FinExpert.e15.cz

České dráhy: Prototyp vlaku pro regionální tratě + komentář

Kapitoly článku

Úvod
V další kapitole najdete komentář Patria Corporate Finance k tomuto projektu

České dráhy, a. s., dnes představením prototypu regionálního motorového vlaku Regionova učinily další krok k modernizaci železniční dopravy na našem území.

Po zavedení těchto vlaků do pravidelného provozu České dráhy získají účinný nástroj, jak se vypořádat s potřebou nabídnout krajům kvalitní dopravní prostředek pro regionální tratě, kde se České dráhy setkávají s konkurencí soukromých přepravců.

Kraje se totiž stále více chovají jako zákazník, který od drah kupuje regionální obslužnost. A logicky se dívá jakou kvalitu a za kolik peněz jsou mu jednotliví dopravci schopni poskytnout.  Soukromí dopravci – často dceřiné společnosti nadnárodních koncernů, jako je Connex, apod. – byli schopni lákat kraje na vozidla, která jim zatím České dráhy nabídnout nemohla. Jednotka Regionova proto dává Českým drahám velký potenciál.

• Dle prezentovaných informací – má být celkem dodáno 120 – 130 vlaků. To je poprvé v historii dostatečné množství pro to, aby dráhy mohly masivně pokrýt potřebu kvalitní dopravy na regionálních tratích v celé ČR.

• Kraje budou na Regionovu slyšet. Vlak je český, šikovně poskládaný z komponentů vyráběných v různých částech ČR – většinou v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. A zde pak platí jednoduchá rovnice: Každý vyrobený vlak = zaměstnanost. A určitě krajští hejtmani budou slyšet na to, aby podniky v jejich kraji vyráběly vlaky, které pak následně najdou uplatnění na regionálních tratích.

• Cena vlaku je čtvrtinová – třetinová oproti například vozidlům z provenience společnosti Siemens.

• Obchodní značka REGIONOVA představuje promyšlenou prezentaci zákazníků / pasažérům na kterou jsme u Českých drah nebyli zvyklí.

Bezpochyby České dráhy mění svoji tvář k lepšímu.  Kroky, které České dráhy učinily v poslední době svědčí o strategických úvahách o budoucnosti společnosti.  Přihlášení se do tendru o privatizaci slovenské železniční dopravy, byť se jeví v současné době jako neúspěšná, společně s prezentací budoucnosti regionální osobní dopravy je jasným signálem o rozvojové strategii.  Můžeme doufat, že podobných povzbuzujících zpráv bude v budoucnu více.

Petr Kováč, ředitel Patria Corporate Finance

Předchozí kapitola Další článek
 

celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

bože 2 nápravy na jednotku
Jan K
18. 10. 2005, 13:16
Obchodní značka?
MarBen
18. 10. 2005, 10:07
Sadista ???
MarBen
18. 10. 2005, 10:03

Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená