Úsek pozemního provozu Českých aerolinií, který zajišťuje handlingové služby na letišti v Praze, získal další kontrakty. Od poloviny dubna pracovníci handlingu Českých aerolinií nově odbavují pravidelné lety švédské společností City Airlines a charterové lety egyptské Air Cairo. Na pražském letišti se v současnosti České aerolinie v oblasti handlingu podílejí asi 60 procenty.
„Rostoucí poptávka externích klientů po handlingových službách Českých aerolinií svědčío jejich vysoké kvalitě. Největší klienti, jako jsou partneři z aliance SkyTeam nebo Lufthansa či Swiss, si navíc kvalitu služeb pravidelně prověřují. Kladou důraz především na vstřícnost
a kvalifikaci personálu, rychlost odbavení, pravidelnost provozu apod. Handling Českých aerolinií při těchto testech obstál vždy na výbornou,“ řekl viceprezident pro pozemní provoz Peter Jusko. Například Swiss nedávno ocenil handlingové služby Českých aerolinií, když Prahu vyhodnotil jako svou nejlepší destinaci v rámci Evropy.
V loňském roce odbavily České aerolinie na pražském letišti 7,1 milionu cestujících při 104 000 odletech a příletech letadel. Počet odbavených cestujících se tak zvýšil o 2,7 procenta
a počet odbavených letadel dokonce o 3,5 procenta. České aerolinie zajišťují odbavení jak vlastních letadel, tak i linek cizích leteckých dopravců operujících do Prahy. Převážně jde o významné evropské dopravce s pravidelnou přepravou. Mezi klienty handlingu Českých aerolinií jsou ale také menší letadla privátní klientely a speciální jednorázové lety například cizích vládních představitelů nebo lety velkokapacitních nákladních letadel.
Mezi zákazníky Českých aerolinií patří jednak alianční partneři - členové aliance SkyTeam (Air France, KLM, Alitalia, Korean Airlines, Aeroflot), ale i další společnosti například Lufthansa, Swiss, SN Brussels Airlines, Austrian Airlines, Malév, JAT, SAS, Finnair a řada jiných dopravců s pravidelným i nepravidelným provozem.
Pracovníci odbavení cestujících mimo jiné zajišťují vlastní odbavení cestujících i s jejich zavazadly na odbavovacích přepážkách. Ve VIP saloncích se starají o komfort cestujících letících v business třídě. V odletových východech zodpovídají za včasný a bezpečný nástup cestujících. Pro cestující kteří Prahu využívají pouze jako přestupní stanici, poskytují potřebnou asistenci. V rámci nestandardních provozních situací zajišťují náhradní směrování za zrušené lety, ubytování v hotelech, popřípadě výplatu finančních kompenzací.
Přímo na odbavovací ploše se pracovníci odbavení letadel starají o zajištění potřebných činností od příletu až po odlet letadla do určené destinace. Při příletu zajišťují přistavení nástupního mostu nebo schodů a vyložení zavazadel. Před odletem organizují úklid letadla, plnění paliva podle požadavků kapitána, naložení zavazadel, zboží a pošty s ohledem na přesné vyvážení letadla, vše až po vytlačení letadla od nástupního východu. V zimních podmínkách zajistí také bezpečné odstranění námrazy z povrchu letadel.