Podle výzkumu Shopping Center & Hypermarket 2008 výzkumné agentury Incoma Research se dá očekávat, že do dvou let proniknou i do posledních pěti okresů, kde doposud žádný hypermarket není (Plzeň - Jih, Prachatice, Domažlice, Tachov, Semily). Tempo rozrůstání hypermarketů v ČR se snižuje, ale nekončí ještě úplně. Jednotlivé provozovny také mění svou cílovou skupinu.
V loňském roce bylo otevřeno 16 nových hypermarketů a jejich počet tak k 1. lednu 2008 dosáhl 231, přičemž jejich celková prodejní plocha činí 1124 tisíc metrů čtverečních.
V letoním roce se očekává otevření dalších téměř dvou desítek hypermarketů, a to zejména ve městech do 50 tisíc obyvatel. Některé hypermarkety se objeví dokonce i ve městech s méně než 15 tisíci obyvateli. Ačkoliv v počtu hypermarkety stále přibývají, jejich tržní podíl se již příliš nemění.
Hypermarket představuje hlavní nákupní místo potravin pro 38 % domácností České republiky. Nejčastěji v nich nakupují lidé od 30 do 39 let. S přibývajícím věkem pak jejich obliba klesá a lidé preferují spíše menší prodejny.