FinExpert.e15.cz

ČESKÉ DRÁHY: Výsledky ČD Cargo za rok 2006

Nákladní doprava Českých drah v roce 2006: výrazný růst objemu přepraveného nákladu i tržeb. Za rok 2006 přepravily České dráhy pod hlavičkou ČD Cargo téměř 90 miliónů tun nákladu.

Nárůst objemu přepraveného nákladu o 6,3 procenta oproti roku 2005 vykázaly za rok 2006 České dráhy, když v tomto období realizovaly pod hlavičkou ČD Cargo přepravu celkem 89,21 milionů tun nákladu. Spolu s růstem objemu přepraveného nákladu rostly Českým drahám také zaúčtované tržby z nákladní dopravy – a to v meziročním srovnání o 4,1 %. České dráhy za období roku 2006 zaúčtovaly tržby z nákladní přepravy ve výši celkem 17,16 miliard Kč, zatímco v roce 2005 to bylo o 680 milionů Kč méně. Růst objemu přepraveného nákladu byl přitom tak výrazný, že přesáhl například objem přepravy realizovaný v roce 2004. 

„Oba ukazatelé hovoří jednoznačně o renesanci železniční nákladní dopravy, a to v situaci, kdy ještě po celý rok 2006 byla železniční nákladní doprava oproti silniční výrazně znevýhodněna nerovnými podmínkami v oblasti úhrady za dopravní cestu. Proto pozitivní výsledky ČD Cargo odrážejí především změny v obchodní politice a novinky v nabízených službách. Tím dávají jasný předpoklad dalšího posílení růstu také v roce 2007, kdy se můžeme opřít o nové podmínky fungování přepravního trhu.“, říká Rodan Šenekl, náměstek generálního ředitele ČD pro nákladní dopravu.

Nárůst přepravních objemů byl v roce 2006 zaznamenán především v komoditách černé uhlí a koks  (+ 15,9 %), železo, ocel a výrobky ze železa (+13,8 %), dřevo, papír a výrobky ze dřeva (+11 %) a také v kombinované dopravě (+8,7 %),  v dopravě stavebnin a nerostných surovin (+6,4 %). Vliv na tento nárůst měla příznivá situace na trhu s hutnickými výrobky a železem a příznivě ovlivnila také přepravu železných rud, koksu, dolomitických vápenců a železného šrotu. Také například přeprava aut měla s ohledem na stoupající výrobu v TPCA Kolín a v závodě Škoda Auto v Kvasinách (nádraží Solnice) vzestupný trend.

V oblasti kombinované dopravy zahájily České dráhy provoz terminálu kombinované dopravy v Lovosicích. Vlaky kombinované dopravy bývají vypraveny třikrát týdně do uzlů v Hamburgu a Duisburgu. Z Lovosic vyjíždí vlaky každé pondělí, středu a pátek a vracejí se v úterý, ve čtvrtek a v sobotu. Trasu Hamburg – Lovosice vlak zvládne za přibližně 10 hodin, trasu Duisburg - Lovosice za přibližně 15 hodin. Průměrná rychlost vlaků se pohybuje okolo 65 km/h.

Od října 2006 probíhá přestavba, modernizace a rozšíření terminálu. Celkové náklady na tyto stavební práce byly vyčísleny na 184 mil. Kč. Na plný provoz přejde terminál na konci roku 2008, kdy bude možné odbavit až 28 vlaků týdně. Rozsáhlá modernizace a rozšíření tohoto překladiště přinese další zkvalitnění služeb nákladní dopravy Českých drah.

Další výhled rozvoje nákladní dopravy pod značkou ČD Cargo

České dráhy počítají s další expanzí nákladní dopravy pod značkou ČD Cargo, a to cestou vytvoření samostatné dceřiné společnosti v rámci skupiny Českých drah. ČD Cargo tím dále výrazně posílí svou konkurenceschopnost a pozici na celoevropském přepravním trhu, kdy se dostane na stejnou úroveň autonomie, jakou dnes mají operátoři železniční nákladní dopravy ve všech okolních zemích.

Nákladní doprava Českých drah zaujímá svými výkony páté místo v EU a přes zvyšující se konkurenci na liberalizovaném trhu nákladní dopravy si chtějí tyto pozice udržet.

České dráhy mají v nákladní železniční dopravě následující podnikatelské priority:

  • Realizace aktivit zaměřených na převedení více zásilek ze silnice na železnici
  • Zvýšení podílu přepravy dřeva, zemědělských a potravinářských výrobků, chemie
  • Udržení přepravy hromadných substrátů na železnici ve stávajícím objemu
  • Zvyšování podílu kombinovaných přeprav
  • Vyšší orientace na komplexní služby včetně mezinárodních přeprav
  • Rozvíjení spolupráce se zahraničními subjekty

Součástí priorit je také aktivní podíl Českých drah na investicích do infrastruktury podporujících napojování průmyslových areálů na železniční dopravu. Zde České dráhy například v roce 2006 iniciovaly jednání o napojení vznikajících subdodavatelských zón v Ostravě Hrabové a také v dalších lokalitách na železniční dopravu.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více