FinExpert.e15.cz

ČESKÉ AEROLINIE: Nový informační systém pro správu a řízení údržby letadel

České aerolinie (ČSA) zavedou nový integrovaný informační systém pro správu a řízení údržby letadel, tzv. MRO systém (Maintenance, repair and overhaul - údržba, opravy a revize).

Nový způsob řízení a plánování údržby, evidence a správy letadlových celků a náhradních dílů výrazně sníží náklady a zefektivní fungování Technického úseku Českých aerolinií, který zabezpečuje opravy a údržbu vlastní letadlové techniky a své služby poskytuje také externím společnostem. Vítězem tendru na dodávku systému se stala společnost Swiss Aviation Software s produktem AMOS. Implementace systému byla zahájena začátkem září.

Systém bude evidovat veškeré jednotlivé údaje o letadlech Českých aerolinií a externích zákazníků, jako je počet nalétaných hodin nebo stáří a způsob provozování letounů, z nichž se odvozují požadavky na pravidelnou kontrolu a údržbu. Systém bude současně zaručovat dostatečně podrobnou, úplnou a prokazatelnou evidenci veškeré provedené údržby, oprav a revizí. Dlouhodobě v něm tedy bude možné zpětně dohledat, jakým způsobem a s jakým výsledkem byla provedena konkrétní údržba, opravy nebo revize na konkrétních letadlech nebo jejich dílech jako jsou jednotlivé konstrukční prvky, motory, ale také různá elektronická zařízení.

„Nasazení moderního systému MRO podnítí významný růst produktivity a efektivity Technického úseku, a zvýší tak konkurenceschopnost Českých aerolinií nejen jako leteckého dopravce, ale i jako subjektu působícího na mezinárodním trhu údržby letadel. Za cíl si klademe mimo jiné zkrácení doby údržby až o 20 procent či snížení skladových zásob leteckých náhradních dílů nejméně o 90 milionů korun,“ řekl viceprezident pro informační technologie Českých aerolinií Jiří Devát.

Informační systémy, které České aerolinie dosud využívaly, již neumožňovaly další rozvoj opravárenských aktivit. Nový systém naopak nastartuje další zvýšení kapacity Technického úseku. Bude počítat také s případným rozšířením kapacit údržby Českých aerolinií v případě, že by se společnost rozhodla realizovat nyní pozastavený projekt Opravárenského centra, tzv. Hangáru G.

„Údržba a opravy letadel jsou v regionu střední Evropy na vzestupu. Po službách Českých aerolinií je v tomto směru vysoká poptávka ze strany zahraničních dopravců, kterým v současné době nejsme z kapacitních důvodů schopni vyhovět,“ řekl viceprezident pro techniku Českých aerolinií Tomáš Heczko.

Technici Českých aerolinií provádějí pravidelnou údržbu a revize své vlastní flotily, která čítá 50 letadel typu ATR 42/72, Boeing 737, Airbus A319, A320, A321 a A310. Své služby, a to především tzv. těžkou údržbu, nabízejí také externím klientům, mezi kterými je například Transavia Airlines, Air Berlin, Lufthansa Technik, Hapag Lloyd Flug nebo SN Brusel Airlines.

Další článek


 

 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená