • Ověřte si informace o vybrané destinaci a hledejte reference o CK nebo CA, s níž chcete cestovat poprvé
  • Nápravu zjištěných závad požadujte nejlépe okamžitě na místě pobytu či plnění smlouvy.
  • Reklamaci uplatněte nejdéle do 3 měsíců po ukončení pobytu/zájezdu…, a to písemně u prodávajícího (dokumentace závad výhodou)
  • Nebojte se vymáhat oprávněné nároky na náhradu za nesplnění podmínek smlouvy i soudní cestou
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více