FinExpert.e15.cz

České dráhy začaly prodávat levné jízdenky eLiška


AntiŽelezničář  |  07. 12. 2006 08:31

Já osobně navrhuji citelně zdražit jízdné pro prasata pardon cestující.Jízdenka by měla stát nikoliv 140,- Kč ale rovnou tisícovku.A víte proč ? Protože vlaky jsou špinavé,v dezolatním stavu,ve vlacích jezdí jen prasata a proto by měli krvavě platit za dopravu,ať se podílejí na náklady spojené s odtraňování graffitů.

Já vlakem nejezdím,auto je pro mně nejednoduší a nejlevnější přeprava,navíc jako podnikatel mohu použít zákonné kličky jak se vyhnot placení daní.

Ať žije individuální doprava.

 | 
GA  |  07. 12. 2006 08:41

vtipny foe :P

 | 
Antidobytek  |  07. 12. 2006 08:46

Já osobně bych ti nejraději za to označení cestujících rozbil rypák a po vyléčení tě naložil do vlaku. To aby jsi viděl, že mezi vlakama za komančů a naprostou většinou vlaků dneska je zatraceně velký rozdíl (tedy pokud tím vlakem nejela předtím nějaká prasata či jiný dobyteků; nebo se nejedná o cigán-expres na balkán).

Vlakem najezdím ročně tisíce kilometrů, takže vím, o čem to je .....

 | 
Radvan  |  07. 12. 2006 09:44

A já bych tě ještě dokopal. Už vidím tvoje auto "popelnici plnou rozházenejch hranolek z MacDonaldu" jak stojí každý ráno v koloně popelnic chrlících jedovatý svinstva na jižní spojce na magistrále, nebo kdekoli jinde po Praze. Klidně si tě přitom můžu navíc představit s cigárem atd..

Ještě třeba doplnit, že jezdím vlakem.

Ono totiž záleží na úhlu pohledu.

 | 
Radon  |  07. 12. 2006 09:15

jasně že je auto nejjednodušší řešení ... pro toho kdo na to má, kdo má řidičák, kdo kašle na ekologii, kdo rád používá slova jako socka apod. Jenže pak jsou tu ještě třeba studenti a důchodci, lidé kterým řízení nikdy nešlo, ti kterým vadí představa několika stovek aut obsazených jen řidičem frčících po asfaltkách na jejíchž údržbě padnou ročně další tuny paliva a soli ničící okolní přírodu, lidé kteří se nepotřebují nad ostatními vytahovat stylem "já na to mám" a slovy "prasata a plebs" ... Dovol malou parafrázi -> Ať žijí ti, co to mají v hlavě srovnané. P.S. jinak jsem lenoch a taky jezdím hlavně autem, vlakem jsem už nejel sto let, ale spíše se za to stydím a určitě se s tím nevytahuji

 | 
BlackRider  |  07. 12. 2006 09:28

Udrzba silnic a dalnic je jen dalsi tunel do statniho rozpoctu. Firmy schvalne pouzivaji nekvalitni materialy a silnice ktere driv vydrzeli 10 let se ted musej opravovat kazdy jaro. Pokud by nekomu v tomhle state slo o ekologii, bylo by uz davno zavedeny mytny vsude a to tak vysoky, aby se vetsina kaminonu presunula na zeleznice a silnice by se delali z mnohem kvalitnejsich materialu: http://www.rozhlas.cz/leonardo/technologie/_zprava/291754 Jinak vlakem taky nejezdim, protoze pokud si mam vybrat jestli cestu urazim za hodinu a pul nebo za 4 hodiny, tak volim prvni moznost.

 | 
Amson  |  07. 12. 2006 10:48

No jo, jen by měly ještě zdražít benzím a povinné ručení a došlápnout sui an ty co krátí daně :) a hned by se jezdilo líp.

 | 
thank  |  07. 12. 2006 10:49

No to je trochu síla....... Já sem tam vlakem jezdím spíš na JČ. K ČD mohu říci jen toto. V tomto směru (JČ) vagony nejsou zrovna příjemným posezením. A ještě, když je vlak narvaný k prasknutí, tak to je pak radost cestovat. Toto by se mohlo zlepšit. No, ale na druhou stranu, každá takováto jízda nabízí spoustu dobrodružství

 | 
Vlk  |  07. 12. 2006 18:47

Chlubíš, že neplatíš daně a ještě k tomu neumíš pořádně česky. Jsi magor!

 | 
ježek  |  16. 10. 2012 01:16

Promluvil »pan podnikatel»,co přiznává,že okrádá stát. A takový nafoukanec,který považuje ostatní cestující za prasata je ubožák. On by měl platit tvrdě na silnicích,ale on se tam zadarmo vozí i když na silnice jdou obrovské peníze od státu,který on obírá.

 | 
Petr  |  07. 12. 2006 09:31

Spojení: Břeclav - Praha a zpět: 1. AKTUÁLNÍ JÍZDNÍ ŘÁD: Vlaky EC/IC odpoledne v rozmezí 90 minut z toho plyne, že za cca 3 hodiny a 20 minut se dostanete v klidu do Prahy ve slušném standardu (příplatek za místenku je samozřejmostí), můžete nerušeně pracovat 3 hodiny, je to ideální volba pro lidi dojíždějící do Prahy za prací. V časovém intervalu 12:30 - 19:30 je k dispozici 6 vlaků standardu EC/IC, každý si může vybrat pro něj vhodný čas pro odjezd, cestují se rozmělní do 6 spojů - mezinárodních ve většině případů. 2. NOVÝ JÍZDNÍ ŘÁD: Vlak EC z Břeclavi jede v 13:17, poté až v17:17 a v 19:47, v rozmezí 13:17 - 17:17 jsou vklíněny dva spoje, které naprosto stupidně jedou až do Břeclavi jako vlaky EUROCITY, ale v Břeclavy se z nich stávají naprosto ÚŽASNÉ vlaky SC - SUPERCITY, tzn.že lokální cestující místo toho , aby v Břeclavi nastoupil do vlaku EC tak musí nastoupit do vlaku SC, což ve finále znamená, že cesta z Břeclavi do Prahy ho nestojí na základě INKARTY 288 Kč, ale rovnou 500 Kč. Přijde Vám to logické? Důsledek bude takový, že je naprosto evidentně upřednostněn cizinec před lokálním zákazníkem ČD, lokální zákazník je pro ně irelevantní, takže prostě ve 13:17 pojede vlak EC narvaný k prasknutí a další vlak EC v 17:17 pojede taktéž narvaný k prasknutí, protože mezitím odjedou dva spoje SC naprosto prázdné, protože těch 500 Kč za ten "luxus" moc lidí neobětuje...Připlatit si 200 Kč za o 20 minut rychlejší spoj mi přijde naprosto nelogické... Vysvětlí mi někdo logičnost tohoto rozhodnutí? Mě to přijde tak, že si z nás snad CD dělají prdel... Petr

 | 
Fter  |  07. 12. 2006 09:51

Nebude to tím, že na trasu Praha-Bratislava se nově nasazují soupravy pendolino? A to holt někdo zaplatit musí...

 | 
Petr  |  07. 12. 2006 10:31

To mě upřímně vůbec nezájímá, navíc ty spoje vyjíždějí z Vídně...

 | 
Martin  |  08. 12. 2006 17:34

I z Bratislavy jezdi.

 | 
astray  |  08. 12. 2006 06:48

A teď mně ještě poraď nějaké EC, kterým se dostanu z Brna do Prahy ráno na osmou.

 | 
Laďa  |  10. 12. 2006 17:45

Vykašli se na ČD. Kdysi jsem byl téměř 7 let pracovníkem ČSD, dnes bych se styděl přihlásit, že jsem železničářem. Drhy tu nejsou pro cestující, ale opačně. Když se potřebuješ dostat do Prahy, zajdi na Benešovu ke Grandu. V 5.00 odjíždí přímý autobus na Florenc s příjezdem v 7.30. Za 140 Kč. V autobusu vyfasuj jízdní řád a zapomeneš na vlaky.

 | 
riso1  |  07. 12. 2006 10:31

Dalsi stupidita je, ze eLiska lze koupit pouze na chipovou INkartu. To, ze CD trva jeji vyroba mesic, a behem teto doby na ni nemate narok, je zarazejici. V kazdem mensim meste jsou schopni na chipovou kartu nahrat aplikaci na pockani. Natisknout fotku tiskarnou trva jen o malo dele. Holt ale socialisticke CD se nesnazi cestujici pritahnout, ale naopak jim nasazet takove podminky, ze lide opravdu radeji prejdou na BUSY nebo rovnou aut. At zije ekologie. To, ze nejprve zaradi vlaky RTexpress do grafikonu, pak jim neumozni pouzivat jejich nadrazi a pod, pod hrozbou sankci a navic, zrejme diky uplatkum, jim drazni urad - tedy jejich urednici - nepovoli lokomotivu a CD jinou nepujci - prece nebudeme podporovat konkurenci, ze? Vrcholem je, ze tedy RT Express nevyjedou, ale nahradni spoje nebudou. Az zijou CD. Vlaky narvane k prasknuti, a za 500 Ostrava-Praha. Jak pusobive.

 | 
Martin  |  07. 12. 2006 20:06

"pod hrozbou sankci a navic, zrejme diky uplatkum, jim drazni urad - tedy jejich urednici - nepovoli lokomotivu" Hele, TBZ neudelas za tyden. A to, ze provozovatele RTexpressu nedokazali pozadat vcas, je jejich problem.

 | 
pp  |  07. 12. 2006 23:03

Vam se zda 3/4 roku na vyrizeni zadosti o schvaleni draznim uradem malo?! Nota bene kdyz se jedna o jednu z nejmodernejsich vicesystemovych lokomotiv Siemens bezne uzivanou na nemeckych tratich?

 | 
Nesa  |  08. 12. 2006 00:04

Sice je to lokomotiva z němec, ale prostě (zatim) neodpovídá českejm normám.

 | 
Laďa  |  10. 12. 2006 17:53

Hlavně, že ČD mají „expresy” pro rychlosti do 160 km/h, kteroužto by se mohly chlubit před 60 lety, ale dnes by ji musely zvýšit alespoň na dvojnásobek, aby jakž takž držely krok se světem. Je vidět, že reálněsocialistická společnost plánovaného nedostatku a výkonového poddimenzování (např. výkon motoru autobusu Karosa ani ne poloviční proti konkurenci při větší spotřebě, sotva jedoucí do kopce, atd.) dále pokračuje ve firmách vedených reálněsocialisticko-kapitalistickými „manažery”.

 | 
JVa1  |  18. 12. 2006 09:09

2riso1: "To, ze CD trva jeji vyroba mesic, a behem teto doby na ni nemate narok, je zarazejici." nemate pravdu. po tu dobu mate narok na stejny podminky jako s INkartou. mate ten docasnej listek co Vam vydaji kdyz to kupujete a ten funguje stejne jako karta. s ostatnim, ze je to socialistickej podnik souhlasim. vyroba a vydani karty je opravdu snadna a jejich postup odrazujici. ale je to ekologickej zpusob prepravy. to je asi tak to jediny co me na tom laka. jinak me to vyjde vpodstate kamkoliv a jakkoliv stejne draze jako autem. snad jeste to, ze kdyz jedu autem, tak si predtim nemuzu dat k veceri sklenicku vina. ale zase na druhou stranu, kdyby nebyly drahy, tak by nebyly odborari ceskych drah. (odkud se rekrutuji lidi typu falbra. to by mozna za tu trochu neekologie stalo

 | 
Lib  |  07. 12. 2006 11:47

V principu dobrý nápad, zvýhodníme dopravu na delší tratě mezi okresními městy. Prodáme několik (jednotek, desítek) levnějších lístků jako nízkorozpočtovky. POdobně jako levné aerolinky ovládneme trh, konfort bude sice nižší, ale bude to levné. . Proč si ale musím sakra kupovat nějakou slevovou průkazku s platnosti na 3 roky za 600 Kč. Tohle by byla ideální sleva pro dlouhé cesty - dovolená a pod. které se konají 1x 2x za rok a ČD by mohli tyto "občasné cestovatele" přesvědčit o svých kvalitách. Takže další sleva víceméne na nic

 | 
astray  |  08. 12. 2006 06:52

Víš co? To všechno by mně nevadilo. Ale proč si proboha mám jízdenku vyzvednout u pokladny, když už mám nějakou čipovou kartu? Proč to prostě průvodčí nesejme z té karty elektronicky?

 | 
Nespokojený zákazník  |  07. 12. 2006 12:18

Bohužel, s vlaky mám jenom špatné zkušenosti.

Jezdit vlakem delší vzdálenosti do zaměstnání či školy je za trest - byl jsem takto nucen cestovat asi rok, podotýkám, že osobním vlakem, mé zkušenosti proto mohou být zkreslené oproti jiným druhům vlaků.

Vlaková nádraží ve většině případů nejsou zrovna dobře umístěni ve městě (pokuď se té periferii vůbec tak dá říkat) a člověk se pak musí stejně dopravit na místo jinak - ať busem, tramvají, trolejbusem, či metrem (v Praze je situace asi trochu jiná, nevím).

Takové autobusové nádraží naopak relativně blízko centra bývá a pokud náhodou ne, autobus staví "na každém rohu", není tedy problém vystoupit tam, kde se mi to hodí.

Dalším problémem vlakové dopravy je její cena - s linkovou autobusovou dopravou prohrávají na plné čáře, troufám si tvrdit, že i s dálkovou. Nepočítám různé slevy, ve kterých aby se ... vyznalo. Pro občasného cestujícího to výjde tuze draze.

V ranních hodinách v zimě (kdy překvapivě většina lidí jezdí do práce a do školy) bývají vlaky ne zrovna vytopené, pro změnu v létě, když "vaří" pro změnu do už tak vyhřátého prostoru vlaku přiápějí, takže je tam krásně na umření. A když si chce člověk otevřít okno (ne, že by to ve vlaku zrovna nějak extra pomáhalo), tak ho okřikne nějaký prašivý důchodce (ti neprašiví ať prosím prominou), že na něj táhne.

Odjezdy a příjezdy vlaků jsou také svým způsobem dobrodružství - v ČD by si měli uvědomit, že druhá světová válka již skončila a není už tedy třeba sabotovat vlakovou dopravu. Párkrát se mi stalo, že jsem čekal na poslední večerní vlak a když 15 minut nejel (variace na "akademickou čtvrthodinku") jsem zašel za kompetentní osobou, kde že ten vlak jako je, že nejede. Odpovědí mi bylo, že ho zapomněli poslat a že ho tedy pošlou!!! Vlak se uráčil dorazit za dalších cca. 30 minut - sami si spočítejte tu krásnou ztrátu času.

Už vím, proč vlaky na sebe tak špatně navazují a většinou přípoj jede tak o hodinu déle - to aby se pokrylo pravděpodobné zpoždění.

O interiérech vlaků pomlčím - ne, že by tam byla vyložená špína (i když občas sem našel i to), ale mám takový pocit, že ty vlaky pamatují únorovou revoluci :)

Nedejbože, když člověka musí použít ve vlaku toaletu (a to je slušný název), pravda, aspoň člověk má tu možnost, v jiném dopravním prostředku by to mohlo dopadnout i hůře :)

Na závěr podotýkám, že vlaky opravdu rád nemám, mohou za to mé do této doby získané zkušenosti s tímto druhem dopravy. Osobně preferuji autobusy.

Hawk :)

 | 
MartinP  |  07. 12. 2006 13:24

Všechno toto je na nic. Vlakem jezdí studenti,důchodci a zaměstnanci drah. Všichni tito mají výrazné slevi. Když si spočítám čas+náklady pro dva dospělé lidi tak mě to vyjde stejně nebo dráž - nepočítaje komfort. Autem si jedu kdy chci a vezmu co chci - nehledě na to vyznat se na nádraží kde co kam jede je taky umění. Když jsem jel naposledy vlakem z MB do Prahy s rodinou (2+2) tak sem zaplatil za jízdenky + MHD praha skoro přes 500Kč!!. Od té doby jsem se zařek že vlakem už nikam (a to nejsem nebyl zarytým odpůrcem čd). Jestli bych autem dal 300Kč, tak je to hodně.

 | 
cwb  |  07. 12. 2006 20:11

Takze, jsme rozhodnut uz par tydnu ze si kupim auto, bo je to levnejsi nez vlak. Do 100km to dokonce vychazi levneji pro samotneho cloveka....i se slevama!!! Ale jak nekdo rekne ze su prase a ze vyuziva klicek a ja dru jak magor, tak to ne Su vlaky krasne ciste rychle a da se delat spoustu veci nez cumet na posratu dalnici...Treba chrapat, posedet v jidelnaku atd....uz ze pane "chci do drzky" ??? Uz si nekdy jel s pojizdnu hospodu 400km????

 | 
MartinP  |  07. 12. 2006 21:00

Ani ne a nechci poslouchat oplzlý řeči přivožralejch lidí (protože co se dá v jídelňáku jinýho dělat než chlastat) a nechci trávit mládí ve vlaku - je to teda nejlepší dobrodružství když nevím co kde mě díky zpoždění kde ujede, ale ja su klidny člověk. A jestli čumím na koleje nebo dálnici tak je to jedno. A na dálnici si zastavím kde chci a kdy chci - tak co je větší svoboda? O čistotě se nebavim; bavim se co je výhodnější pro mě nikdo tě nenutí nic kupovat. A navíc když si zdřímnu tak mě vokradou ci-ká-ni(brácha to zažil, je fanda do ježdění vlakem). A navíc jsem pro ně musel o půlnoci jet kamsi na nádraží protože díky zpoždění jim ujel následující spoj. Za další: jak mám vysvětlit dětem, když jsem jel s nima pár stanic vlakem jen tak na vílet tam a zpět, když jsem si kupoval lístky tak mě tam otravoval nějakej bezdomovec, že vlaky jsou v pohodě. A v Praze na hlavním nádraží - odtamtud jsem prchal co mě nohy stačily: 1. samej bezdomovec, 2.člověk neví kde,kdy,kdo ho tam okrade, 3.smrdí to tam. Jestli to je kultura tak já jsem čínskej bůh srandy.

 | 
Radon  |  08. 12. 2006 08:46

do kalkulace jestli je vlak levnější/dražší, než auto by bylo dobré započítat ostatní náklady. př. auto za 300k prodám za 5 let za 100k, k tomu průběžné náklady (servis. prohlídky, myčky, dáln. známky, opravy ...) + 30k = 230k/5 = 46k/rok.

 | 
Nesa  |  07. 12. 2006 23:59

Jestliže si nekoupíte auto se spotřebou menší jak 4,4litru/100km, tak těžko bude auto pro samotného člověka výhodnější. A to jsem vzal v potaz tu nejobyčejnější jízdenku.

 | 
David  |  07. 12. 2006 21:38

to chapu, az na ty Y Z MB do PHA vlakem to je bezne 2 hodiny za 100kc .... busem 50 minut na cerny most ..... za 51Kc ..... ja nevim, ale vlaky jsou o nicem ........ za uvedeny priklad z MB do PHA bych dal maximalne 30kc ...

 | 
Ausfi  |  04. 01. 2007 22:45

Kolik jich teda bude na ten den k mani, kdyz je jejich pocet omezen???? Nepochopitelne....

 | 
Dalibor Z. Chvátal  |  05. 01. 2007 00:44

Denně je jich několik tisíc, o víkendu a státních svátcích méně. Přesné číslo dráhy tají. Ale několikrát jsem již eLišku použil a neměl jsem sebemenší problém ji získat.

 | 



Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená