FinExpert.e15.cz

České dráhy zdražují i zlevňují


anonym  |  22. 11. 2004 14:44

No kdyz to shrnu:
KMB zdrazi
predplatni jizdenky zdrazi
Karta Z zdrazi
Senior pas zdrazi (ale bude pouzitelnejsi)
Pri zpatecni IC/EC jizdence teoreticky usetrim. Prakticky ale vsichni takovi zakaznici pouzivaji KMB, takze opet zdrazeni.
Byl zdrazen JuniorPas z 100 Kc na cca 700 Kc, studenti maji tedy velkou radost.
S kocarkem a se skupinou 16-30 lidi opravdu usetrim...

 | 
Optimista  |  22. 11. 2004 23:16

Další zdražení.To je super.Titulek že dráhy I ZLEVŇUJI je blbost(zlevnit jízdné za kočárky,to se všem vyplatí).Už se těšim na další zdražení,třeba autobusová dobravy.Ta teď déle nezdražovala.A vůbec ať se zdraží všechno,vždiť na to máme.Tak a lidové ceny jsou v tahu.
Zdarví vás všechny Optimista

 | 
Jarmila  |  23. 11. 2004 09:36

Nekdy jedu dráhou. Příležitostné jízdné jedním směrem je dvojnásobné oproti autobusu, takže pokud jede autobus, jedu levněji s ním. Pokud jedu dráhou, pak tehdy, budu-li se s ní zároveň vracet, a hlavně večer, protože to mi většinou nejede autobus. Pokud své spoje dráha ještě zdraží, pak je lepší v místě přespat a vrátit se druhý den autobusem, vyjde to cenově nastejno. Ve dvou osobách už je levnější auto, navíc je pohodlnější, nepotřebuje jízdní řád ani předepsanou trasu.

 | 
Lemming  |  23. 11. 2004 10:26

Ve dvou osobách už je levnější auto

A na to jste dosla jak? Bez Z karty na delsich trasach platim cca 1.10-1.20 za kilometr, s ni i 70 haleru za kilometr. Pokud v aute pojede 5 osob, tak se dostanu na 1.10/kilometr/osobu. A to nemluvim o tom, ze pokud jedou alespon 2 lide, tak maji narok na zakaznicke jizdne i bez Z karty (jedou na hromadnou jizdenku).

 | 
Jarmila  |  24. 11. 2004 09:01

V létě jsme jeli ve dvou osobách z Prahy do Tábora, stálo do 240,- Kč. Na slevu nás nikdo neupozornil, protože nejezdíme tak často, nevěděli jsme, že ve dvou máme nárok na nějakou slevu. Cesta autem je na těch 100 km levnější. Dráhou už cca 8 let jezdím jen v případě, že není zbytí (jedu sama a nechce se mi autem, není autobusové spojení). Pokud přičtu ještě náklady na MHD, abych se na to nádraží dostala, je auto v plusu. Pochopitelně, musím mít auto a nepočítám opotřebení a povinné ručení. Ale na druhé straně vlakem se nedá jet na týdenní nákup. Navíc bydlím v jižních Čechách, kde vlaková síť není příliš hustá a ani nejezdí tak často. Možná jsou na silnicích někdy zácpy, ale kam se to hrabe na Smíchovské i hlavní nádraží v Praze, zasprejované, zaplivané a páchnoucí po moči, to k tomu bohužel taky patří.

 | 
Lemming  |  24. 11. 2004 10:19

musím mít auto a nepočítám opotřebení a povinné ručení

Nojo, to se nelze divit, ze vam vychazi auto levneji, kdyz pocitate jen mensi cast nakladu Kdyz budete za jizdu do Tabora pocitat jen cenu do Benesova, tak taky dostanete hausnumero... Realny naklad je cca 5,- korun na kilometr, takze vas ta cesta do Tabora vysla autem bratru na 500,-.


 | 
Jarmila  |  25. 11. 2004 09:25

No jo, to bych musela v povinném ručení, dálniční známce a dalších fixních nákladech rozpočítat náklady na 1 km, které ujedu za rok. A pokud to auto nerasuju a nebourám, taky víc vydrží, tím snižuji náklady. Nehledě na to, že vlak nejede kdykoli jako to auto, takže pokud nemám např. ráno spojení (dcera letěla v 6.00 letadlem z letiště, musela by v Praze přespat nebo se celou noc courat na hlavním nádraží mezi bezdomovci), tak to auto použiju radši. O tom ale řeč není a není to problém. Problém drah je v čistotě, mizivých, žádných nebo drahých službách. Proboha, proč vystavení jízdenky do Německa trvá v Čechách 45 minut a je to s problémy, zatímco v Německu do Čech jen 10 minut? O čistotě nemluvím, naše zapáchající pomočená a posprejovaná nádraží mluví sama za sebe. Pokud jedu vlakem v cizině a musím přestupovat, dostanu zároveň lístek, v kolik hodin a ze které koleje mi jede další vlak. Stane se mi to v Čechách? Ne. Tady musím přejít z posledního nástupiště do odbavovací haly, tam si zjistit, kam mám jít a přejít tam. V Horním Dolní jsou vlaky dva, tam to není problém, ale třeba v Praze na Hlavním nádraží už to problém je. Pak taky funkční informační systém a další drobnosti. To není ani tak o penězích, jako o stylu řízení, o lidech a o systému. Jako celek to pak hodnotím jednoznačně: hodně peněz za mizerné služby.  

 | 
sayza  |  24. 11. 2004 21:11

Jsem rad, ze uz konecne mam auto a nemusim vyuzivat jejich "sluzby".

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená