FinExpert.e15.cz

ČESKÉ AEROLINIE: České aerolinie pokračují v investicích do vlastního majetku, v září převezmou další Airbus A319

České aerolinie koncem září převezmou od výrobce poslední Airbus A319 z tendru na dodávku 12 nových letadel, který se uskutečnil v roce 2004.

Společnost tak dokončí významnou fázi investic do vlastního majetku. Od roku 2006 investovaly České aerolinie do nových letadel 10 miliard korun a jen v letošním roce to bude 3,5 miliardy korun. Modernizace flotily Českých aerolinií tím ale nekončí. Společnost si pronajme další dva moderní letouny Airbus A319 v roce 2009 a 2010, a dále si již rezervovala osm zcela nových letadel od výrobce s termínem dodání v letech 2011 – 2012.

Poslední letoun z dodávky 12 nových letadel přiletí z centra výroby letadel společnosti Airbus v německém Hamburku 30. září. Cestující se s letadlem s imatrikulací OK-NEP poprvé setkají v říjnu, poté co letadlo projde standardní prohlídkou před nasazením do provozu, a to na nejžádanějších linkách jako je Brusel, Madrid nebo Amsterdam.

Jde o poslední letadlo z dodávky v rámci poptávkového řízení na střednětraťová letadla z roku 2004. České aerolinie tak získaly celkem 12 zcela nových letadel – šest Airbusů A320 pro 162 cestujících a šest Airbusů A319 pro 135 cestujících. Kromě toho si v roce 2005 pronajaly dva Airbusy A320 a dva charterové speciály Airbus A321 pro 212 cestujících. Po dodání nejnovějšího Airbusu A319 tak bude flotilu Českých aerolinií pro střední tratě tvořit 16 letadel Airbus rodiny A320 nové generace a 20 Boeingů 737 klasické generace.

České aerolinie ale i nadále pokračují v obnově flotily letadel pro střední tratě. V příštím roce by společnost měla v rámci pronájmu získat jeden letoun Airbus A319 a o rok později další letoun tohoto typu. Navíc koncem loňského roku se České aerolinie rozhodly využít výhodné opce plynoucí z kupní smlouvy se společností Airbus z roku 2004 a rezervovaly si osm letounů Airbus A319 s termínem dodání v období let 2011 - 2012. Podmínky pořízení osmi letadel z opce jsou vzhledem k vývoji situace na trhu lepší než u původních 12 letounů.

„Nová letadla České aerolinie nezbytně potřebují,“ řekl prezident Českých aerolinií Radomír Lašák. „Veškeré kroky, které v Českých aeroliniích realizujeme od úspor, restrukturalizace až po odprodej zbytného majetku činíme proto, abychom firmě zajistili dobrou startovní pozici k dalšímu rozvoji. K němu neodmyslitelně patří konkurenceschopná flotila letadel,“ dodal Radomír Lašák.

Pokračování v postupné obměně současného páteřního typu Boeing 737 ve flotile za modernější stroje nové generace A320/319 povede k unifikaci flotily Českých aerolinií, což výrazně sníží náklady na údržbu i samotný provoz. Díky plánované obměně by průměrné stáří letadel pro střední tratě mělo v roce 2012 dosáhnout zhruba sedmi let.

Airbusy A320 a A319 tedy své nejmodernější stroje nasazují České aerolinie na prioritní tratě jako je spojení Prahy a Bruselu, Barcelony, Madridu, Amsterdamu, Frankfurtu, Düsseldorfu, Milána, ale také Oděsy, Sofie, Rigy či Samary. Letadla létají také do nových destinací, které České aerolinie zavedly v roce 2008, jako jsou například Tbilisi, Rostov na Donu nebo Damašek.

Nové letouny

Nová letadla České aerolinie pořídily v uspořádání pro dvě třídy – Business a Economy class. Nabízejí místa pro 162 cestujících. Jsou poháněny motory vyráběnými konsorciem CFM International S.A. Letouny mají o 1200 km větší dolet než stroje stávající střednětraťové flotily Českých aerolinií a oproti letadlům Boeing 737 klasické generace jsou o zhruba pět procent rychlejší. Provoz Airbusu A320/319 je velmi ekonomický díky nižší spotřebě paliva, nižším nákladům na údržbu a lepším výkonům na krátkých letištních drahách. Provoz Airbusů A320/319 je rovněž ekologicky „čistší“, tj. splňuje přísnější hlukové a emisní normy a nabízí podstatně vyšší možné zatížení.

České aerolinie v současnosti provozují 51 letounů. Páteří flotily jsou zatím letouny pro střední tratě Boeing 737, které ale postupně nahrazují nové Airbusy A320 a A319. Kromě letadel pro střední tratě provozují České aerolinie na krátkých tratích letadla ATR42 a ATR72 a na dálkových linkách Airbusy A310.

Další článek



 


Další články

Spouštíme nový FinExpert!

Spouštíme nový FinExpert!

Několik posledních měsíců jsme intenzivně pracovali na nové verzi webu FinExpert.cz.

5.  4.  2017  |  Ondráčková Kamila

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Sociální pojištění pro OSVČ v roce 2017

Zálohy živnostníků na sociální pojištění v roce 2017 porostou. Výše zálohy se vypočítává dle zisku v předchozím období. (aktualizováno)

4.  4.  2017  |  Gola Petr  |  9

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

Velká mapa malého podnikání: kde je konkurence, kde jsou příležitosti?

4.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš
Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

Aplikace Záchranka pomáhá už rok. Nic nestojí, ale může být k nezaplacení

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1
V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

V Praze je blaze. Z evropských regionů je v HDP na hlavu na 6. místě

3.  4.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená