Český telekomunikační úřad chce zabránit tomu, aby operátoři zvyšovali ceny za své služby, a snaží se, aby od svých klientů přijímali i výpovědi ze smlouvy s podmínkou. Pokud by operátor zvedl cenu za služby, nebo se pro klienta celkově smlouva stala nevýhodnou, mohl by ji vypovědět. Informovala o tom Ekonomika ČT24.
Přesto si zákazník musí dát na výpovědi pozor. Pokud by při změně ve smlouvě chtěl podat výpověď, mohla by nastat situace, že výpověď se spustí automaticky a zákazník nemusí být hned informován. Může se tak stát, že nebude moci volat. Je třeba si uvědomit, že ne každá změna musí být k horšímu. Změny mohou také nastat u služeb, které zákazník vůbec nevyužívá. Je tak naprosto zbytečné smlouvu vypovídat.
Češi dluží miliony. Přesnou částku nám operátoři neprozradili.
Operátoři mají povinnost své klienty o nastalých změnách ve smlouvách informovat. Klient tak může na zdražení nebo znevýhodnění reagovat výpovědí smlouvy a od operátora tak bez jakýchkoliv sankcí odejít. Navíc podle informací Českého telekomunikačního úřadu operátoři vůbec nemají právo smlouvy jakkoliv měnit. Operátoři ale tvrdí pravý opak. Spory mezi operátorem a klientem na toto téma ale řeší právě telekomunikační úřad a většinou samozřejmě ve prospěch klienta.