FinExpert.e15.cz

Čeští řidiči hazardují i v kritických zimních podmínkách

Ředitelství silnic a dálnic ČR zaznamenalo doslova zarážející údaje o chování řidičů na dálnicích ve dnech, kdy extrémně sněžilo. Nepřizpůsobení rychlosti klimatickým podmínkám a dokonce překračování jinak standardních rychlostních limitů nebo nedostatečné rozestupy mezi vozidly jsou bohužel běžné. Bezohledné chování řidičů přitom zapříčiňuje kolapsy provozu, problémy na cestách nás všech a zvyšuje náklady při údržbě, které ŘSD musí vynakládat.

Ředitelství silnic a dálnice ČR provedlo ve středu 4. ledna 2006 telematický průzkum na několika místech dálnice D1 a dálnice D2 u Brna a na rychlostní silnici R35 u Olomouce. Výsledky tohoto průzkumu byly v mnoha ohledech zarážející. Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman uvedl, že tento den patřil k jedním z nejhorších z pohledu kvality počasí, viditelnosti a sjízdnosti. Nicméně ani takové hrozby nejsou pro řidiče překážkou v jejich dravém stylu jízdy. Výsledky měření jsou skutečně výmluvné.

Nejhorší zjištěná fakta ze dne 4. ledna 2006

72% kamionů překročilo rychlost (80 km/h) - údaj (3051 z 4250) z měřícího bodu na D1 mezi Prahou a Brnem

90 vozidel překročilo rychlost 200 km/h - údaj (90 z 12 854) z měřícího bodu na R35 u Olomouce

26% vozidel projelo v menším odstupu jak kritické 2 vteřiny - údaj (13 785 z 52 568) z měřícího bodu na D1 u Brna

10% os. vozidel překročilo rychlost (130 km/h) - údaj (2229 z 22 963) z měřícího bodu na D1 mezi Prahou a Brnem

38% os. vozidel překročilo v tomto počasí rychlost 110 km/h - údaj (8786 z 22 963) z měřícího bodu na D1 mezi Prahou a Brnem

Roste riziko řetězových nehod

Při tomto počasí mají řidiči za povinnost přizpůsobit svou jízdu nastalým podmínkám. Přitom 38% osobních vozidel jelo na mokré a namrzající vozovce rychleji než 110 km/h. Ještě horší je snad rozestup mezi vozidly pod dvě vteřiny (při rychlosti 130 km/h je to zhruba 70 m). Vzhledem k asi vteřinové prodlevě reakce člověka je takové vozidlo na suché vozovce neubrzditelné a dochází k řetězovým haváriím. Za sněžení překročilo tuto hranici 26% všech vozidel.

Kolapsy mnohatunových nákladních vozidel, které koncem loňského roku zablokovaly několikrát dálnici D1 na Vysočině byly způsobeny právě těmito faktory. Odstranit tyto překážky během rekordních dvou tří hodin je to jediné, co s tím může Ředitelství silnic a dálnic udělat. Zbytek je skutečně na řidičích samotných.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  5

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více