FinExpert.e15.cz

ČESKÉ DRÁHY: Prohlášení ke spojům RT Expres

České dráhy se ještě dodatečně rozhodly reagovat na některá prohlášení, která zazněla z úst zástupců společnosti Railtrans k vysvětlení důvodů, proč nevyjedou spoje RT Expres - tak, jak společnost původně plánovala.
ČD se vůči řadě těchto prohlášení ohrazují a nesouhlasí s tím, aby neuskutečnění tohoto podnikatelského záměru bylo jakkoli spojováno s Českými drahami. Nechceme komentovat jednotlivá prohlášení - přikládam pouze několik bodů na doplnění:

České dráhy připravily společnosti Railtrans všechny podmínky pro to, aby jejich spoje mohly od 10. prosince vyjet - tak, jak společnost naplánovala. Nabídli a poskytli jsme v tomto veškerou součinnost.

Součástí toho je uvedení těchto spojů v jízdním řádu, který je již vytištěn a prodáván. Tyto spoje nyní nepojedou a ČD musejí prioritně zajistit informovanost veřejnosti o neuskutečnění spojení, které nebude provozováno - ačkoli České dráhy vůbec nejsou dopravcem těchto vlaků. Jízdní řád má přitom celoroční platnost a otázky ohledně neprovozování RT Expresu tak budou na zaměstnance ČD směřovat po celou dobu platnosti.



České dráhy nemají nic společného z důvody pro neuskutečnění záměru společnosti Railtrans.



Každý podnikatelský záměr musí být plánován natolik reálně a zodpovědně, aby neskončil tak, že poté co se od počátku vymezuje vůči Českým drahám jako výrazně konkurenční, pak jako část odůvodnění neuskutečnění uvádí naprosto nereálné požadavky vůči ČD (možnost pronájmu vozidel, apod.)

České dráhy naopak od společnosti Railtrans postrádaly celou řadu informací nezbytných pro provozování spojů RT Expres dle naplánovaného jízdního řádu. Týká se to především typu vozidel, které jsou základem pro bezpečný a vcasny provoz podle naplánovaného jizdniho radu. Zvažovaný provoz lokomotivami rady 140 (rok vyroby cca 1955 - u CD tyto lokomotivy nejezdi na dalkovych vykonech cca 15 let) by vedl k pravidelnemu vzniku zpozdeni u vsech spoju RT Expres - a k jeho prenaseni na dalsi spoje - vcetne nakladni dopravy a k celkove destrukci grafikonu na nejvytizenejsi trati v CR. Tyto lokomotivy mají zcela úplně jiné parametry, než ty, na jejichž základě společnost Railtrans naplánovala jízdní doby svých vlaků - například o 20 km nižší nejvyšší rychlost - tedy 120 km / hod.
Nerozumíme tomu, proč byl po dlouhou dobu v médiích opakovaně silně prezentován záměr, který zřejmě nebyl naplánován dostatečne realistický a byl neustále stavěn proti Českým drahám.

Není současně možné plánovat podnikatelské aktivity tak, že České dráhy a jejich cestující budou nést náklady na provozování ryze komerčních spojů jiných dopravů a na odbavování jejich cestujících, kteří budou využívat prostory nádraží ČD, budou opotřebovávat majetek ČD a ty na druhou stranu nebudou mít jakoukoli možnost přeúčtovat růst nákladů spojených s těmito cestujícími - energie, úlid, renovace majetku, apod. Každý podnikatelský záměr musí být postaven realisticky s realistickou kalkulací všech vstupních nákladů.

Prioritou ČD je v současnosti eliminovat negativní dopady skutečnosti, že spoje RT Expres nebudou provozovány. Předpokládáme proto, že částečně i na vlastní náklady budeme muset realizovat řadu informačních aktivit tak aby se podařilo zajistit informovanost veřejnosti (která často nebude rozlišovat, jakého dopravce daný vlak je) o tom, že se záměr provozovat spoje RT Expres zatím neuskuteční.
Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  11

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno) více