Marketingový kongres Marketing Management, pořádaný CIMA - Českým institutem pro marketing a poradenskou firmou INCOMA Consult, se letos zaměřil na příležitosti, vyplývající z rozšíření Evropské unie. Téma kongresu bylo zvoleno na základě výsledků výzkumu názorů účastníků loňského kongresu. Ten ukázal, že podpora vstupu ČR do EU je ve specifické cílové skupině marketérů extrémně vysoká (se vstupem vyjádřilo před rokem souhlas 92 % respondentů). Kongres Marketing Management 2003 se proto nezabýval otázkou, zda do EU vstupovat či ne, ale jak co nejlépe a co nejdříve využít příležitostí na nově se otevírajícím trhu s téměř půl miliardou spotřebitelů.
Výzkum mezi účastníky letošního ročníku kongresu potvrdil, že toto tématické zaměření je na místě. 55 % dotazovaných se totiž domnívá, že vstup ČR do EU znamená pro jejich firmu či organizaci možnost rozšíření a zkvalitnění dosavadní činnosti. Poměrně velká část marketérů (32 % účastníků kongresu) patří mezi zastánce názoru, že vstup do EU nebude žádnou výraznou změnou. Podíl managerů obávajících se vstupu (jako zdroje „spíše velkých potíží až ohrožení existence“) činil mezi hosty kongresu jen 6 %, dalších 7 % zatím nemá v této otázce zatím jasno. Poslední dva zmíněné názory mají pravděpodobně dosti silné zastoupení mezi českými marketéry, kteří se kongresu nezúčastnili. Ti jako důvod neúčasti na kongresu často uváděli, že žádné šance spojené s EU nevidí a že ke vstupu dojde „až za rok“, takže nyní to ještě není priorita.
Program kongresu Marketing Management 2003 byl koncipován tak, aby v něm byli vyváženě zastoupeni manažeři domácích a mezinárodních firem a institucí.
Zdroj: GfK