FinExpert.e15.cz

ČESKĚ DRÁHY: V roce 2008 investují téměř o miliardu více do obnovy vozového parku

České dráhy vstupují do příštího roku se schváleným podnikatelským plánem, který počítá s investicemi do obnovy vozového parku v osobní dopravě ve výši 3,6 miliardy korun.

Proti letošní částce (2,7 miliardy) je to skoro miliardový nárůst. Z vlastních zdrojů investují České dráhy v roce 2008 do pořizování nových vlaků a modernizace stávajícího vozového parku téměř 2,4 miliardy korun.

Podnikatelský plán pro rok 2008 zahrnuje nákup:

  • 100 vozů pro dálkovou dopravu ze zahraničí
  • 8 patrových klimatizovaných jednotek CityElefant pro příměstskou dopravu
  • 22 dvouvozových motorových jednotek Regionova
  • 7 třívozových motorových jednotek Regionova
  • 6 modernizovaných řídicích vozů řady 954 pro motorové rychlíky
  • 9 modernizovaných vložených vozů řady 054 pro motorové rychlíky

„Rádi bychom koupili stovku modernizovaných komfortních vozů pro dálkovou dopravu. V současné době jsou takové k dispozici například u německých drah,“říká Josef Bazala, generální ředitel ČD a předseda představenstva. „Budeme ale vypisovat veřejnou soutěž, ze které skutečný dodavatel a finální cena teprve vzejde. Už v průběhu roku bychom tyto vozy rádi nasadili na Brněnské expresy  na vlaky, které jedou přes celou republiku, aby cestující mohli strávit dlouhou cestu v moderních pohodlných vozech.“

Mezi nejdůležitější cizí zdroje financování patří úvěry od Eurofimy a státní podpora z programů Ministerstva dopravy na podporu pořízení a obnovu železničních kolejových vozidel. Eurofima je organizace evropských železničních společností, která se zabývá financováním obnovy vozového parku a tyto úvěry podléhají notifikaci Evropské komise v Bruselu.

České dráhy budou nakupovat i nadále další patrové klimatizované jednotky CityElefant od českého výrobce, které jezdí především v Praze a okolí, ale také na Ostravsku. „Jedná se o moderní příměstské vlaky, které postupně nahrazují staré pantografy ze 60. a 70. let. Samozřejmostí je, že vlak je bezbariérový se speciálně upravenými prostory a sociálním zázemím pro vozíčkáře,“ doplňuje Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Celkem už provozují České dráhy 34 CityElefantů, jedna souprava stojí více než 200 milionů korun a vlaky jsou financovány především z úvěru od Eurofimy.

Pokračuje také modernizace vlaků pro regionální dopravu. České dráhy kompletně přestavují staré motorové vozy na jednotky Regionova, které jsou určeny pro místní tratě, jsou částečně bezbariérové a mají speciálně upravené WC pro vozíčkáře i navigační majáčky pro nevidomé a velmi moderní interiér. Aktuálně provozují České dráhy v celé republice 39 dvouvozových a 7 třívozových souprav. Do roku 2010 dodá Pars nova Českým drahám zhruba 100 jednotek Regionova, z toho bude 26 třívozových. Dvouvozová Regionova stojí 21 milionů korun, třívozová 37 milionů.

„Přestavujeme také staré nepotřebné poštovní vagony na moderní řídicí vozy určené především pro regionální vlaky a motorové rychlíky. Zároveň do těchto spojů modernizujeme vložené vozy, a začínají tak vznikat ucelené soupravy s rekonstruovaným motorovým vozem, vloženými vozy a řídicím vozem, díky kterému není potřeba ve stanicích, kde souprava mění směr, objíždět motorovým vozem na druhý konec vlaku. Řídicí vozy jsou vybaveny zdvihacími plošinami pro vozíčkáře a nově také oddílem první třídy se stolečky a přípojkami na notebook,“ doplňuje Jiří Kolář. Tyto soupravy jezdí především v okolí Brna, Hradce Králové a Prahy.

Další článek



 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená